זו לא תהיה הגזמה להגיד שבושם הוא אחת ההמצאות החשובות של האנושות. מה היינו עושים בלי אותו נוזל שעוזר לנו להפיץ ריח נעים אחרי חדר הכושר ובכל דייט שאי פעם היינו ונהיה בו? על פי אבי קליב, מומחית לטיפוח העור, שימוש בבושם עלול לגרום להזדקנות מואצת של העור, גם אם משקיעים בתכשירי אנטי אייג'ינג. אבל אל דאגה – יש שיטה שתמנע נזקים, בלי שתצטרכו להיפרד לנצח מהשאנל.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

"כשהוא מותז ישירות על העור, הבושם הוא כה אגרסיבי, שהוא מחליש את היכולת של העור להגן על עצמו מפני נזקי קרני UV", מסבירה קליב לאתר Prima. "משמעות הדבר שעור מבושם הופך רגיש יותר לנזקי השמש ולכתמי פיגמנטציה".

אישה שמה בושם (צילום: Africa Studio, Shutterstock)
מפרק היד הוא אזור בטוח | צילום: Africa Studio, Shutterstock

המקום הכי רגיש: הצוואר וקו הצווארון

לפי קליב, אזור קו הצווארון שלנו ממוקם בזווית שמאפשרת חשיפה משמעותית לקרני ה-UV המזיקות. העור באזור זה דק ורגיש יותר מאזורים אחרים בגוף, לכן קרני השמש יכולות לחדור במהירות וביעילות. אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי להמשיך להשתמש בבושם ועדיין למנוע הזדקנות מואצת של העור? "עליכם להשתמש בקרם הגנה לעור הפנים גם באזור הצוואר וקו הצווארון. וחשוב שיהיה קרם בעל ספקטרום רחב, מאחר שאנו זקוקים להגנה מפני קרני UVB (כוויות) וקרני UVA (הזדקנות מואצת)", מסבירה קליב.

עוד ב-mako בריאות:
>> 67 שיטות שיעזרו לכם להיות מאושרים יותר ברגע
>> קורטני חושפת: זה מה שעוזר לי לדכא רעב
>> מתים להיפטר מהמידלדל? התרגילם האלה חובה

ואם אתם תוהים איזו דרך היא הטובה ביותר להתיז בושם – לקליב יש כמה טיפים. "אני ממליצה להתיז סביב ועל הבגדים. מפרק כף היד הוא אזור נפוץ להתזת בושם. מאחר שאינו נחשף רבות לשמש, הוא אזור בטוח יותר".

והנה עוד כמה טיפים מאיתנו להתזה נכונה: התיזו בושם בנקודות דופק בגוף, עדיף כאלו שפחות חשופות לאור השמש כמו מאחורי האוזניים, הכפל הפנימי של המרפק ומאחורי האוזניים – כך גם תימנעו מנזק לעור וגם הבושם יישאר על עורכם לאורך זמן.