נותנות בראש: עצמאיות לפני גיל 32
בכל תחילת שנה, אנחנו עורכות רשימה, בין אם כתובה ומסודרת ובין אם מבולגנת בראשנו, של הבטחות לשנה החדשה. הנה מספר נשים שהפכו את המילים ברשימה למציאות ויצאו לעצמאות צעירה במיוחד. זה לא היה קל, אבל בהחלט שווה את זה. מעורר השראה

אחרי שנים של עבודה כשכירות עם חלומות גדולים, החליטו תשע הנשים הצעירות הבאות לצאת לדרך חדשה, אמיצה ועצמאית. לרגל שנה חדשה, בה כל אחת מאיתנו עורכת רשימה של פנטזיות משל עצמה, הנה כמה מקורות להשראה שיאפשרו גם לך אולי לאזור אומץ לעשות שינוי אמיתי השנה. מה שכן, חשוב לזכור שלא תמיד הכל דבש אבל הרגעים הקשים רק מובילים לנחלה.
"החלומות שלך יכולים להיות ברי ביצוע"

"היום זה 'היום הנכון'"

האתגרים שבתהליך: "המילה 'עצמאות' מצטיירת לרוב בצבעים ורודים ולא כך הדבר. להיות עצמאית זו עבודה קשה שלא נגמרת לעולם. היא תובענית מבחינה פיזית, נפשית וכלכלית. נדרש כח רצון ואמביציה בלתי יתוארים משום שאין קביעות בשום דבר, צריך להשיג לקוחות, אין ערבים לכך שמצב הלקוחות יישאר יציב לאורך זמן, אין תלוש משכורת ב-10 בכל חודש ובמקרה שלי אין רשת ביטחון כלכלית. הכי נורא זה שאין את מי להאשים בטעויות או כישלונות. רק את עצמך".
רגעי האושר: "אני מצליחה לחיות בעיר הכי יקרה בארץ, באופן שלא אצטרך לבקש עזרה משום גורם. אני תמיד ממליצה ללכת בעקבות הלב שלך. המוח תמיד יהיה שם, אבל רבות הפעמים שהוא מנצח את הלב ומהווה מכשלה בשיקולים".
"העבודה מסביב לשעון 24/7"

רגעי האושר: "כיף לקום בבוקר כל יום ולעשות משהו שאנחנו מאמינות בו ובנינו אותו במו ידינו. כל יום חדש שונה ומאתגר, יש המון סיפוק אישי ועניין ובעיקר תחושה עצומה של הגשמה עצמית".
"מה שיש לי, זה מה שיש לעסק"

"לקום בבוקר לעבודה שהיא שלך"

שמדובר ב-25 עובדים".
"תמיד רציתי לעסוק בתחום שקשור לאופנה"

העסק שלנו: אתר למכירות נעליים SHOEZ WEB STORE .
איך הגענו להקמת העסק: טרם פתיחתן עסק משותף, מורג ניהלה מחלקה במשרד פרסום וליהיא עיצבה שמלות כלה למותג "מירה צבילינגר". "תמיד רציתי לעסוק בתחום שקשור לאופנה", אומרת מנטל. "באותו הזמן היינו גם אני וגם ליהיא, מאורסות ולא מצאנו נעלי כלה שיקיות ומגניבות, כאלה אשר ישמשו אותנו גם אחרי הערב הגדול. מהצורך הזה פתחנו את SHOEZ WEB STORE שלימים הרחיב מנעד הקולקציות ומוכר כיום נעליים לכלות ובכלל קולקציות עכשוויות".
האתגרים שבתהליך: "יש ימים טובים יותר וימים טובים פחות. הקושי הגדול הוא בלהטמיע תרבות צריכה חדשה בישראל, הליך קנייה אונליין בפרט של נעליים, עדיין אינו נחשב כמשהו מובן מאליו עבור הישראלים, בעוד שהעולם כולו, מותגי בוטיק והן רשתות, עשו את האדפטציה לחנויות מקוונות. אבל אנחנו בהחלט מרגישות שאנחנו בדרך לשם".
רגעי האושר: "כשהעסק שלך עובד ואת מרגישה מסופקת, עסק שבנית במו ידייך, המילה החמה והמפרגנת מהלקוחות וההבנה שמילאנו צורך שהיה חסר פה", אומרת מנטל. את העסק בנו לבד וללא סיוע מגורם חיצוני. "אנחנו בצמיחה כלכלית ומקוות שהיא רק תלך ותגדל".