אין ספק שנשירת שיער היא אחת התופעות האסתטיות המטרידות ביותר. הסיבות לה רבות: החל ממחסור ברכיבי תזונה חיוניים ועד למתח נפשי.

גם נועה זמיר מאזור השרון, התמודדה עם הבעיה. "כל הבית היה מלא בשערות - המקלחת, הבגדים שיצאו מהכביסה וכמובן המברשת, שנראתה כמו גוש שעיר וגדול בסוף כל יום של סירוק".

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

נועה מספרת שניסתה הכל, החל בשמפו שלכאורה נועד לפתור את הבעיה ועד לתוספי מזון שעבורם נדרשה לשלם ממיטב כספה, אך לשווא. מה שעזר לה בסופו של דבר היה הרבה יותר פשוט מכפי שהיא דמיינה: "הייתי מכורה ל'פנים'. ייבשתי את השיער לפחות פעמיים בשבוע, אחרי כל אימון ולפני כל יציאה בערב. לפני כמה חודשים, הכלב האהוב שלי מת, וכל החשק לטפח את עצמי פשוט נעלם. אז הפסקתי לייבש את השיער ואיזה פלא: הנשירה פסקה. מעולם לא תיארתי לעצמי שמכשיר תמים כמו מייבש שיער יכול לעשות כזה נזק".

הנשירה שפסקה (צילום: באדיבות נועה זמיר)
בתום יום סירוק לפני | צילום: באדיבות נועה זמיר
הנשירה שפסקה 2 (צילום: באדיבות נועה זמיר)
בתום יום סירוק אחרי חודשיים ללא שימוש במייבש שיער | צילום: באדיבות נועה זמיר

ד"ר שגיא, מומחית לרפואת עור ב"כללית", מחוז שרון שומרון, מסבירה שיש היגיון מאחורי הטענה של נועה: "מכשירי שיער שונים הגורמים לחימומו בהחלט עלולים לגרום לנשירת שיער מוגברת. למעשה, ככל שעצמת החימום גבוהה יותר וככל שתדירות השימוש גדולה יותר, כך סביר שהפעולה תשפיע על איכות השיער ולעתים תגביר את נשירתו. יתרה מכך, גם פעולת משיכת השיער עצמה עלולה לעודד את התופעה".

עוד ב-mako בריאות:

>> האם צריך לזרוק שום שהתחיל לנבוט?
>> ישנים פחות מ-7 שעות? זהירות, זה מסרטן
>> קופסאות השימורים שאתם חייבים להעיף

בשורה תחתונה, אם אתם סובלים מנשירת שיער, ד"ר שגיא מציעה שקודם כל תתייעצו עם רופא כדי לברר מהי הסיבה לכך. במקרה שהבעיה מתרחשת על רקע שימוש יתר במייבשי שיער, הפסקת השימוש בהם בהחלט יכולה לסייע. עם זאת, היא מבהירה שלא כל שימוש במייבש שיער גורם לנשירה. "גם סוג השיער והשימוש בצבעי שיער ובחומרי הבהרה הם מדדים שיכולים להשפיע על איכותו. מובן שבסופו של דבר, הכל שאלה של מינון".