רוצים קוטג' טרי, שמנתי וקרמי יותר? זה הטריק
זו כנראה הגבינה האהובה ביותר על ישראלים, ולא חסרות תלונות לגביה: אין על המדפים, אין 3%, הקוטג' טעים רק ביום שקונים אותו ועוד ועוד. אז אם כבר הצלחתם לשים יד על כמה גביעים, ונושא הטריות מטריד אתכם – יש לנו טיפ שיותיר את הגבינה במרקם מעולה גם כמה ימים אחרי

בטח שמתם לב שבשבועות האחרונים מדפי הקוטג' במרכולים נראו כמו אחרי שוד: ריקים לחלוטין במקומות מסוימים, מוגבלים לשני גביעים ללקוח במקומות אחרים והרבה צרכנים נותרו מתוסכלים. בשבוע שעבר הגבינה שהרבה מאיתנו לא יכולים לחיות בלעדיה החלה למלא את המדפים, במה שנראה כמו חזרה אמיתית לשגרה. עכשיו כולנו יכולים להמשיך עם התלונות הרגילות שלנו על קוטג', כמו זו שנדיר למצוא אותו בגרסת 3% או 1% (אין לנו איך לעזור עם זה) או שהקוטג' מפסיק להיות טעים יום אחרי שקניתם אותו (בזה אנחנו דווקא יכולים).
יש בינינו צרכנים שאוכלים קוטג' אך ורק ביום הקנייה, מקסימום למחרת, ומאוחר יותר הוא מקולקל מבחינתם. אז לטובתכם, ערכנו ניסוי קטן. נתקלנו בטענה ברשת X שיש דרך לשמור על הקוטג' טרי לכמה ימים טובים אם מעמידים אותו על הראש. צייצנית בשם רותם קיבלה טיפ בנושא מצייצנית אלמונית אחרת. "לפני כמה שבועות נתקלתי בציוץ תמוה שמציע לאחסן קוטג' במקרר כשהקופסה מונחת הפוך, על הראש, וכך לשמור על הטריות", כתבה רותם. "ובכן, החיים השתנו. גם כמה ימים אחרי הקניה הקוטג׳ רך ושמנתי כאילו יצא עכשיו ממחלבת תל יוסף".
אז סרנו למרכול הקרוב, העמסנו כמה וכמה גביעים, והחלטנו לבדוק אם הטענה נכונה. אנחנו לא בטוחים לגבי טענת "החיים השתנו", אבל בהחלט יש פה טריק ששווה לנסות.
ההבדלים היו ברורים
בניסוי השתתפו שני גביעי קוטג' זהים, שנרכשו באותו יום, מאותו מדף עם אותו תאריך תפוגה - 5.7. שניהם הוטמנו באותו מדף במקרר, בחלקו האחורי והקר יותר, ושניהם בילו שם את כל סוף השבוע. אחד מהם עמד רגיל, השני עמד על הראש.

אחרי 48 שעות, פתחנו את הגביעים כדי לבדוק הכצעקתה. בשני הגביעים הקוטג' נראה טרי למדי, וגם הרגיש ככה. הניחוח היה זהה. אז ברגע שהעברנו כף קוטג' מכל גביע לקערית, ההבדל היה ברור – המרקם שלהם שונה. הקוטג' מהגביע שעמד הפוך יצא קרמי יותר, אחיד יותר, בלי טיפה של נוזל, וממש אפשר היה לשים לב שהוא נראה עשיר יותר. הקוטג' השני נראה בפירוש יותר דליל. הוא היה בסדר גמור, אבל יותר נוזלי בקערית.
במבחן הטעימה גם לא היה ספק: הקוטג' ההפוך היה ממש קרמי, נימוח ועשיר. היה מאוד כיף לשים אותו על פרוסת לחם, הוא לא זז לשום מקום ולא נשפך. השני התנהג כרגיל, נזל קלות לצדדים על הפרוסה, ואחרי כמה זמן נקוו נוזלים בקערית שהוא בילה בה.
למה זה עובד?
קוטג' הוא גבינה טרייה, ובניגוד לגבינות בשלות שמשתפרות עם הזמן, הוא בנוי לצריכה מהירה. אחוז הלחות הגבוה והגרגרים הפתוחים הופכים אותו לרגיש מאוד, וכל יום שהוא יושב במקרר, מי הגבינה (הנוזלים שמופרדים מהגרגרים) ממשיכים להיפרד וצפים למעלה, יוצרים שכבה דלילה והופכים את המרקם לפחות עשיר.
כשהופכים את הגביע, אותם נוזלים נדחפים פנימה, מתערבבים בחזרה בין הגרגרים ומשמרים אותם רכים יותר. במקביל, המכסה יוצר איטום הדוק יותר כלפי מטה, שמצמצם את כניסת האוויר ובכך מאט במעט את תהליכי החמצון.

אבל גם הטיפ הכי טוב לא יעצור את הזמן. גביע קוטג' פתוח, גם במקרר אידיאלי - יגיע מתישהו השלב שהוא לא בדיוק מה שתרצו למרוח מתחת לעגבנייה. אז קודם כל, נצלו את הטריק הזה וקיים סיכוי שתסיימו את הקוטג' עד שהוא יאבד את הטריות המפורסמת (אפשר להחזיר אותו הפוך למקרר על צלוחית קטנה או קערית למניעת נזילות).
ואם הוא כבר לא טרי לכם מספיק, זה בדיוק הרגע שלו לזרוח בבישול ואפייה. אצלנו לעולם לא זורקים קוטג'. מוסיפים אותו לחביתה ויוצאת חביתת קוטג' גבינתית מעולה, זורקים אותו לבלילה של לחמניות והילדים זוללים אותן לפני שהן מספיקות להתקרר. מכינים איתו פנקייקס, עוגת גבינה, בסיס לפיצה או אפילו מכינים איתו פסטה אפויה או לזניה. שימוש בבישול או אפייה יעלימו כל פגם של מרקם ובעיה של טריות.
ניסיתם? השתנו לכם החיים? ספרו לנו בתגובות