לא, זה לא רק בסרטים: ניתוחים עם פסקול לבחירת המנתח הם דבר אמיתי לגמרי. מנתחים בכירים אומרים ששימוש במוזיקה תורם לרוגע של המטופל ומספרים שהם עצמם משתמשים במוזיקה ככלי הרגעה בזמן ניתוח. לרוב הם בוחרים בעצמם אילו שירים יושמעו, והקונצנזוס בין המרואיינים שלנו הוא שמדובר בכלי עזר מצוין להגברת הריכוז והערנות – בייחוד כשמדובר בפרוצדורות שדורשות שהות ממושכת בחדר הניתוח.  

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר רות גור, מומחית לרפואת כאב, מספרת שבחלק מהניתוחים שהיא מבצעת המטופל ער ומאזין איתה למוזיקה. "זה גורם לחיבור נפלא עם המטופל ומשפר את התקשורת", אומרת ד"ר גור. "האווירה בחדר הניתוח, שממילא עלולה להיות מלחיצה, הופכת באמצעות המוזיקה לנעימה הרבה יותר".

אריאלה בר דויד, פסיכותרפיסטית ב"אסיא מדיקל": "מוזיקה יכולה לקלוע את הנפש, הגוף והלב אל תוך ההווה במהירות גדולה יותר מכל אמצעי אחר. כשהמוזיקה שם מרגישים נוכחות רבה יותר של הדברים. היא ממרכזת, מרגיעה ומפקסת. כפי שמוזיקה יכולה לתרום ליולדת בזמן הצירים, כך גם הרופא נהנה מהאזנה רגועה שממרכזת אותו במה שמוטל עליו".

אוקיי, עד כאן התיאוריה. אבל בתכלס, מה המנתחים שומעים בזמן שהם עובדים? הנה התשובות של עשרה רופאים בכירים וגם ארבעה מכוכבי התוכנית "המתמחים". פייר, רוב הבחירות תפסחו אותנו לא מוכנים.

The Rolling Stones - Paint It, Black

בחירה קלאסית של ד"ר ואדים בנקוביץ, מומחה לניתוחי החלפת מפרקים, מייסד "יונתן - המרכז הישראלי לבריאות המפרק והגב".

 Coldplay – Fix You

בחירה הולמת של ד"ר עמיר סולד, מומחה בניתוחים זעיר-פולשניים, שותף ומנתח בכיר ב"אסיא מדיקל", אסותא רמת החייל.

Tracy Chapman - Fast Car

אתם רואים אותו ב"המתמחים", אבל שם לא יספרו לכם על ההעדפות המוזיקליות של ד"ר אילון רם, מתמחה שנה שנייה בכירורגיית לב, שיבא תל השומר.

Steely Dan - Reelin' In the Years

שימו לב למסר האופטימי בשיר שבחר ד"ר אביעד הופמן, מומחה בכירורגיה אונקולוגית, כירורג בכיר בשיבא תל השומר.

Diana Krall - The Girl from Ipanema

אווירת ג'ז בבחירה של ד"ר דוד גויטיין, מומחה בכירורגיה זעיר פולשנית, מנהל היחידה לכירורגיה בריאטרית תל השומר.

The Rolling Stones - Under My Thumb

כניסה שנייה לסטונס אל המצעד הכירורגי שלנו באדיבות כוכב "המתמחים" ד"ר חן שפטר, מתמחה שנה שנייה בכירורגית כלי דם, שיבא תל השומר.

עוד ב-mako בריאות
>> הדבר המוזר הזה קורה להמון נשים אחרי סקס 
>> זהירות: הדיאטה הזאת עלולה להרוג אתכם
>> רוצים לרדת במשקל? תאכלו בשעה הזאת 

AC/DC - back in black

והזוכה בתואר הבחירה הכי מפתיעה הוא ד"ר מוטי קרמר, מומחה בכירורגיה אורתופדית, מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה ב"יונתן", המרכז הרפואי לבריאות המפרק והגב.

 Leon Bridges - River

והנה משהו קצת יותר רגוע, הבחירה של כוכבת "המתמחים" ד"ר שני גורן, מתמחה שנה ראשונה בכירורגיה כללית, שיבא תל השומר.

Adelle - Rolling in the Deep

וזאת כבר הבחירה של כוכבת "המתמחים" ד"ר רות יוסוביץ', מתמחה שנה רביעית במחלקת אף-אוזן-גרון, שיבא תל השומר.

טונה - גם זה יעבור

אתם הולכים לצחוק כשתראו את האזהרה בתחילת בקליפ שבחרה ד"ר רות גור, מומחית ברפואת כאב, ב"אסיא מדיקל אסותא" ורופאה בכירה בשיבא תל השומר.

שלום חנוך - הולך נגד הרוח

קלאסיקה ישראלית בבחירה של פרופ' עוזי בלר, מומחה בכירורגיה אונקוגינקולוגית, מנהל מחלקת נשים בביה"ח שערי צדק וכירורג בכיר ב"אסיא מדיקל".

קורין אלאל – עכשיו

קורין היא הבחירה של ד"ר אסנת רזיאל, מומחית בכירורגיה בריאטרית ומנהלת רפואית של  מלב"י - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת "אסיא מדיקל".

Womack and Womack – Teardrops

מדהים שהשיר האדיר הזה כבר כמעט בן 30. זאת הבחירה של ד"ר אסתי רובינראוט, אורתופדית מומחית כף יד, כירורגית ומנתחת כף יד בכירה בקבוצת "יונתן", אסותא רמת החייל.

Calvin Harris – Blame

אל תוותרו על הקליפ, שלא במקרה הגיע ליותר מחצי מיליארד צפיות ביוטיוב. בחרה כוכבת "המתמחים" ד"ר סהר נדל, מתמחה שנה חמישית בכירורגיית פה ולסתות, שיבא תל השומר.

Nick Cave - The Ship Song

מערכת ערוץ הבריאות מבקשת להבהיר שגם היא מתה על השיר שבחר ד"ר יאיר עדן, מנתח וכירורג בכיר, מומחה בכירורגיה קולורקטאלית בשיבא תל השומר וב"אסיא מדיקל".

"המתמחים" משודרת בימי ראשון ב-22:00, ערוץ 2