טייני פינגרז (צילום: דין בן אריה, צילום מסך)
הכי טרנדיים. Tiny Fingers | צילום: דין בן אריה, צילום מסך

סצנת מוזיקת האינדי האלטרנטיבית בישראל ממשיכה לרחוש ולנפק כל הזמן שמות חדשים ומבטיחים של הרכבים שנשמעים מצוין וחלקם אף מופיעים בחו"ל, או נמצאים בדרכם להצלחה שם. אחרי ש"לורנה בי" סיפרו שהם נוסעים "להתאבד על הקריירה בלונדון", ושלל להקות צעירות מצוינות, או הרכבי רוק בועטים ממלאים כל פינה, הגיע הזמן לרשימה חדשה של שש הלהקות האלטרנטיביות שפשוט חייבים להכיר.

Tiny Fingers

פייסבוק, My space, יוטיוב
להקה שקשה להתעלם ממנה בימים אלו היא Tiny Fingers, שמביאה לעולם מוזיקה "ניסיונית" לפי הגדרתם ומאחדת בין רוק, אלקטרוני והרבה סגנון אישי מיוחד. הדיבור עליהם הכי חם, הם הטרנד הלוהט של החודשים האחרונים, ובאוקטוב האחרון הם שחררו את האלבום "MASSIVE FINGERS SPACETRIP".

הלהקה התחילה את דרכה בשנת 2008 כשבועז בן-צור, טל כהן ואורן בן-דוד, שלושה חברי ילדות, התחילו לנגן ולהפיק חומר אינסטרומנטלי שכתבו. שלוש שנים לאחר מכן, ב-2011, חברו אליהם דניאלה תורג'מן ונמרוד בר, שהוסיפו ללהקה סגנון חדש, ובעיקר - שירה. הלהקה כבר הופיעה בהרכב הנוכחי במספר פסטיבלים בארץ ובאוזן-בר בתל אביב, ולפי האתר הרשמי שלה, "האצבעות הקטנות" מתכננים סבב הופעות גדול בכל רחבי הארץ וביעדים בחו"ל. הערב (מוצ"ש, 28.1) הם בהופעה בבארבי בתל אביב.

 

Monti Fiori

פייסבוק, יוטיוב

אין תמונה
לה דולצ'ה ויטה. מונטי פיורי
"מונטי פיורי" הם הרכב שהוקם ב-2009 ממרכז הארץ שעושה מוזיקה שמחה - באיטלקית ואנגלית. איתמר פינצי, אסף רביב, אור אדרי, עירא רביב ועומרי באר שואבים את הסגנון המוזיקלי שלהם מלהיטים איטלקיים משנות ה-50 וה-60, להיטי פסטיבל "סאן רמו" המיתולוגי, מוזיקה ים-תיכונית ומוזיקה צוענית.התוצר הסופי הם שירים שמחים וקופצניים, שבדרך כלל מלווים בתלבושות הנכונות והרבה שמחת-חיים. ברזומה שלהם כבר EP אחד מצליח, ופניהם אל ה-EP השני. מגיע להם פרגון רציני.

 

The Pattie Boyds

פייסבוק

אין תמונה
פטי בויד, הגרסה המקומית
פטי בויד הייתה אשתו של ג'ורג' הריסון, שעזבה אותו לטובת חברו הטוב ביותר אריק קלפטון - ובשני המקרים זה נגמר בגירושים. את שמה של האישה שמאחורי האמנים החליטו להנציח חברי להקת ה-Pattie Boyds, אבנר טואג, עדי רותם, אדם מילנר ונדב מלמן, בלהקה, שבה על פי דף הפייסבוק שלה, הם "פשוט מנגנים".ה-Pattie Boyds מביאה למאזינים סאונד שונה מאלו שהביאו לעולם בעליה של פטי, ונשמעת הרבה יותר כמו ג'ף באקלי מאשר הביטלס או בלוז כחול ורגוע. בזמן הקצר בו היא קיימת ובועטת הצליחה הלהקה לאסוף לעצמה קהל קטן ומושבע, והם מופיעים בימים אלו ברחבי תל-אביב והסביבה. וכאן הם מתארחים בגלי צה"ל.

 

EarlyRise

פייסבוק

אין תמונה
מצויינים. EarlyRise
לפני בערך שלוש שנים, אי שם ב-2009, חברו להם יחדיו זמרת ונגנית פסנתר בשם אורלי לארי ונגן גיטרה בשם רז קלינגהופר, שבמרוצת הזמן ויחד עם עוד שני חברים הביאו לעולם להקת רוק חיה ובועטת מאוד בשם EarlyRise, שמתאפיינת בסאונד מאוד לא-מקומי ומוצלח במיוחד.קשה להתעלם מהדמיון בין הקול של סולנית הלהקה לקולה של איימי לי (סולנית Evanescence), כש-EarlyRise מתאפיינים בשילוב הקול הייחודי עם מוזיקת רוק כבד שמזכירה להקות כמו Breaking Benjamin ו-Bullet for My Valentine. במקביל הם יודעים להפיק גם גרסאות אקוסטיות שמעלות ניחוח של להקות רציניות שכבר קפצו, הרעישו ושברו, ועכשיו החליטו שהגיע הזמן לעשות גם משהו בשביל הנשמהבמאי האחרון הוציאו החבר'ה האלו את האלבום הראשון שלהם, הנקרא "What If", וניתן להוריד ארבעה מהשירים בו בחינם.

 

Service Lab

פייסבוק, יוטיוב

אין תמונה
"אנחנו כאן כדי לתקן". Service Lab
אם תהיתם מה השתבש בעולם במשך שלושת העשורים האחרונים, מסתבר שלפי הצמד אמיר מרגלית ונועם ספרבר הכל טמון בעובדה שהמוזיקה האלקטרונית נלקחה כבת-ערובה על-ידי אמנים רציניים מדי. עקב המראות הקשים החליט הצמד לא לטמון את ידו בצלחת, וחברו יחד כדי להקים את ההרכב "Service Lab", היוצר מוזיקה אלקטרונית ומלאת אנרגיות חיוביות, שמזכירה קצת את שמחת החיים של ה-"Chemical Brothers".הצמד הצליח לסחוף אליו עדת מעריצים לא קטנה, ובימים אלו מופיעה בגלות הרחוקה של לוס אנג'לס. אל דאגה, הם מתכוונים לחזור.

 

Ramzailech

פייסבוק, יוטיוב

אין תמונה
חסידים שאוהבים חסידות. רמזאיילך
שילובים בין עולמות מוזיקליים שונים או מנוגדים הם האופנה הכי מבוקשת בשנים האחרונות. אל הנישה הזו בדיוק מגיח הרכב חדש בשם "רמזייליך" (Ramzailech) עם הבשורה החדשה-ישנה בתחום.

דקל דביר על התופים, עמית פלד על הגיטרות, וגל קליין על הקלרינט, מביאים איתם סגנון מוזיקלי מיוחד לו קוראת השלישיה "Hardcore Klezmer".

.

הם משלבים בין מוזיקת רוק עצבנית לסלסולי הקלרינט ומוזיקה חסידית. ההרכב מופיע בימים אלו במספר מקומות באזור המרכז, ובקרוב מאוד עולה על המטוס לסבב הופעות בחו"ל. תנו להם לתת לכם בראש.

>> הלינקים הכי ח(ינ)מים לשמוע מוזיקה ברשת