אף אחת לא רוצה להגיע למכון היופי עם שערות או קוצים ברגליים, חשופים לעיני הפדיקוריסטית. אבל מתברר שהפעולה שנראית לנו הגיונית לגמרי דווקא עלולה לגרום לזיהום בעור.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

ד"ר לורן פלוק, רופאת עור וחברה באקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, מזהירה מפני גילוח לפני פדיקור. "גילוח הרגליים עלול לגרום למיקרו-חתכים (חתכים זעירים מאוד) בעור ובכך מעלה את הסיכון לזיהום לאחר הפדיקור", הסבירה לInStyle.

לטענתה, הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות כתוצאה מזה הוא זיהום חיידקי, כמו זיהום הנגרם כתוצאה מחיידק הסטפילוקוק הזהוב – שאם לא מטפלים בו בזמן עם אנטיביוטיקה, עלול לחדור לתוך העור ולהגיע למחזור הדם. אולם היא מסתייגת ומציינת שרוב הזיהומים שאתם עלולים להידבק מהם במהלך ביקור בספא הם זיהומים קלים, אם מטפלים בהם מוקדם.

A post shared by Analinde (@analinde__) on


עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שקורה לגוף כשמפסיקים לקיים יחסי מין
>> הגיעה לעשות החלקה וגוונים ויצאה עם צלקות
>> חייכו! מצאנו טריק פשוט להלבנת שיניים בבית

היא מציינת כי החלק המפחיד הוא שאתם לא תמיד יכולים לדעת אם המכון מנקה כראוי את הציוד שלו. "הכיור עלול להיראות נקי ומצוחצח, אבל הוא עלול לאגור חיידקים, פטריות ווירוסים", הוסיפה ד"ר פלוק.

אז איך אפשר לשמור על עצמנו בביקור הבא במכון היופי? ד"ר פלוק והאקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצים להמתין ולגלח את הרגליים לאחר הפדיקור. כמו כן, כדאי לכם להימנע מפדיקור אם יש לכם יבלות או עור סדוק בכף הרגל, מוסיפה פלוק. "אני ממליצה להמתין עד שהעור הבריא לחלוטין (בין שבוע לשבועיים) או לעשות את הפדיקור בבית".