לורנה בי פרומו (צילום: ניר פרי)
אחת מהלהקות האלטרנטיביות הטובות והחשובות בארץ. Lorena B | צילום: ניר פרי

עדי אולמנסקי, 23, היא בוגרת העונה החמישית של "כוכב נולד", ממבשרת ירושלים במקור, העיר בה צמחו גם אסף אבידן, תמר אייזנמן ואוהד עילם. בשלוש השנים האחרונות אולמנסקי היא המנהיגה והסולנית של להקת "לורנה בי" ("Lorena B"), שנחשבת לאחת הלהקות האלטרנטיביות הטובות והחשובות בארץ, עם רזומה שכולל הופעות חימום ל"בלונדרדהד" בבארבי, Slugabed ו- Junior Boys.

הקול של אולמנסקי, שנשמעת כמו ביורק, מוביל את "לורנה בי" לכיוון הפוסט-דאבסטפ ושילוב של מוזיקה אלקטרונית וכלים חיים. אלבום הבכורה שלהם "Siblings" יצא באפריל השנה וכלל שירים כמו "Intro". עם יציאתו נסעו חברי הלהקה לסיבוב באנגליה, שם הושמעו שיריהם בתוכנית הרדיו של ג'ארוויס קוקר ברדיו BBC, ברדיו XFM הלונדוני וב-BBC Music Video Festival. הם דפקו נוכחות גם ב-CMJ בניו יורק ובריפרבאן בהמבורג ושיתפו פעולה עם המפיק הבינלאומי Borgore. בארץ הם כבר מזמן גיבורי הסצנה, עם הופעות לוהטות בפסטיבל "אינדינגב" וימי סטודנט.

עכשיו "לורנה בי" מוציאים אי.פי. חדש, שכולל שירים כמו "UR" ו"Refeel" ומושפע מהשמות הכי חמים בפוסטדאבסטפ הבריטי - ג'יימס בלייק, Hudson Mohawke ו-SBTRKT, שזוכה מהם גם לקאבר "Wildfire". את האי.פי ישיקו "לורנה בי" בהופעה חגיגית במועדון הבארבי בתל אביב ב-21.1 בבארבי.

הופעת פרידה מהמתופף

למעשה תהיה זו הופעת פרידה מהקהל המקומי, שכן חברי ההרכב, מינוס המתופף אילן טננבאום, טסים לנסות את מזלם בלונדון, כשהם שלושה בלבד: עדי אולמנסקי בשירה וקלידים, יואב סער בגיטרות וגלוקנשפיל ורועי אביטל בגיטרה,קלידים וסימפולים. זו הפעם השניה בה הם מאבדים חבר בהרכב, אחרי שהבסיסט ניר לייסט עזב אותם רגע לפני הוצאת אלבום הבכורה.

עדי אולמנסקי (צילום: שי אריאלי)
"החלטתי לעשות במוזיקה רק מה שאני אוהבת, אז לא אכפת לי למלצר". עדי אולמנסקי, Lorena B | צילום: שי אריאלי

השיחה עם עדי אולמנסקי נערכת אחרי חצות, והיא כבר מתה ללכת לישון. בכל זאת, בחמש וחצי בבוקר היא קמה למשמרת בבית הקפה בו היא ממלצרת. "זה משהו שצריך לעשות כדי להיות מוזיקאי אלטרנטיבי בישראל, כדי לא לעשות דברים שאתה לא רוצה", היא אומרת. "אני יכולה להפיק ולשיר בכל מיני דברים כמו פרסומות ולעשות מזה כסף. אבל החלטתי לעשות במוזיקה רק מה שאני אוהבת. אז אני עובדת במשהו שפחות כיף לי. אני לגמרי מבינה את מי ששר בפרסומות, אבל אצלי זה יכול להוציא את החשק מהעיסוק בדברים אחרים, אז מה אכפת לי למלצר. זה קצת נדוש הסיפור על המוזיקאית שממלצרת וחולמת לכבוש את העולם עם הלהקה שלה. המוטו שלנו זה קודם נכבוש את אירופה אחרי זה את העולם".

