בעיות שינה הולכות ונעשות נפוצות יותר בשנים האחרונות. קצב החיים בימינו מהיר יותר מאי פעם, הסטרס והחרדה משתלטים ומונעים מאיתנו שינה טובה. ואם זה לא היה מספיק, אז יש גם סמארטפונים שצמודים אלינו 24/7, גם בשעות המאוחרות כשאנחנו במיטה, ומונעים מאיתנו שינה איכותית וטובה. בהתאם לכך, יותר מחקרים מנסים להתחקות אחר הגורמים שמשפיעים על השינה שלנו ולפיכך גם על הבריאות הכללית ומנגד גם מחפשים פתרונות יצירתיים שיאפשרו לנו להשיג 7 שעות שינה טובות בלילה. כעת מחקר חדש מציע פתרון שחלקיכם בטח כבר השתמשתם בו: אמבטיה חמימה וארוכה לפני המיטה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

ממחקר שנעשה באוניברסיטת טקסס באוסטין ופורסם לאחרונה בכתבי עת מדעיים, נמצא כי אמבטיה ארוכה כשעה וחצי לפני השינה תורמת לשיפור איכות השינה בלילה. אבל תזמון האמבטיה היא לא הדבר היחיד שמשמעותי להצלחה, אלא גם טמפרטורת מים, שלפי החוקרים צריכה להיות בין 40 ל-43 מעלות. החוקרים הגיעו למסקנות הללו לאחר שבחנו וניתחו מידע שנלקח מתוך לא פחות מ-5,322 מחקרים קודמים.

החוקרים בדקו כיצד אמבטיית מים חמים משפיעה על אספקטים שונים שקשורים לשינה, ביניהם משך הזמן שלוקח לאדם להירדם, שעות השינה, איכות השינה (בהתאם למה שהמשתתפים דיווחו שהרגישו) ויעילות השינה. לפי החוקרים, אמבטיה חמה בטמפרטורות שבין 40 ל-43 מעלות שיפרה את איכות השינה.

בנוסף לכך, נראה שגם לתזמון האמבטיה יש השפעה. אמבטיה חמה בין שעה לשעתיים לפני השינה מפחיתה את זמן ההירדמות בממוצע של 10 דקות. התוצאות הללו מבוססות על מחקרים שעסקו בקשר שבין חימום הגוף באמצעות מים לשיפור איכות השינה. ונראה שאכן יש לא מעט הוכחות לכך שזה בהחלט יכול לתרום לאנשים שמתקשים להירדם וסובלים משינה לקויה.

עוד ב-mako בריאות:

>> התקלח עם עדשות מגע ואז קרה לו דבר נורא
>> "השלתי 50 ק"ג ממשקלי בזכות השינוי הזה"
>> "מרחתי וזלין באף וזה שינה את חיי"

החוקרים מסבירים כי הסיבה שמים חמים תורמים לשינה הוא שאמבטיה חמה מגבירה את זרימת הדם בכפות הרגליים ובידיים ומשפרת את יעילות סילוק החום מהגוף. זה למעשה מוביל לירידה בטמפרטורת הגוף, מצב שבאופן אידאלי צריך לקרות כשעה וחצי לפני השינה כדי לשפר את איכותה. אז אם אתם מתקשים להירדם או סובלים משינה לקויה ולא איכותית – היינו ממליצים למלא את האמבטיה במים חמימים, גם אם קשה יותר לעשות את זה בקיץ. נראה שזה יכול ממש להשתלם לכם.