תגובת אליעזר פישמן:

מעולם לא נטלתי הלוואה בידיעה שלא אוכל להחזירה. השקעה במט"ח, ככל השקעה אחרת, כרוכה בסיכונים, אך מכאן ועד המסקנה שמדובר ב"הימורים", ארוכה הדרך.  העסקה בלירה הטורקית הייתה הגיונית, אך בגלל שינויים מהירים וקיצוניים ביותר, הביטחונות לא הספיקו. אינני מכור להימורים. הראייה ששנים רבות אינני סוחר במט"ח.

אכן, קניתי לי שם של "מחזיר חובות" משום שבעבר החזרתי גם חובות שמשפטית לא הייתי חייב בהם. החל משנת 2006 מכרתי נכסים רבים כדי להפחית את החוב. כרגע נפתח נגדי הליך פשיטת רגל, ומעבר למכירת  כל נכסיי - איני יכול לעשות דבר.  

משפחת בר און מעולם לא ביקשה לקנות אתי את חלקו של מר כץ וגם לא היו להם המשאבים לכך. חיים, שמינה אותי למנהל העיזבון שלו, סמך לגמרי על כך שאדאג למשפחתו - ולא חשש שיורשיו יהיו מיעוט בחברה שבה אני שולט. ואכן, לאורך כל הדרך, דאגתי שמשפחת בר און תהנה מדמי ניהול – גם כשבחברה לא היו די כספים.

לאורך השנים אלונה לא רצתה למכור את חלקה בגלובס.  ב-2012, בעקבות בקשתה, הגענו להסכמה אך נושי החברה לא אישרו את המכירה. כשהתקיים גישור וגובשה הצעה לפירוק השותפות, משפחת בר און דחתה אותה.

מעולם לא ביקשתי מ"גלובס" לתת יחס מיוחד לבנקים ולא מנעתי פרסום על שוק הבנקאות. כשאנשים טענו שנעשתה עליהם כתבה שקרית או לא מכבדת, פניתי לעורכים לוודא שהכתבה תהיה נכונה  ולא מתלהמת – ככל כתבה בעיתון. יש עיתונאים הסבורים שכל הערה שקיבלו מהעורך נבעה מהוראה שלי או של בתי, אך אין לכך בסיס במציאות.

תגובת "גלובס":

"'גלובס' דוחה בתוקף את הטענה בגין פגיעה בחופש הביטוי של עיתונאיו. חברי הוועד ציינו בפני ההנהלה כי אין להם כל טענה לגבי החופש העיתונאי".

תגובת חגי גולן, עורך "גלובס":

מדובר בהלוואה ששימשה לרכישת ביתי, המוחזרת לבנק כדין על ידי ממקורותיי העצמיים. עצם העיסוק בנושא הוא פגיעה חמורה בפרטיותי.

בנק איגוד סירב להתייחס למידע הנוגע להלוואות להן ערב פישמן וזאת לדבריו מטעמים של סודיות בנקאית.

>>הרגעים שכתבי "עובדה" לא ישכחו לעולם

"עובדה": שני אחרי החדשות, ערוץ 2, קשת