"כוכב נולד נתנה לי כאפה, שמוזיקה זה מה שאני רוצה לעשות בחיים"

-הנה משהו יותר נדוש: עדי אולמנסקי יוצאת מ"כוכב נולד" והופכת לנסיכת אלטרנטיב מקומית.
"אוי לא, כמה פעמים כבר דיברתי על זה. זה היה ממש מזמן, בעונה החמישית עם מעודה ומארינה וזה לא שאני הולכת ברחוב ומזהים אותי כי עפתי מהר. היה לזה אימפקט אבל אני במקום כל כך שונה והתוכן שלנו הכי שונה, אלקטרוניקה באנגלית. כוכב נולד לא מרגיש לי קשור לחיים שלי כיום. זו היתה חוויה שנתנה לי כאפה, שמוזיקה זה מה שאני צריכה לעשות בחיים שלי. זה לא אותו קהל, אבל גם מי שאוהב כוכב נולד כן מתחבר אלינו, כי כמה שזה אלטרנטיבי המוזיקה שלנו מתקשרת. גם אסף אבידן בא מאלטרנטיב וכבש במיינסטרים, אז גם לנו זה יכול לקרות".

-ועכשיו אתם טסים ללונדון.
"אנחנו טסים ועוזבים הכל, בני זוג, משפחה, עבודה. אני משאירה בן זוג יחסית טרי, שלושה חודשים יחד".

"מעבר ללונדון זה להתאבד על משהו בלי הבטחה ולהקריב הרבה דברים"

-גם המתופף אילן טננבאום נשאר מאחור.
"זה טרי כל הסיפור הזה ואנחנו צריכים לעכל אותו. אנחנו מנגנים יחד כבר שלוש שנים והיתה תחושה בחודשים האחרונים שזה עומד להיגמר, כי מעבר ללונדון זה להתאבד על משהו בלי הבטחה ולהקריב הרבה דברים ולוותר על הרבה דברים. יש לאילן חברה והוא עובד במקומות וקשה לו המעבר. אז בתור חבר הוא מחליט לעזוב כדי לאפשר לנו לטוס עם מישהו אחר שמתאים, כדי שלא יגיע לשמה ואז שלא יחטוף רגליים קרות ויפריע לנו. זה הכל בקטע טוב וחברי. כבר בהופעה בבארבי יחליף אותו יואל דורות. החלטנו לנסוע ללונדון בלי מתופף, ואנחנו נתופף בעצמנו, שזה אתגר חדש. יהיו בהופעה פחות תופים ויותר סמפלרים וטריגרים. ג'יימי אקס אקס מנגן תופים והכל על סמפלר בלייב. זה הדבר שהכי קורה עכשיו בעולם. או שנמצא מתופף בלונדון".

-מה מחכה לכם בלונדון?
יש דיבורים באוויר עם לייבלים מקומיים. הם רוצים משהו שקורה שם, שנופיע שם, שזה יקרה שם. זה לא קורה כשאתה לא חי ונושם את האנשים והיציאות שלהם ואת המקום ואת מה שהם עושים. אנחנו מאמינים שהמוזיקה שלנו צריכה לקרות שם. מאמינים בלעבוד מלמטה, בלבנות קהל מהעם ולהופיע במקומות ולאט לאט לצבור קהל. אני מאמינה שנעשה את זה מהר שם. תכל'ס אנחנו נוסעים אל הלא נודע באמונה. אבל אני יודעת שאנחנו מתאבדים, בשיא האמונה שזה יקרה".

"לא מפריע לי שאומרים שאני נשמעת כמו ביורק"

-כמה קהל יש לכם פה?
"הופעות מלאות זה כמה מאות אנשים 600-700 איש. בהשקות אנחנו ממלאים בארבי. יש גם הופעות יותר קטנות. זה דינאמי, תלוי מה אנחנו חוגגים כביכול".

