אין תמונה
רוצים לשמוע אותה בחינם? ריהאנה

הסגירה של אתר ההורדות הענק "Megaupload" והרדיפה של רשויות החוק בארצות הברית אחרי אתרי הורדות גדולים אחרים, מובילה למסקנה שמוזיקה טובה אפשר וצריך להמשיך ולצרוך ברשת - אבל אפשר גם לעשות את זה עם כמה שפחות סיכונים, באתרים חוקיים, ועדיין בחינם. למי שעדיין לא יודע, מכיר או מצא - הנה המקומות ברשת שבהם אפשר לשמוע אחלה מוזיקה, בכמויות ובחינם, בלי להירשם ובלי לשלם.

סאונד קלאוד
איך משלבים בין מוזיקה לפייסבוק, 2 הדברים הכי ממכרים בעולם? הופכים כל שיר לוול חברתי! כל גולש יכול לבחור קטע ספציפי בשיר ולטקבק עליו. ככל שיש יותר תגובות לשיר, סימן שהוא יותר להיט. לא רק שאתה לייק את השיר, אלא אתה גם עושה לייק לקטע בשיר. כך אתה הופך להיות חלק מהמוזיקה, בדיוק כמו בהופעות.

מיקס קלאוד
מאז הקולוסאום בכיכר אתרים, לא היה אתר שנולד לדיג'ייז בצורה כל כך מושלמת. מדובר במאי ספייס של 2012. פליי אחד קטן ואתם צוללים לשעה אחת מלאה בלופים שלא תרצו לצאת מהם. גולשים בין ענן אחד לשני, ונהנים ממוזיקה ברצף, בלי פרסומות, בלי הפרעות, מקסימום מישהו זורק עליכם פתאום עיפרון מהאופן ספייס במשרד... "שעה שאני קורא לך ואתה לא עונה!!! תוריד את האוזניות שנייה!".

רדיוהד (צילום: Jim Dyson, GettyImages IL)
גם אותו אפשר לשמוע בחינם. טום יורק, רדיוהד | צילום: Jim Dyson, GettyImages IL



We Are Hunted
אם גם אתם גדלתם על המצעד של רשת ג' (במקום על "שירים ושערים"), אתם יודעים כמה אתם חייבים מצעד שירכז את כל השירים הטובים - במקום אחד. אבל מה עושים בעולם מלא בבלוג(ר)י מוזיקה? אוגרים את כל התוצאות באתר מיוחד אחד: We Are Hunted. כאן תמצאו מצעדים בכל ז'אנר - פופ, היפ הופ, רגאיי, מטאל, רוק, אינדי, אלקטרו, פולק ועוד.!

The Hype Machine
מחפשים דרך להתחמם בחורף הכי קרררררררררר בעולם? אלפי בלוגרי מוזיקה משובחים מרוכזים לפלייליסט אחד עם השירים הכי חמים: הדרך הכי טובה להתחמם, מאז מריבות ברי וזיוה ואביב ואביבית באח הגדול. קבלו טעימה קטנה מהמאשאפ לשיר מס' 1 בעולם של ריהאנה - נסו וכנסו להייפ. מאשין. חם שם.

Be @ Tv
אם חלמתם לחוות מסיבה ממרומי העמדה של ה-DJ... חלומות מתגשמים. האתר הזה מביא לכם את מיטב הסטים של התקליטנים המובחרים בעולם - מהזוית שלהם בעמדה! נסו ותתמכרו. מדובר בשומר מסך הכי קולי בתל אביב, כשאתה חי בסרט שאתה באיביזה. או בברלין. שישי הקרוב, משדרים לייב ממינסטרי אוף סאונד... אני שם. בסלון אצלי בבית.

קנייה ווסט, אמטיוי אמריקה 2010 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
לגעת בבלינג בלינג. קנייה ווסט | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL



Pulse Radio
אתר למקצוענים. הסטים של ה-DJ הגדולים בעולם. כמו גיא גרבר שמייצג אותנו כאן בכבוד. ובהנאה. כאן תוכלו לחפש לפי ז'אנר מוזיקלי או דיג'יי. איכות מעולה וגם דרך מעולה להרשים סלקטוריות תל אביביות - "מכירה את Gareth Emery?! איזה קטע, גם אני!!!".

