רקטה התפוצצה באזור שדרות (צילום: אימג'בנק - gettyimages)
קסאם | צילום: אימג'בנק - gettyimages

שוב לא שקט: ישראל וחמאס אמנם הכריזו על הפסקת אש, אבל האש לא פסקה. רקטת קסאם נורתה אמש, מעט לפני השעה 22:00, לעבר שטח המועצה האזורית אשכול. הרקטה נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. לנפילה קדמה אזעקת "צבע אדום" שנשמעה באזור.

דני טלקר, תושב האזור, שמע את הנפילה לא הרחק ממנו. "שמענו את אזעקת הצבע האדום ולפי הבנתי זאת הייתה נפילה בשטח פתוח", אמר. "אלה חדשות לא חדשות. לא האמנו שזה נגמר. זהו ריטואל שחוזר על עצמו". טלקר הוסיף כי רבים מתושבי האזור ידעו שהמבצע בעזה לא יסתיים ב"זבנג וגרמנו".

למרות המצב העגום, טלקר מאמין כי צריך לדבר עם הצד השני. "אם לא נדבר איתם, נצטרך לדבר עם גרועים מהם", אמר. "הוואקום לא יישאר ואקום והקיצוניים יותר מחכים לשעת הכושר".

התגובה לפיגוע: הפצצת מנהרות

אתמול נפגשו חברי המטבחון המצומצם - ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק - כדי לדון באופי התגובה של ישראל לפיגוע שלשום סמוך למחסום כיסופים. בפיצוץ מטען שהונח על גדר המערכת נהרג נגד צה"ל ונפצעו עוד שלושה חיילים.

הפיגוע הוגדר כ"הפרה בוטה של הפסקת האש ברצועה", והשרים דנו גם בתגובת צה"ל עד כה לתקרית - ירי הטנקים לעבר מקורות הירי שלשום, והפצצת חיל האוויר אתמול לפנות בוקר של מנהרות בציר פילדלפי.

קודם לישיבה התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, שלא עסק כלל בנושא התגובה הישראלית בהפרות הפסקת האש, אלא אישר שורה של נושאים שתוכנם לא הותר לפרסום.

לפי מקור מדיני שמצוי בפרטים ובדיונים, ישראל לא תכריז באופן פומבי האם התקיפות אתמול לפנות בוקר הן התגובה שלה להפרת הפסקת האש, והאם צפויות פעולות נוספות בתגובה לפיגוע.