מי מזיע יותר, גברים או נשים? כל קיץ השאלה הזאת עולה ומתברר שהתשובה לכך מורכבת יותר ממה שנדמה לכם. ד"ר צחי וידר, כירורג ומומחה לאסתטיקה רפואית התארח באולפן "פאולה וליאון" וסיפק תשובה לשאלה שמטרידה רבים. "הזעה היא כמעט שוה בין נשים לגברים", מסביר ד"ר וידר. "אבל חייבים להבדיל בין שני סוגי הזעה; האחת היא הזעת יתר ממוקדת (בית שחי, כפות ידיים), שם ההזעה היא גנטית והיא שווה לחלוטין בין נשים לגברים. ויש הזעת יתר כללית, ששם גברים מזיעים יותר". 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מתברר כי הסיבה לכך קשורה למסת הגוף של גברים, שהיא גדולה יותר משל נשים. "ישנה כמות שרירים גדולה יותר, כמות ייצור חום גדולה יותר - ולכן גברים מזיעים יותר בסוג ההזעה הזה", מסביר ד"ר וידר. ואיך התזונה שלנו יכולה להשפיע על ההזעה? כולנו יודעים שהאוכל שאנחנו אוכלים יכול להשפיע על ריח הזיעה, אבל מתברר שהתזונה שלנו יכולה בהחלט גם להשפיע על כמות ההזעה.

עוד ב-mako בריאות:

>> התקלח עם עדשות מגע ואז קרה לו דבר נורא
>> "השלתי 50 ק"ג ממשקלי בזכות השינוי הזה"
>> "מרחתי וזלין באף וזה שינה את חיי"

שירי נקש, דיאטנית קלינית מסבירה כי יש שלושה מזונות עיקריים שיכולים לגרום לנו להזיע יותר: מזון חריף, אלכוהול וקפאין. אז למה ואיך הם משפיעים על הגוף שלנו? ואילו פתרונות רפואיים יש להזעת יתר? צפו בכתבה המלאה לתשובותיהם של המומחים. 

אוכל הודי טאלי (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
זהירות עם זה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock