mako
פרסומת

החברה הישראלית פרסמה סרטון AI לחג המולד: "בעלות נמוכה יותר מאי פעם"

חברות שונות מוציאות סרטונים ופרסומות לכבוד חג המולד, כך גם ארטליסט הישראלית שהשיקה השבוע את "הסרטון הקצר" הראשון ב-AI. על פי החברה, עבדו עליו 3 אנשים במשך 3 שבועות בתקציב של 3,000 דולר במקום מיליון דולר, 30 איש וחצי שנה של עבודה. למרות זאת, לא כל הגולשים התלהבו וחלק מהתגובות טענו שהסרטון "חסר נשמה"

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
סרטון ארטליסט
סרטון ארטליסט | צילום: יוטיוב @Artlist
הקישור הועתק

סרטוני AI הולכים ותופסים את המקום של הפקות מקוריות בשלל פרסומות, במיוחד לכבוד כריסמס. קוקה קולה כבר עשו זאת שנתיים ברצף, מקדונלד'ס הצטרפו לטרנד, אבל התוצאה הייתה כל כך גרועה שהם נאלצו להוריד אותה מהאוויר ואפילו FreeTV בארץ עשו פרסומת בעזרת כלי בינה מלאכותית.

השבוע עוד חברה הצטרפה לרשימה, הפעם זאת ארטליסט הישראלית, חברת קריאייטיב וטכנולוגיה "הפועלת להעצים יוצרים וארגונים ברחבי העולם לממש את החזון שלהם באמצעות וידאו". הפלטפורמה מציעה כלי AI ליצירת תמונות, וידאו וקול, לצד קטלוג עשיר של נכסים דיגיטליים וכלי עריכה. לחברה יש למעלה מ-30 מיליון לקוחות, כולל מותגים בינלאומיים מובילים כמו מיקרוסופט, אמזון, גוגל ו-Versace.

ב"סרט קצר" ששוחרר השבוע ע"י ארטליסט ונצפה ביוטיוב כמעט 60 אלף פעמים, נראה עופר קטן מנסה לעשות את צעדיו הראשוניים ולעקוב אחרי משפחת האיילים שלו, למרות שמבחינת עלילה לא מדובר במשהו מיוחד - בסופו של הסרט, אותו עופר הופך לאחד מהאיילים של סנטה קלאוס. כל זה נעשה בכלי בינה מלאכותית, שכוללים את Kling AI בשביל התנועות, ואת ננו בננה פרו בשביל הציורים.

ארטליסט מציינים שהם השתמשו בצוות של 3 אנשים סך הכל, תקציב של 3,000 דולר ו-3 שבועות של עבודה - על פי טענתם הם עשו עבודה ש"עד כה היו עושים 30 איש, בלמעלה מחצי שנה של עבודה, בתקציב של מיליון דולר. הפרויקט הזה משקף שלראשונה סוג האנימציה והסיפור הקולנועי שבעבר היו שמורים לאולפנים ענקיים, נגישים גם לצוותים קטנים עם דמיון גדול".

פרסומת

שרון רפאל, Director of Creative AI בארטליסט מספר: "הסרט הקצר על האייל הקטן שהעז לחלום נוצר כדי להמחיש שכלי בינה מלאכותית יכולים לספר סיפורים שמרגשים אנשים, בדיוק כמו כל כלי יצירתי אחר. הוא מוכיח שאפשר לייצר עקביות, רגש ונרטיב, ושיוצרים זוכים כיום לעצמאות לומר: 'יש לי רעיון’, ולהתחיל לעבוד עליו כבר באותו היום. מה שבעבר דרש את המשאבים של אולפני האנימציה הגדולים בעולם, חודשים של עבודה ותקציבי עתק, נמצא היום בהישג יד. חלק גדול מהשיח כיום מתמקד בטכנולוגיה עצמה, כן AI או לא AI, אבל רצינו להראות שמדובר פשוט בעוד כלי.

"כלי שמאפשר ליוצרים להפיח חיים ברעיונות מהר יותר ובעלות נמוכה יותר מאי פעם. הטכנולוגיה לבדה לא מחברת סרטון לקהל שלו, זה הסיפור שעושה זאת. יש לא מעט התנגדות לתכנים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית, אך ההתנגדות הזו לעיתים מפספסת את העיקר. מה שבאמת חשוב הוא האופן שבו מספרים סיפור: איך יוצרים רגש, מעוררים עניין וגורמים לאנשים שיהיה להם אכפת. הטכנולוגיה רק פותחת אפשרויות חדשות ומזרזת תהליכים, הלב של הכול הוא הסטוריטלינג".

פרסומת

למרות המילים היפות והרצון, במדד הלייקים/תגובות הסרטון של ארטליסט לא ממש מצטיין. פחות מ-400 לייקים (נכון לכתיבת שורות אלה) ויותר מ-120 תגובות מראים שהגולשים לא כל כך התחברו, או לפחות חלקם. במעבר זריז עליהם אפשר לראות את הזעם של הגולשים על כך שארטילסט מציינים בכלל את הצמצום בכוח אדם כדי לעשות את הסרטון, חלקם אפילו הודו לחברה על כך שהזכירו להם לבטל את המנוי שלהם, ואחרים פשוט טענו שמדובר ב"סרטון ללא נשמה".

נראה שהציבור כל כך אנטי AI, שכאשר חברה מחליטה להוציא פרסומת מצוירת היא מציינת שהיא נעשתה ע"י בני אדם וזוכה להרבה מחמאות על כך. למשל הפרסומת החדשה של פורשה שהחברה מבהירה שצוירה ביד ע"י אמנים אמיתיים והגולשים בהתאם החמיאו לה - למרות המוצר שרובם לא יוכלו לקנות לעולם.

פרסומת

למרות שהגולשים עדיין לא מראים אהדה גדולה במיוחד למוצרים שנוצרו ב-AI, נראה שהחברות הגדולות בעולם שמחות לאמץ את הטכנולוגיה החדשה, גם כדי להראות שהן בחוד החנית וגם כדי לחתוך בעלויות. בכל מקרה 2026 המתקרבת עומדת להכניס הרבה סרטונים כאלה לחיינו - אז אולי כדאי להתרגל לכך.