הגוף שלנו הוא פלא ביולוגי מטורף אבל הוא לא מושלם ולפעמים יש פה ושם חריקות – תרתי משמע. מדובר לרוב בקנאקים, קליקים, פופים או סקוויקים שנובעים מפעולה שגרתית של המפרקים והחלקים הפנימיים ואין בדרך כלל סיבה לבהלה, אבל לפעמים יש סימני אזהרה קוליים שכדאי לבדוק עם רופא. הנה ארבעה סוגים שלהם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

דפיקות באוזניים

מדובר בתחושה הזו שבה מרגישים לפעמים את הדופק ופעימות הלב באוזניים, ונדמה כאילו הן דופקות בהתאם לקצב הלב. אם זה קורה לכם יותר מדי, ייתכן ואתם סובלים מלחץ דם גבוה ואפילו לא מודעים לכך – כפי שקורה ל-1 מתוך 4 מבוגרים בעולם המערבי. הסיכונים עלולים להיות שבץ או התקף לב, כך שכדאי לפנות לרופא.

שריקות באוזניים

אם אתם שומעים צלילים כמו זמזומים, שריקות, צפצופים או לחישות שאין להם מקור חיצוני נראה לעין, יכול להיות שמדובר בטנטון – מצב שבו אדם שומע צליל דמה. הרעש, לרוב מונוטוני, יכול להיות בעל אופי שונה מאדם לאדם וללוות את האדם במשך כל שעות היום, בעיקר בסביבה שקטה, למשל בשעות הלילה וכשמנסים להירדם. הגורם יכול להיות זיהום באוזן או הצטברות שעווה, וכדאי לטפל בזה.

אישה מכסה אוזניים (צילום: file404, Shutterstock)
זמזומים, שריקות, צפצופים או לחישות? | צילום: file404, Shutterstock

חרחורים בנשימה

אם בעת שאיפה או נשיפה של אוויר אתם מבחינים לפתע שהגרון שלכם מצפצף, שורק או מחרחר, זה יכול להיות סימן אזהרה לכך שיש לכם חסימה בנתיב הנשימה העליון. בדיקה רפואית תגלה לכם אם מדובר במשהו זמני, בזיהום בריאה או אפילו במקרה של אסתמה. במקרה של תינוקות זה עלול אפילו להיות ברונכיטיס.

עוד ב-mako בריאות:

>> התקלח עם עדשות מגע ואז קרה לו דבר נורא
>> "השלתי 50 ק"ג ממשקלי בזכות השינוי הזה"
>> "מרחתי וזלין באף וזה שינה את חיי"

חריקות במפרקים

זה יכול לקרות מפעם לפעם, אבל אם אתם מרגישים שכמעט בכל צעד שאתם לוקחים או תנועה מסוימת שאתם מבצעים, משהו נשחק ויש צליל מסוים של חריקה או צפצוף שלפעמים אפילו מלווה בכאב או בהגבלה של התנועה – ייתכן שמדובר בדלקת מפרקים. זהו מצב נפוץ בקרב מבוגרים אשר גורם לכאב ולזיהומים בחיבורים שבין העצמות, ולמרות שאין לזה תרופה רשמית, יש טיפולים שמסוגלים להאט את התקדמות והחמרת המצב, ולאפשר לאנשים לחיות איתו.