סביבת העבודה יכולה להשפיע רבות על הבריאות שלנו, בצורות רבות ומגוונות. חלקנו יושבים במשך שעות ארוכות, אחרים נאלצים לעמוד רוב היום - ולכל אחת מהאפשרויות יש את החסרונות שלה. בעיקר כי מדובר במצבי קיצון וכשאנחנו עומדים או יושבים יותר מדי שעות ביום, זה עלול לפגוע לנו בבריאות. מה שבעיקר משותף לאנשים שעובדים בעמידה ואנשים שעובדים בישיבה, היא הסיכון הגבוה לבעיות גב, אם כי לרוב הם יהיו כאבים מסוגים שונים. הנה כמה טיפים שיעזרו למי מכם שמבלים את מרבית שעות היום שלהם בעמידה ורוצים למנוע ככל הניתן כאבי גב כתוצאה מכך. 

>> רוצים לראות איך תיראו אם תמשיכו בעבודה משרדית עוד 20 שנה?

לעשות יותר סקוואטים

ידוע שפעילות גופנית תורמת רבות לטיפול ולמניעת כאבי גב. אם אתם לא בטוחים ממה להתחיל, כדאי שתדעו שאחד התרגילים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות זה סקוואט. התרגיל מגייס את הקרסוליים, הברכיים ואגן הירכיים. נוסף לכך, הוא מפחית את הלחץ על עמוד השדרה המותני על ידי הטיית אגן הירכיים לפוזיציה קדמית. איך זה תורם לגב? כשאתם עומדים ממושכות, לרוב אגן הירכיים מוטה אחורה, מה שלמעשה גורם לעמוד השדרה המותני להתעקם ומפעיל לחץ על הרקמות, העצבים והמפרקים שמסביב, דבר המוביל לתחושת אי-נעימות וכאב. 

העברת משקל הגוף מצד לצד

דבר נוסף שאתם יכולים לעשות אם אתם רוצים למנוע כאבי גב כתוצאה מעמידה מרובה זה להעביר את משקל הגוף שלכם מצד אחד לצד אחר. איך עושים את זה? על ידי כיפוף ברך אחת ואז כיפוף הברך השנייה. הברך הכפופה תיקח על עצמה את כל המשקל. 

עוד ב-mako בריאות:
>> מחקר חושף: למה נשים נמשכות לפסיכופתים?
>
> חובבי פירה? יש לנו חדשות מעולות
>
> שיחק עם הכלב שלו על הספה - ונותר משותק

העברת המשקל מקצות האצבעות לעקבים

תרגיל קטן ומהיר שיכול לסייע לכם הוא העברת המשקל מקצות האצבעות לעקב כף הרגל, חזרה לקצות האצבעות ושוב לעקב. חזרו על זה כמה פעמים כדי לבנות חוזק. 

>> עובדים בסביבה משרדית? כך תיראו עוד 20 שנה

הטיית אגן הירכיים

תרגיל נוסף שנחשב יעיל למניעת כאבי גב קשור כולו לאגן הירכיים. על ידי הטיית אגן הירכיים לתנוחה קדמית (כמו הסקוואט), למעשה תפחיתו את ההקשתה של הגב התחתון ותפחיתו את הלחץ על האזור הזה. עמדו בפישוק קל, כופפו את הברכיים מעט ודחפו את אגן הירכיים קדימה. כשתעשו זאת, תרגישו את ההקשתה בגב התחתון נעשית קטנה יותר, שכן העומס יופחת מהאזור.