בדיוק לפני שבוע התפזרה הכנסת ומאז אירוע רודף אירוע במערכת הפוליטית. רון חולדאי הכריז אמש (שלישי) על הקמת רשימת "הישראלים" החדשה יחד עם המצטרף הטרי אליו, שר המשפטים אבי ניסנקורן. בני גנץ, קיים מסיבת עיתונאים גם הוא, כדי להודיע שהוא ממשיך במרוץ ואין לו כוונה לפרוש מראשות כחול לבן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

עוד קודם לעזיבה שלו את כחול לבן, קיים שר המשפטים שיחה קשה עם גנץ שבה הטיח בו: "אני לא מתכוון להתחפש יותר". ניסנקורן וגנץ נפגשו פעמיים בימים האחרונים, בשבת ובראשון, ומאז שוחחו כמה פעמים טלפונית. ניסנקורן ניסה לבחון עם גנץ אילו עמדות יציג, ומקורביו טוענים שעד הימים האחרונים הוא שקל ברצינות רבה להמשיך עמו ברשימה.

לדברי מקורביו של שר המשפטים, ניסנקורן הבין שרשימת כחול לבן לא תישאר רשימת מרכז-שמאל, ונותרים בה בעיקר מועמדים בעלי גוון ימני. עוד טענו המקורבים כי ניסנקורן הולך אידיאולוגית למקומות שהוא לא מוכן לשמוע עליהם. ניסנקורן שקל בימים האחרונים שלוש אופציות: ריצה בכחול לבן, ריצה במפלגתו של חולדאי וריצה ביש עתיד - לאחר שחוזר על ידי לפיד שהציע לו מקום בשלישייה הראשונה‎. החלטתו להצטרף למפלגת "הישראלים" החדשה התקבלה רק הבוקר.

"אני לא מתכוון להתחפש יותר"

בתחילת השנה, כחול לבן עוד הייתה הכוח הפוליטי החזק במדינה, עם 35 מנדטים ומיליון ורבע קולות, תופעה שלא נראתה כמותה בפוליטיקה הישראלית. אבל עכשיו, פחות משלושה חודשים לבחירות, על פי סקר המנדטים, היא נאבקת לעבור את אחוז החסימה ולמעשה מתפרקת לרסיסים שמפוזרים בחמש מפלגות.

עם ההצטרפות לממשלה כחול לבן התפצלה: 18 מנדטים נשארו עם גנץ ואילו 17 מנדטים נותרו אצל יש עתיד. בהמשך, התפרקה המפלגה לשלושה חלקים לאחר שצבי האוזר ויועז הנדל הצטרפו למפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, וכחול לבן ירדה ל-16 מנדטים.

אחריהם הודיע עפר שלח על פרישה מיש עתיד ועל הקמת מפלגה חדשה, והיום התברר כי שני חברים נוספים ממפלגתו של גנץ - אבי ניסנקורן ועינב קאבלה - יעברו למפלגת "הישראלים" של חולדאי. ואם זה לא מספיק, לקראת הבחירות לכנסת ה-23 החליט גדי יברקן לעבור לליכוד ושובץ במקום ה-20 ברשימה. לאחר שכל כך הרבה מנדטים פנויים להובלה, הם יכולים להתפזר למקומות שאיש לא שיער.

לפיד: "מאחל לניסנקורן וחולדאי בהצלחה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע אתמול כי יתמודד גם בסבב הבחירות הנוכחי ותקף את ראש הממשלה נתניהו. "נשכבנו על הגדר כשרבים השמיעו לי את המושג מתאבד פוליטי", אמר גנץ. "אני פונה לכל הבכיינים והפחדנים: בזמן שישבתם והקלדתם, אני מנעתי את סגירת בתי המשפט; בזמן שצייצתם, אני דאגתי שתוכלו להפגין גם נגדי; בזמן שישנתם אני שמרתי על העליונות הביטחונית של ישראל".

"הבחירות הקרובות שנתניהו גרר אותנו אליהם הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך", המשיך גנץ. "נקודת האור המחכה לנו במערכת הבחירות הקרובה היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו. יש רק מפלגה אחת שתוכל להביא להרכב המפלגות החדש את הממלכתיות והסולידריות שאנחנו כל כך צריכים - מפלגה שתאפשר כבוד למסורת, אך לא תאפשר לסגור תל אביב בשבת".

דקות לאחר הצהרתו של גנץ, הכריז ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי על הקמת מפלגת "הישראלים" בראשותו שתרוץ בבחירות הקרובות לכנסת יחד עם המצטרף הטרי, שר המשפטים אבי ניסנקורן - שיהיה מספר 2 ברשימה ושותף לגיבושה.

"אתם יודעים מה? התרגלנו לשחיתות ולממשלה מטורללת", אמר חולדאי. "הכי גרוע זה להתרגל ולהוריד את הראש. אני מסרב להתרגל. לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום, לא נתרגל לפגיעה בדמוקרטיה ולפגיעה במערכת המשפט, ולא נתרגל למיליון מובטלים ועסקים קורסים. אינני יכול עוד לעמוד מנגד. לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה. אלקין וסער מייצגים את הערכים שלכם? אני כאן הערב לבשר לכם שיש אלטרנטיבה - מפלגת הישראלים".

הליכוד מסר בתגובה לדברי חולדאי: "אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי. בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בחשבון הטוויטר: "מאחל בהצלחה לרון חולדאי ואבי ניסנקורן בדרכם החדשה".