Grooveshark
מנוע חיפוש המוזיקלי, בו אתם מקלידים את שם האמן, ומיד מקבלים כל התקליטייה לשמיעה רציפה. בלי פרסומות. בלי ללחוץ פליי שוב ושוב. מיליון גולשים ביום כבר שם. אז כנסו לגרוב ושחו כמו כרישים בים של מוזיקה משובחת: מצ'רלי פארקר וריי צ'ארלס עד אמינם וקנייה ווסט.

וכמובן, יוטיוב
2012 והתקליטייה הגדולה בעולם לא מפסיקה להתחדש: יוטיוב מאפשרת לכל גולש עם Gmail לפתוח חשבון באותה סיסמא ולהתחיל ליצור פלייליסטים (כאן הפלייליסט שלי). בנוסף, הרשת החברתית החדשה "גוגל+" הוסיפה כפתור יוטיוב לעמוד האישי שלך אצלם, כדי שכל גולש יוכל לבחור שירים - וחברים יכולים להוסיף ו/או לטקבק לך על גבי רשימת השירים. אז לכל החברות שלי שמחפשות חתן, לפחות תתחילו לבחור את פס-הקול לחתונה.

ברי סחרוף הופעה 1 (צילום: עודד קרני)
שירי אהבה ישר לורידים. ברי סחרוף | צילום: עודד קרני

ואצלנו בישראל

מצעדי תחנות הרדיו
אם אתם בקטע של מוזיקה ישראלית לכו נגן השירים של רדיו לב המדינה (91FM), ואם אתם בקטע של מוסיקה לועזית - מומלץ לבחור נגן השירים של רדיוס (100FM). פשוט להפעלה: מקליקים על הריבועים של השירים ושומעים ברצף את כל הלהיטים! להיט!. נ.ב. אני חולם שאייל גולן יקליט שיר באנגלית ויופיע בשניהם. Eyal Golan calls you.

פודקאסטים
אצל בלוגרי מוזיקה משובחים כמו עונג שבת, מורנינג קנדי ו"הפרעת קשב", אפשר לשמוע מוזיקה איכותית, בלי פרסומות. וללמוד קצת טעמים חדשים לתקליטייה שלך. גם קול הקמפוס 106FM מאפשר ליהנות מרדיו חסר פרסומות בפלייליסט הפודקאסטים: אספסוניק – אינדי חדש ועוד + אור לגויים – ישראלים באנגלית + נפולאון - אינדי ישראלי. לכל פודקאסט, אפשר להירשם כמנויים ולקבל מדי יום, סט/שיר טרי למייל. בוקר טוב אינבוקס!

מיקס טייפס
כל מי שלא התקבל לגלי צה"ל וחלם להיות עורך מוזיקלי יכול לפתוח ערוץ עצמאי ולעשות לעצמו רדיו אישי.  ראה הערוץ מה שהילדים אוהבים - האינדי של השמינדי. אז אם גם אתם גדלתם על הסרט "רדיו חזק" ובא לכם להיות כריסטיאן סלייטר, זה הרגע שלכם. פתחו רדיו אישי, ושימו לנו לינק בטוקבקים. שכולנו נאזין.

לסיום, למה שלא תשתו משהו.
אתר בו אתם בוחרים מה לשמוע... והוא ממליץ לכם על הדרינק המתאים. כתבתי "דאפט פאנק". המליצו לי על ג'ין! אני כבר שיכור. וגם מהמוזיקה.

רוצים את כל החבילה? כל הלינקים בקליק אחד

מעוניינים להמליץ לנו על עוד לינקים למוזיקה בסטרים? כתבו לנו כאן למטה בטוקבקים.

>> מירי מסיקה: "אני רוצה לעשות אהבה עם כל העולם"