כשזה נוגע להיגיינה אישית, יש כמה דברים שרובנו לא ממש סגורים עליהם - גם הנקיים ביותר שבינינו. באיזו תדירות הכי כדאי להתקלח? כל כמה זמן כדאי לכבס מגבת רחצה? ומתי יודעים אם הגיע הזמן לזרוק את זוג התחתונים ולקנות חדשים? החלטנו לבדוק אחת ולתמיד את התשובה לשאלה האחרונה והנה מה שגילינו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

יש הטוענים שכדאי להחליף תחתונים כל שישה עד תשעה חודשים. בעיקר כי כשאתם מכבסים את התחתונים שלכם, אתם לא באמת מחטאים אותם, לכן התוקף שלהם צריך להיות מוגבל. ד"ר צ'ארלס גרבה, מרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת אריזונה התראיין על כך לחדשות ABC ב-2010 והסביר כי בתחתונים מכובסים עדיין נותרת כעשירית גרם צואה. ולמרות שזה נשמע די דוחה, מתברר שזה נורמלי לחלוטין וזה לא באמת מזיק. אבל זה יכול לעזור לכם בהחלטה מתי להחליף את זוג התחתונים, כי בכל זאת, אנחנו רוצים להיות הכי נקיים שאפשר. 

פיליפ טיירנו, מרצה למיקרוביולוגיה ופתולוגיה באוניברסיטת ניו יורק הסביר ל-HuffPost שהתחתונים שלנו יושבים על עור שנמצא באזור שמכיל את חיידק האי קולי. ולא משנה כמה אתם מכבסים את התחתונים שלכם, אי אפשר להיפטר מהכל לגמרי, כך שחלק מזה נשאר שם. חיידק האי קולי מצוי באופן טבעי במעיים שלנו (ולפיכך גם בצואה שלנו), אך לעתים הוא עשוי לגרום למחלה, בעיקר כשהוא מגיע למקומות מחוץ לאזור המעי. לכן הוא אחד החיידקים הנפוצים הגורמים לדלקת בדרכי השתן. אבל זו לא באמת סיבה לדאגה, אלא יותר תזכורת למה כדאי לכבס את התחתונים מדי יום. לפי מומחים מומלץ להחליף תחתונים מדי יום ולא יותר מיומיים.

תחתונים (צילום: Vitalii M, shutterstock)
לבדוק את הגומי ולזרוק אם הבד נשחק והתחתונים גדולים עליכם | צילום: Vitalii M, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> כך הפכה פרדס חנה ליישוב הכתום היחיד בישראל
>> רעבים כל הזמן? אולי זאת הסיבה
>> נחש הופיע בחלום שלכם? זו המשמעות

אך מעבר לענייני היגיינה, יש גם את עניין איכות התחתונים; הבד, הגומי האלסטי - שמשפיע לא פחות, אם לא יותר, על תאריך התפוגה של התחתונים. לפי פיליפ, כל עוד התחתונים ממלאים את תפקידם ואתם מכבסים אותם, הגומי האלסטי תקין, אין חורים או שחיקה בבד והם עדיין עולים עליכם, אין בעיה להמשיך להשתמש בהם. אם התחתונים גדולים עליכם ואיכותם ירדה, זה בהחלט סימן מובהק לכך שהגיע הזמן להיפרד מהם.