אם יוצא לכם לחפוף לפני השינה, כנראה עברה לכם בראש המחשבה, האם אקום חולה כי ישנתי עם שיער רטוב? המון אנשים לא יודעים את התשובה ותוהים אם המיתוס באמת נכון או שהוא רק סיפור סבתא שממשיך לרוץ כבר שנים. אז החלטנו לבדוק את התשובה אחת ולתמיד.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"הרעיון הזה מתאים לכל אותן 'אגדות עממיות', לפיהן אם תירטבו ויהיה לכם קר, תחלו", אומר ד"ר וויליאם שפנר, מרצה לרפואה במחלקת למחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט. לפי ד"ר שפנר, למרות שהמיתוס הזה משום מה עדיין חי ובועט, הוא נשלל כבר לפני שנים. זה נכון שהסיכוי שתחלו בהתקררות גבוה יותר בחודשי החורף, אך זה קשור יותר לאופן שבו וירוסים מתפשטים ומתרבים. "אתם לא יכולים להידבק בצינון רק כי קר לכם", הוסיף.

אישה עם שיער רטוב (צילום: shutterstock)
מסוכן? מתברר שלא | צילום: shutterstock

שמועה נפוצה נוספת על שיער רטוב היא שהוא מאפשר שחיידקים מזיקים יתרבו על הכרית שלכם. לפי ד"ר שפנר, חיידקים מזיקים לא צצים באופן ספונטני, כך שאתם לא תחלו רק כי הכרית שלכם קצת לחה בלילה. אבל במקרה הזה יש יוצא מן הכלל. מחקרים מסוימים הראו שכריות – בייחוד אלו שעשויות מחומרים סינטטיים, יכולות לצבור פטריות ועובש הגורמים להתפרצות של אסתמה ושל אלרגיות.

עוד ב-mako בריאות:

>> מפחיד: ליטפה חתול רחוב ונדבקה בזיהום מחריד
>> מדענים ישראלים טוענים שהם מצאו תרופה לסרטן
>> מדהים: גילינו מה סודה לשתייה יכולה לרפא

לפי ד"ר פאייל גופטה, מומחה באלרגיות ודובר ארגון הריאות האמריקאי, מיקרואורגניזמים אלה שורדים היטב בסביבות לחות, כך גם קרדיות האבק. ד"ר גופטה אומר שאין ראיה לכך שאנשים שישנים עם שיער רטוב יחוו יותר אלרגיות או תסמיני אסתמה, אז כל חשש משיער רטוב הוא תאורטית בלבד, נכון לעכשיו.

אך אם התעוררתם עם תסמינים של אלרגיה או אסתמה, אף מנוזל ועיניים מגורות, כדאי לכם קודם כל לכבס את הציפות במים חמים לפחות אחת לשבוע, כך שתפחיתו את הסיכוי לחשיפה לגורמים המעודדים תסמינים של אלרגיה.