אם גם אתם סובלים מהיובש הבלתי נסבל בעור בימים אלה, הרשימה הזאת במיוחד בשבילכם. מתברר שיש כמה דברים שאתם עושים שיכולים בהחלט להחמיר את היובש - אז הנה רשימה שתעזור לכם לדעת, מה לא לעשות ומה כן לעשות כשהעור יבש.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. לא לרחוץ פנים לעתים תכופות מדי

מתברר שגם אם אתם רוחצים את הפנים רק במים, גם זה יכול לייבש את הפנים שלכם, בהנחה שאתם עושים זאת לעתים קרובות. לפי ד"ר אדם פרידמן, רופא עור, אנשים עם עור יבש צריכים לשטוף את הפנים, אבל לא באופן אגרסיבי או תכוף מדי, כדי לא לגרום ליובש חמור יותר. רופאי עור ממליצים לרחוץ פנים בוקר וערב, בעזרת סבון פנים עדין שלא מסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו.

עור יבש (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
עדיף למרוח על עור לח | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

2. לא לשכוח למרוח קרם לחות

"אל תצאו מהבית מבלי למרוח קרם לחות עשיר", אומרת ד"ר מריבל פדרוסו, קוסמטיקאית שעובדת עם לא מעט סלבס. היא ממליצה להשתמש בקרם לחות המכיל סקוואלן וליפידים, המסייעים לשמירה על הלחות בשכבה החיצונית של העור.

3. להימנע ממוצרים המכילים חומצה גליקולית

"העדיפו בסבון פנים המכיל חומצה לקטית ולא חומצה גליקולית", מסבירה ד"ר מוניקה בונקדאר ל-Insider. חומצה גליקולית היא תרכובת שגורמת לקילוף העור (כמו בפילינג), אך היא יכולה להחמיר יובש בעור. ד"ר בונקדאר ממליצה על סבון המכיל חומצה לקטית, כיוון שמדובר בתרכובת שמחדשת את העור באופן עדין, וגם מוסיפה לו לחות.

עוד ב-mako בריאות:
>> מדהים: עשתה דבר אחד ונשירת השיער פסקה
>> אחת ולתמיד: האם מזיק לישון עם שיער רטוב?

4. להימנע מצריכת אלכוהול וקפאין

אם אתם מאוד אוהבים קפאין ואלכוהול, כדאי לכם לעקוב אחר הצריכה שלכם ולוודא שאתם לא צורכים יתר על המידה. מומחים ממליצים לאנשים עם עור יבש להימנע מצריכת משקאות משתנים כמו אלכוהול וקפאין וגם לשים לב לצריכת המלח שלהם. מנגד, חשוב מאוד לצרוך מזונות המכילים ויטמין C (חשוב לייצור קולגן), חלבונים ושומנים בריאים (כמו אומגה 3).

5. לא למרוח קרם לחות על עור יבש

כשהעור יבש פשוט מורחים קרם לחות, לא? אז מתברר שזה לא מדויק. מתברר שבמרבית המקרים, קרם הלחות הוא למעשה "חוסם לחות", כלומר, הקרם מונע ממים להתאדות מהעור והוא מושך מים חזרה לתוך העור. לפי ד"ר פרידמן, מריחת קרם לחות על עור יבש תרכך את העור שלכם באופן זמני, אבל אם תמרחו על עור לח או רטוב, קרם הלחות יהיה אפקטיבי יותר.

אישה שוטפת פנים (צילום: shutterstock)
מותר, רק בעדינות ולא לעתים קרובות מדי | צילום: shutterstock

6. להימנע מפילינג

פילינג הוא דרך יעילה להסיר תאי עור מתים, לחדש את העור ולשמור עליו סופר נקי – אבל אם יש לכם עור יבש, כדאי לכם להיזהר עם זה. אם תעשו פילינג לעתים קרובות מדי, אתם עלולים לגרום לעור להתייבש אף יותר. נוסף לכך, זה יכול לפגוע בשכבה שמגנה על העור ולגרום לגירויים בעור. מומלץ למרוח קרם פילינג פעם או פעמיים בשבוע בלבד.

7. לא להשתמש בתכשירים מבושמים

קרמים וסבונים שמבושמים בכבדות לא מומלצים לאנשים שסובלים מעור יבש. הם עלולים לגרום לגירוי בעור ולהחמיר את היובש. מומלץ להשתמש במקום בקרמים מבושמים קלות או קרמים לא מבושמים כלל.

>> חוה זינגבוים: כך תשמרו על העור מפני החורף
 >> תסמונת העין היבשה: מה אפשר לעשות?
>> המזונות שישמרו על העיניים שלכם