"החורף היא תקופה רגישה במיוחד עבור עור הפנים שלנו, שנוטה להתייבש ולהיות פגיע יותר לנזקים", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור ואסתטיקה. "יש כמה פעולות שאנחנו נוהגים לעשות, בלי להיות מודעים לכך שהן למעשה עשויות לגרום לנזק לעור הפנים". אז מה בדיוק אנחנו לא עושים בסדר ואיך אפשר לתקן את זה? ד"ר אלמן מפרטת. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק? 

הטעות: מנקים את הפנים במגבונים

מגבונים לניקוי הפנים עלולים לייבש את העור, בייחוד בימי החורף.

הפתרון: מפחיתים בשימוש, או מרטיבים אותם במעט מים וחלב פנים לפני השימוש. בכל מקרה, כשמשתמשים במגבון, חשוב לעשות זאת בתנועות תיפוף קלות ולנגב בעדינות. ניגוב אגרסיבי מיידי עלול לעודד פגיעה בכלי דם המתבטאת כאדמומיות יתר.

מגבונים (צילום: שאטרסטוק)
עלולים לייבש את העור | צילום: שאטרסטוק

הטעות: פותחים תנור לוהט באמצע האפייה כדי לראות אם המאפה מוכן

ד"ר אלמן מסבירה שהפעולה הזאת יוצרת חימום מסיבי של העור ופוגעת בסיבי הקולגן שלו, מה שעלול לגרום ליובש קיצוני ולפגיעה במראה החלק שלו. אאוץ'.

הפתרון: מציצים מבעד לזכוכית התנור או – תחזיקו חזק: חובשים כובע גרב שמכסה את כל הפנים. זה אולי נשמע מטורף, אבל אם עור הפנים שלכם חשוב לכם, דמיינו שאתם שודדים לרגע ותתגברו על הרגע המביך. אופציה שפויה יותר היא לכבות את התנור, לתת לו להתקרר מעט ורק אז לפתוח אותו. אולי העוגה שלכם תצא פחות מוצלחת אבל לפחות תשמרו על עור פנים קורן וצעיר.

הטעות: עושים סאונה

סאונה יכולה להיות מהנה, בייחוד אם אתם אוהבים להזיע. לגבי בריא או לא - הדעות חלוקות. בכל מקרה ד"ר אלמן מזהירה מפני פעולת ההזעה שאולי יכולה לסייע בפתיחת הנקבוביות ואף בניקוי הפנים, אך גם עשויה לגרום להרחבת כלי הדם, ומאחר שהיא גורמת לעור להיות רגיש יותר, עולה הסיכוי לכתמי פיגמנטציה.

הפתרון: מוותרים, או מקצרים את זמן השהייה.

גייז בסאונה
חברים, פיגמנטציה בדרך

הטעות: מחממים רק אזורים מסוימים בבית

אחת הבעיות הגדולות בעונת החורף נובעת מכך שהגוף שלנו חשוף לשינויי טמפרטורה קיצוניים בין חום לקור, הגורמים לייבושו. זה בדיוק מה שקורה כשאנחנו מחממים חדר מסוים בבית ולא את כל החדרים.

הפתרון: מחממים את כל הבית, או פשוט חוסכים בחשמל ומסתפקים בסוודר מפנק.

View this post on Instagram

A post shared by Urban Outfitters (@urbanoutfitters) on

עוד ב-mako בריאות:

>> זה מה שהחיסונים באמת מכילים: התגובה שגרפה מעל אלף לייקים
>> זאת השיטה הכי מוזרה לדעת אם הצואה שלכם בריאה
>> מחקר חדש חושף תופעת לוואי מטרידה של גלולות 

הטעות: יוצאים לחופשת סקי בלי ציוד פנים מתאים

יוצאים לחופשת סקי? ובכן, ממש לא היינו מתנגדים להתחלף איתכם. אך כדאי שתדעו שסקי במקומות גבוהים חושף אתכם לקרינה רבה של שמש ועלול לגרום לייבוש הפנים ואף לכוויות של ממש.

הפתרון: התצטיידו בכובע גלישה המכסה את כל הפנים למעט אזור העיניים. הוא יגן עליהם מפני הקור הקיצוני ומפני קרינת השמש ויעזור למנוע נזקים.

חופשת סקי (צילום: Max Topchii, שאטרסטוק)
כובע גלישה זה מאסט | צילום: Max Topchii, שאטרסטוק

הטעות: מתאמצים מדי במהלך פעילות ספורטיבית

פעילות ספורטיבית המתבצעת בעצמה גבוהה, כמו ריצת מרתון, עלולה לגרום לכם לאמץ את הפנים באופן קיצוני, לעתים בלי לשים לב לכך. פעולה כזאת עלולה לגרום לשרירי הלסת התחתונה לעבוד קצת יותר מדי, מה שגורם לעיוות במבנה הפנים וגם לקמטי הבעה.

הפתרון: השתדלו לשים לב לעניין ונסו לאמץ פחות את אזור הלסת במהלך הפעילות.

פנים של אישה מזיעה אחרי אימון (צילום: Sergey Novikov, shutterstock)
השתדלי לאמץ פחות את אזור הלסת | צילום: Sergey Novikov, shutterstock

הטעות: לא מורחים מספיק קרם הגנה

אחת הטעויות השכיחות ביותר נגרמת מהמחשבה שבחורף אין צורך במקדם הגנה. ואולם, גם בימים אפרוריים, קרני ה-UV עלולות להזיק ולגרום להזדקנות מוקדמת של העור. טעות נוספת היא לחשוב שאם מרחתם מקדם הגנה בבוקר אתם מוגנים לכל אורך היום, בעוד שקרם תקף בדרך כלל לשעתיים בלבד.

הפתרון: מורחים קרם לחות בכל פעם שיוצאים מהבית או יושבים ליד חלון, ומחדשים את המריחה מדי שעתיים.

הטעות: מורחים קרם לחות על עור יבש

בחורף, העור שלנו 'צמא' יותר ללחות. מריחת קרם לחות על עור יבש לא תמיד עושה את העבודה.

הפתרון: מורחים את קרם הלחות על עור פנים לח, במטרה להעשיר את הלחות שבקרם באמצעות המים, או לחלופין משתמשים בסרום המשפר את ספיגת הלחות.