מתחזים בפייסבוק. מחבלי חמאס (צילום: רויטרס)
חמושי חמאס בעזה. תהיה הפסקת אש? | צילום: רויטרס

 לראשונה, חמאס מראה נכונות להיענות להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל - כך מפרסמות היום סוכנויות הידיעות. בחמאס שבים ומדגישים כי התנאי המרכזי לכינון הפסקת אש - פתיחת המעברים - עדיין עומד בעינו, אך המגמה בארגון היא להסכים לתנאים שהציבו המצרים.

אנשי משלחת הארגון לשיחות בקהיר אמרו הבוקר כי "אין שום כוונה להעמיק את המשבר הקיים בעזה", ועל כן משוועים בחמאס לשמור על שקט בתקופה הקרובה, חרף ההפרות שנרשמו ביומיים האחרונים וביתר שאת הבוקר. בחמאס רואים בייצוב הפסקת האש כאחד האמצעים לנסות ולשקם את מעמד הארגון בקהילה הבין לאומית. "אנו רוצים להיות חלק ממדינות העולם", אמרו אנשי התנועה בקהיר.

למרות ההצהרות הלוחמניות הנשמעות מהרצועה בימים האחרונים, ואשר מדברות על "ניצחון הירואי על ישראל", בחמאס מנסים מאחורי הקלעים לשמור על השקט, ואף סיכלו מספר ניסיונות לשגר רקטות לעבר ישראל בשבוע האחרון. באחת מסוכנויות הידיעות דווח כי "ייתכן והארגון יהיה מוכן לעסקה רצינית עם ישראל".

חמאס משמר "רף תגובה" של רקטות

יחד עם זאת, נראה כי חמאס מעוניין לשמר "רף תגובה" מסויים לתקיפות שמבצע צה"ל ברצועה בימים האחרונים -  וזו הסיבה לירי הרקטות הספוראדי במהלך הלילה והבוקר, כתגובה לתקיפות חיל האוויר על המנהרות ומחסני אמל"ח באיזור רפיח.

לפחות שתי רקטות קסאם נחתו משעות הבוקר באזור שדרות, כולן נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנזקים. למרבה המזל גם לא היו נפגעים במטח הבוקר. אזעקת ה"צבע אדום" נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. בצה"ל בוחנים כעת כיצד להגיב לירי.

הלילה תקף צה"ל פעם נוספת ברצועת עזה. "מטוס של חיל האוויר פגע הלילה באתר לייצור אמצעי לחימה בתגובה לשיגור רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול אמש, וזוהתה פגיעה", נמסר מדובר צה"ל . כמו כן הוסיפו כי הצבא רואה בארגון החמאס אחראי לשמירת השקט ביישובי הדרום, וכי צה"ל יגיב בחומרה על כל ניסיון להפר אותן. על פי הדיווחים של הפלסטינים לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה האווירית.

הפסקת אש במשבר: רקטות בדרום

אמש, לראשונה מאז הפסקת האש, התפוצצה רקטת קסאם במועצה האזורית אשכול. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים במקום, ומיד אחר כך נחתה הרקטה בשטח פתוח. איש לא נפגע באירוע.

אתמול התייחס שר הביטחון אהוד ברק לסבב האלימות האחרון בדרום ולאפשרות של תגובה ישראלי. "יכול להיות שיהיו עוד אירוע כזה או שניים", אמר ברק. "אני לא בטוח שזה יעבור בלי שום נפגע, ואנחנו בסך הכל חשים שאנחנו על הדרך להשגת השקט כתוצאה מהמבצע".

השקט הופר: 2 רקטות באיזור שדרות

מיטשל: חיוני לייצב את הפסקת האש

חייל צה"ל נהרג מפיצוץ מטען סמוך לכיסופים

רה"מ: התגובה לפיגוע בוא תבוא