מיטשל עם מובארק, היום בקהיר (צילום: רויטרס)
מיטשל עם מובארק, היום בקהיר | צילום: רויטרס

"הארכת הפסקת האש ברצועת עזה היא הכרחית" - כך אמר השליח המיוחד של ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בתום פגישתו עם נשיא מצרים מובארק בקהיר בפתח ביקורו במזרח התיכון.

מיטשל, שנשלח על ידי הנשיא אובמה כדי "להתחיל בלהקשיב", אמר את הדברים היום לאחר פגישה בקהיר עם נשיא מצרים חוסני מובארק. הפגישות בקהיר הן התחנה הראשונה בביקורו של מיטשל באזור, ביקור שאמור לסלול את דרכו של הממשל החדש בוושינגטון במדיניות החוץ מול המזרח התיכון.  "זה הכרחי שהפסקת האש תימשך ותתייצב. אנו תומכים במאמציה של מצרים שמקדמת את הסוגיה", כך לדברי מיטשל, שהוסיף כי "ארצות הברית מחויבת לרדיפה מתמדת אחרי שלום ורגיעה באיזור".

בהמשך הסיור, מיטשל יגיע גם לישראל, לרשות הפלסטינית, ירדן, ערב הסעודית, צרפת ובריטניה.  לפני שיצא לסיור המזרח תיכוני מיטשל אמר כי הוא "מצפה בקוצר רוח לשוב לאיזור". מיטשל ייפגש עם גורמים פלסטינים, אבל לא צפויה לו אף פגישה עם אנשי חמאס בעזה.  

הנשיא אובמה, שמיהר לעסוק בסכסוך הישראלי פלסטיני כבר בימים הראשונים לכהונתו בבית הלבן, אמר אמש כי התנאים בשלים לשיחות שלום בין ישראל לפלסטינים, וכי ארצות הברית תגלה מדיניות יותר מקיפה בקשריה עם העולם המוסלמי. בהנהגת העולם הערבי מצפים שהממשל החדש בוושינגטון יפצה את רוב תושבי האזור על "שנות האגרסיוויות" של ארה"ב בעירק ובמזרח התיכון. מדיניות אמריקנית חדשה בסכסוך הישראלי פלסטיני - על פי העיתונים בערבית – עשויה לשפר באופן דרמטי את יחסי העולם הערבי עם וושינגטון.