כרבע מכלל האוכלוסייה סובלים מאינסומניה בשלב מסוים בחייהם. שכיחות התופעה עולה עם הגיל, אך היא יכולה להגיע בכל גיל. אז אם גם אתם סובלים מנדודי שינה, דעו שאתם בהחלט לא היחידים. רופאים אינם תמימי דעים בכל הנוגע לטיפול באינסומניה, אך ישנן גם לא מעט תרופות סבתא ושיטות שונות שיכולות לסייע לכם לחזור לישון כשקמתם באמצע הלילה - מחלב חם ועד לנשימות עמוקות. אך אחד הדברים החשובים לשינה טובה זו התנוחה שבה אתם ישנים. תנוחה מסוימת נחשבת בעיני מומחים כאחת היעילות לשינה טובה והסיבה לכך די מפתיעה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

בעבר, נהגו לחשוב כי שינה על הגב מספקת את איכות השינה הטובה ביותר, אך לפי האתר Healthline, מחקרים מראים שייתכן מאוד שזו לא התנוחה הטובה ביותר לישון בה, משום שהיא יכולה להוביל לחסימה בנתיבי האוויר, דום נשימה בשינה ונחירות. מחקר שנעשה על 16 אנשים קבע שהמשתתפים שדיווחו על איכות שינה נמוכה באופן עקבי – ישנו יותר על הגב. כמו לכל דבר, גם לשינה על הגב יש יתרונות משלה. אם אתם מודאגים לגבי מצב העור והקמטים שלכם, שינה על הגב מונעת לחץ על הפנים ובכך יכולה להפחית הופעת קמטים. אבל אם אתם סובלים מנדודי שינה, תנוחה אחרת היא המושלמת בשבילכם.

שינה על הצד נחשבת לטובה ביותר לאנשים שמתקשים להירדם, ומתברר שגם צד מסוים הוא הטוב ביותר לשינה איכותית. יש סיבה למה רופאים ממליצים לנשים בהיריון לישון על צד שמאל; זה משפר את מחזור הדם ללב וזה גם יכול לסייע לגוף לסלק רעלים. "מדענים השתמשו במכרסמים כדי לבדוק כיצד תנוחות שינה שונות משפיעות על סילוק רעלים והם מצאו ששינה על הצד עשויה להיות היעילה ביותר לסילוק רעלים מהמוח באמצעות המערכת הגלימפטית", כך לפי אתר Life Spa.

אישה ישנה פס אור (צילום: sarah diniz outeiro for unsplash)
לא כדאי לישון על הגב | צילום: sarah diniz outeiro for unsplash

עוד ב-mako בריאות:
>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

"המחקר מצא שאצל מכרסמים שישנו על הצד, נוקו כ-25 אחוז יותר חלבונים בהשוואה לשינה על הגב או על הבטן. חלבונים אלו עלולים לתרום להצטברות של רובד במוח, שקשור לירידה קוגניטיבית המתרחשת עם הגיל". המערכת הגלימפטית מנקזת רעלים ופסולת ממערכת העצבים המרכזית ומעבירה אותם למערכת הלימפה, משם הם עוברים למחזור הדם ולבסוף מתפרקים בכבד.

ידוע כי שינה חיונית לגוף מסיבות שונות, אחת מהן היא שהשינה מאפשרת לנקות את המוח ומחקרים אף הראו כי מחסור בשינה הורס תאים במוח. לכן, שינה איכותית צריכה בין היתר לאפשר למוח להתנקות ונראה ששינה על הצד מאפשרת זאת בצורה הטובה ביותר. אם ניסיתם לישון על הצד ועדיין לא הצלחתם להיפטר מנדודי השינה, מומלץ להיוועץ במומחה.

>> וזה מה שתנוחת השינה אומרת עליכם