נגד צה"ל נהרג, קצין נוסף נפצע באורח קשה ונגד וחייל נוספים נפצעו קל הבוקר, סמוך למחסום כיסופים - כך הותר בצהריים לפרסום. ההרוג הוא גשש בדואי המתגורר בעיר רהט. לבקשת המשפחה, שמו של ההרוג לא יפורסם. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

החיילים נפגעו ממטען חבלה שהתפוצץ ליד סיור של כוח צה"ל שנע סמוך לגדר המערכת. האירוע התרחש מעט אחרי השעה 8:00 בבוקר. החיילים ביצעו ירי הרתעתי במקום. לאחר האירוע התבצעו במקום סריקות נרחבות. בצה"ל מנסים ללמוד איך הונח המטען ומי אחראי להנחתו.

מספר שעות לאחר פיצוץ המטען בכיסופים והההפרה הבוטה של הפסקת האש ברצועה, נשמעה אזעקת צבע אדום ביישוב במועצה האזורית אשכול. זוהתה יציאה - לא ברור אם של רקטת קסאם או פצצת מרגמה - ועדיין לא זוהתה נפילה.

ברשת הטלוויזיה הערבית "אל ערבייה" צוטטו עדי ראייה פלסטינים שמתגוררים סמוך למקום. "ראינו שניים או שלושה חמושים נעים לכיוון הגדר מוקדם הבוקר", סיפרו. "מאוחר יותר נשמעו קולות נפץ וחילופי אש".

מקורות רפואיים ברצועת עזה דיווחו כי במהלך חילופי האש בין כוחות צה"ל לחמושים בעקבות תקרית הירי, נהרג חקלאי בן 27 מפגז טנק ישראלי מזרחית לחאן יונס. מדובר צה"ל כי התקרית אינה מוכרת.

סגן מנהל בית החולים סורוקה, פרופ' יוחנן פייזר, אמר לחדשות 2 כי הפצוע הוכנס לחדר הניתוח, ובהמשך יועבר למחלקה לטיפול נמרץ.

לפני שישה ימים בדיוק עזב אחרון חיילי צה"ל את רצועת עזה, יומיים לאחר תחילת הפסקת האש החד-צדדית שסיימה את מבצע "עופרת יצוקה". מאז, התרחשו ברצועה סדרה של תקריות נקודתיות בין חמאס לבין צה"ל.

2 חיילים נפצעו קל מירי, ארגיון (צילום: חדשות 2)
זירת התקרית, היום | צילום: חדשות 2

אתמול שבו הפלסטינים לירות רקטות קסאם, אך הפעם הן כוונו דווקא לים. מטרת הירי הייתה, ככל הנראה, לבחון את טווחי הרקטה ואת שמישות התחמושת שנותרה בידי חמאס ברצועת עזה.

חיל הים ירה לעבר עזה

יום לאחר היציאה מעזה, ספינות של חיל הים ירו פגזים לעבר ספינת דיג של פלסטיני, סמוך לחוף הים של רצועת עזה. הפלסטינים דיווח כי גבר ונערה נפצעו כתוצאה מהירי. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בירי הרתעתי.

"הירי נורה מספינה ופגע בסמוך לבית הממוקם על החוף במחנה פליטים", אמר אז ד"ר מואייה חסאנין, רופא מעזה. "מהירי נפצעו גבר וילדה שהלכו ברחוב. פגז נוסף התגלה במרחק של כמאה מטרים בשטח פתוח ליד בנין של האו"ם".

צה"ל תקף משגר

ביום שלישי בשבוע שעבר, יומיים לאחר ההודעות ההדדיות של ישראל וחמאס על הפסקת האש ויום לפני היציאה הסופית מעזה, האש התחדשה: צה"ל הגיב על ירי של פעילי טרור לעבר כוחות צה"ל ברצועת עזה וירי מרגמות לעבר ישראל.

אהוד ברק בתרגיל בצאלים (צילום: חדשות 2)
שר הביטחון אהוד ברק בתרגיל בצאלים | צילום: חדשות 2

בסביבות השעה 13:00 בצהריים באותו יום, אירעו שני מקרים של ירי לעבר כוחות צה"ל. ירי ראשון בוצע מכיוון הצד הפלסטיני לעבר סיור צה"ל שנע סמוך לגדר באזור הדרומי למעבר כיסופים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כוח הסיור השיב אש לעבר מקורות הירי לשם הרתעה.

בהמשך אירע מקרה ירי נוסף לעבר אזור בו היו כוחות של צה"ל, אולם במקרה השני הכוחות לא השיבו אש. במקביל נורו כמה פצצות מרגמה, שאחת מהן נפלה בשטח ישראל.

התגובה לא איחרה לבוא: צה"ל החליט שלא לעבור על התקריות הללו בשתיקה, ובהתאם למדיניות התגובה המידתית בתקופת הפסקת האש, ביצע חיל האוויר ירי ברצועה. כלי טיס תקף את המשגר ממנו נורו הפצמ"רים והשמיד אותו