-כמה פעמים כבר אמרו לך שאת נשמעת כמו ביורק?
"אין סוף, אבל האי.פי. החדש ישנה את התמונה. יש בו הרבה השפעות של אראנ'בי וסול, ומזמרת בשם גליין. אני נותנת לדברים לקרות כי מגניב שרואים התפתחות. האי.פי. הוא הכי אלקטרוני ועדכני למה שקורה היום בעולם, לעומת האלבום שהיה אחרת לגמרי. לא מפריע לי שאומרים שאני נשמעת כמו ביורק או זמרת אחרת, אני רק רוצה לגדול".

-עד כמה היופי שלך משפיע על סיכויי הצלחה שלכם?
"הדברים האלה משפיעים. בחורה זה דבר אטרקטיבי, אבל הדגש על זה הוא מינימלי. זה לא העניין, לא האישיו. אני הכי מתעסקת בתוכן, אני לא רק פרצוף. מי שמכיר אותי יודע את כמות העשייה. המראה חשוב לנו, לי ולבנים, הבגדים והכל זה חשוב, כמו בכל תחום אתה לא צריך להתבייש בחיצוניות. העין היום גורמת לך להקשיב, אז זה הבחורה, הקליפים, העיצוב, הארט ואנחנו מקפידים עליהם".

עדי אולמנסקי (צילום: אלה אוזן)
"היופי שלי משפיע, בחורה זה דבר אטרקטיבי, אבל אני הכי מתעסקת בתוכן, אני לא רק פרצוף". עדי אולמנסקי | צילום: אלה אוזן

-מה במוזיקה הישראלית מדבר אלייך?
"אסף אמדורסקי, שאני מאוד אוהבת אצלו את רמת הלחנים וההפקות. עשינו קאבר ל-'15 דקות', גרסת דאנס שנותנת בראש וזה היה מעיף קהל בהופעות. את אביתר בנאי אני מאוד אוהבת ויש גם מז'אנרים אחרים. אבל אני מרגישה שמוזיקה לועזית הרבה יותר מדברת אלי, אנחנו מאוד מעודכנים במה שקורה בפוסט-דאבסטפ. היתה לי תוכנית ברדיו 'תדר' שבה הקונספט היה מפיקים בריטיים והייתי מעורה עם היד על הדופק. זה מאוד השפיע עלינו ועל מה שנכנס לאי. פי. הזה".

"אני מתחברת לאלקטרוניקה חמה, שילובים של שירה מרגשת וטקסט עמוק עם ביט קר"

-מה מרגש אותך במוזיקה אלקטרונית?
"גדלתי כילדה ששומעת רוק ואח שלי היה שומע האוס חפירות. לקח לי זמן להתחבר, אבל הבנתי שרדיוהד וביורק והדברים הכי נדושים שהכי אהבתי הם האלקטרוניים. אני מתחברת לאלקטרוניקה חמה, לשילובים של שירה חמה ומרגשת וטקסט עמוק עם ביט קר ומתוכנת, כלים חיים עם דברים מתוכנתים. מה שמצליח זה מה שתופס את שני הכיוונים. ג'יימס בלייק תפס את העניין של שירה חמה ומרגשת מאוד, סול והפקה מאוד דאבית ואפלה ומשהו שם עובד כשיר פופ עם הפקה מאתגרת. גם המוזיקאי הכי פלצן וגם מי אוהב שירים ברדיו יכול להתחבר אליו. אני חיה בתפיסה שהוא הכי מיינסטרים, אבל גם הוא נחשב אלטרנטיבי".

-את היונתן דגן הבא?
"אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שאפשר. אנחנו לא מזניחים את הארץ ומשקיעים מלא בהשקה. חשוב לנו פה הקהל. יש חלום לכבוש את הבמות בחו"ל ולעשות את זה הכי גדול, לעשות את מה שאנחנו מאמינים בו ונעבוד הכי קשה שאנחנו יכולים כדי שזה יקרה".