View this post on Instagram

A post shared by Miki Haimovich (@mikihaimovich) on

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מיקי חיימוביץ' // "כחול לבן"

הרגל בריא: "מעבר לכך שאני טבעונית, אני גם מאד אוהבת ספורט. אני מקפידה על שיעורי יוגה קבועים שמאזנים אותי, ובקיץ לא מפספסת הזדמנות לשחייה בים".

הרגל שהייתי מעוניינת לשנות: "אני לא תמיד מקפידה למרוח קרם הגנה כשאני יוצאת מהבית. לקראת הקיץ אני חייבת לשנות את זה".

מה היית משנה במערכת הבריאות הנוכחית?: "מערכת הבריאות של ישראל היא מצד אחד עשירה בטכנולוגיות, ומצד שני ענייה בתקציבים ובכוח אדם. במשך שנים היא 'הורעבה' וכעת היא זקוקה לתוספת תקציב ראויה. כמו כן, אני חושבת שצריך לשים דגש על קידום ונגישות אורח חיים בריא ורפואה מונעת. בצורה זאת, גם מונעים עומסים בבתי החולים וגם דואגים לאוכלוסייה חזקה שמאריכה ימים".

שרן השכל // "הליכוד"

הרגל בריא: "הפסקתי לאכול בעלי חיים לפני מעל 20 שנה. טבעונות היא הדרך לגוף חזק ובריא. מוצרים מהחי מלאים בהורמונים, באנטיביוטיקה, הם מעודדים בריחת סידן ועוד".

הרגל שהייתי מעוניינת לשנות: "משחקי וידיאו. כדי להפיג מתחים ולנקות את הראש אני אוהבת לשחק בהם. זה כיף, אבל זה גם גוזל זמן שיכול להיות מתועל למקום אחר כמו שינה למשל".

מה היית משנה במערכת הבריאות הנוכחית? "מאפשרת יותר בחירה לחולים, יותר רפואה מונעת והפיכת חלקים רחבים של המערכת לכאלה שדומות למחלקות היולדות שבו בתי החולים מתחרים על הפציינט".

View this post on Instagram

A post shared by Sharren Haskel - שרן השכל (@sharreni) on

 

סתיו שפיר // "העבודה"

הרגל בריא: "לא לישון מספיק, לאכול בעיקר שוקולד".

הרגל שהייתי מעוניינת לשנות: "לא לישון מספיק, לאכול בעיקר שוקולד".

מה היית משנה במערכת הבריאות הנוכחית? "יש הרבה דברים שהייתי משנה, כמו למשל - הגדלת תקציב מערכת הבריאות בהתאם לממוצע ב-OECD, תוספת תקנים לרופאים ואחיות ושיפור השכר, הרחבה משמעותית של שירותי הבריאות בפריפריה מקופות חולים ועד תוספת מרכזי חירום, ועוד".

סתיו שפיר (צילום: מיקי ירון)
שפיר. לא ישנה מספיק | צילום: מיקי ירון
עוד ב-mako בריאות:
>> להתרחק ומהר: זאת הפחמימה שהכי פוגעת בדיאטה
>> זאת תדירות הסקס שתשמור על הבריאות שלכם
>> אתם משתמשים בחפץ הזה כל יום והוא מסכן אתכם


פנינה תמנו שטה // "כחול לבן"

הרגל בריא: "בשנה האחרונה אני משתדלת להפחית בסוכר ולשתות חלב דל שומן, בתקווה להשיל מעט מהמשקל מאז הלידה האחרונה שהייתה לפני 7 שנים (צוחקת)".

הרגל שהייתי מעוניינת לשנות: "אני מכורה לקפה ושותה 6-8 כוסות ביום. אמנם הפחתתי בכמויות אבל יש עדיין דרך ארוכה עד לצמצום מוחלט".

מה היית משנה במערכת הבריאות הנוכחית? "כיום לא מופנים מספיק משאבים לתחום בריאות הנפש. תחום זה סובל מהזנחה, מהיעדר תקציב, מחוסר תשומת לב שלטונית ראויה ומחוסר עניין תקשורתי וציבורי. מצער לראות מטופלים רבים שיכלו להימנע מאשפוזים באמצעות טיפול יעיל, ממוקד ואפקטיבי. כיום הם אינם מקבלים מענה טיפולי ושיקומי ראוי, ומוצאים עצמם נותרים מאחור ללא הצדקה".

פנינה תמנו שטה (צילום: אילן בשור)
מנו שטה. להפחית סוכר | צילום: אילן בשור

מיכל רוזין // מרצ

הרגל בריא: "פעמיים בשבוע אני פותחת את הבוקר עם שיעור פילאטיס".

הרגל שהייתי מעוניינת לשנות: "שתיית דיאט קולה לצד הארוחות".

מה הייתי משנה במערכת הבריאות הנוכחית? "מגדילה את מספר מיטות האשפוז ל-600 במקום היעד של משרד הבריאות שעומד על 300 מיטות בלבד".

מיכל רוזין (צילום: ינאי יחיאל)
מקפידה על פילאטיס | צילום: ינאי יחיאל