יש אנשים שמעדיפים מקלחות, אחרים לא יכולים בלי אמבטיה ממושכת ויש גם כאלה שפשוט אוהבים גם וגם. אם גם אתם בקטע של אמבטיות, סביר להניח שמתישהו שאלתם את עצמכם – "האם אמבטיות באמת מנקות?". ובכן, בדקנו את הסוגייה וזה מה שיש לרופאי עור להגיד.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מבחינת ניקיון, אין ספק שעדיף לכם מקלחת מאשר אמבטיה. אבל זה לא בהכרח אומר שאמבטיה לא מנקה אתכם. "מקלחת מספקת אופציה טובה יותר לניקיון כיוון שהמים זורמים מטה ומתנקזים", מסבירה ד"ר קארן קמפבל, רופאת עור. אך היא מוסיפה כי המים באמבטיה מדללים את הלכלוך, כך שאמבטיות בהחלט יכולות לנקות גם. אז התשובה לשאלה "מה מנקה יותר, אמבטיה או מקלחת?" היא – זה תלוי ברמת הלכלוך. אם חזרתם מאימון כושר מפרך ומיוזע, כדאי קודם כל לשטוף את הגוף במקלחת ואולי רק לאחר מכן לעבור לאמבטיה חמימה כדי להרגיע את השרירים. אבל אם אתם לא סופר מלוכלכים, אין בעיה עם אמבטיה.

>> 9 דרכים להרגיע את עצמכם במקלחת/אמבטיה

מבחינת סטרס, אמבטיה היא בהחלט עדיפה יותר להרגעה. אנשים רבים אוהבים להשתמש באמבטיה ככלי להפחתת סטרס ואין ספק שמדובר בשיטה טובה שיעילותה אף הוכחה מחקרית. אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת אם אתם אוהבים אמבטיות:

טמפרטורת המים ומשך השהייה

שני הגורמים הללו משפיעים על הבריאות שלכם יותר ממה שנדמה לכם. רופאי עור לרוב ממליצים על אמבטיה במים פושרים, כיוון שמים חמים גורמים ליותר מים להתאדות מהעור, מה שיכול להוביל ליובש. ואם אתם ממש חייבים אמבטיה חמה, אז מומלץ שהיא תימשך כחמש עד 10 דקות בלבד. מהסיבה הפשוטה, שככל שאתם שוהים יותר זמן במים חמים, כך יתאדו יותר מים מהעור ואתם עלולים לסבול מיובש משמעותי.

קרם לחות

במיוחד אם אתם בקטע של אמבטיות ממושכות וזה עוד יותר חשוב אם אתם גם מעדיפים אמבטיה במים חמים. כל אלה כאמור תורמים להתאדות של מים בגוף וזה יכול להוביל ליובש בעור. לכן חשוב מיד אחרי שיצאתם מהמים – למרוח קרם לחות בגוף. מומלץ לעשות את זה כשהעור עוד לח, כיוון שזה מאפשר ספיגה טובה יותר של הקרם בעור וזה ילחח טוב יותר את העור שלכם.

אישה באמבטיה (צילום: noah-buscher-unsplash)
אמבטיה מפחיתה סטרס אבל פחות טובה בניקוי | צילום: noah-buscher-unsplash

עוד ב-mako בריאות:
>> נגמרה הקורונה והתחיל הצינון: למה כולם חולים?
>> מצחצחים שיניים אחרי הקפה של הבוקר? טעות
>> 10 כללי האכילה שיגרמו לכם להרגיש מעולה
  

לחטא

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי אמבטיות, זה שכדאי לחטא אותן. הסיכוי שיהיה בהן חיידקים מחוללי מחלות הוא נמוך למדי, אבל כיוון שאתם נכנסים לשם די מלוכלכים, כדאי להקפיד לנקות היטב ולחטא את האמבטיה מדי פעם.

לבחור היטב שמנים וקצף אמבט

אם אתם בצד המתפנק יותר של חובבי האמבטיות אז סביר להניח שהמונחים "פצצת קצף אמבט" או "שמן אמבט" לא זרים לכם. אין בעיה עם תוספת של פינוקים לאמבטיה, אבל חשוב לזכור להסתכל היטב על רשימת המרכיבים של המוצרים הללו, כי בכל זאת, זה נוגע בעור שלכם במשך לא מעט זמן. מוצרים מבושמים מספקים תוספת של אפקט הרגעה, אבל אם העור שלכם רגיש, זה פחות מומלץ כיוון שזה יכול לגרום לתגובה אלרגית.