ישנם לא מעט מאכלים שיכולים לגרום לכתמים בשיניים, אחד מהם הוא אחד המשקאות הפופולריים בעולם – קפה. אם גם אתם חייבים כוס קפה בבוקר, אתם כנראה משתייכים לאחת משתי הקבוצות הללו: אנשים שחייבים קודם קפה ורק אחריו מצחצחים שיניים, או אלה שקודם מצחצחים שיניים ורק לאחר מכן מתפנים לקפה של הבוקר. אם אתם משתייכים לקבוצה הראשונה ראו הוזהרתם – אתם עלולים להחמיר את הכתמים בשיניים ולגרום לנזקים.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אם אתם מודעים לכך שקפה יכול להכתים את השיניים, ייתכן שאתם מקפידים לצחצח שיניים מיד לאחרי כל כוס קפה ולמרות שזה נשמע כמו מתכון להצלחה, זה למעשה מתכון לאסון.

>> הטיפ הפשוט למניעת כתמים בשיניים

הסיבה לכך היא שקפה הוא משקה חומצי ולפיכך הוא מזיק לשכבת האמייל המגנה על השיניים. כששכבת האמייל המצפה את השן נפגעת, זה מותיר את השיניים חשופות ולפיכך יכול להוביל לנזקים בשיניים, לעששת ולרגישות יתרה לחום או לקור. כך שאם אתם מצחצחים שיניים לאחר ששתיתם קפה, אתם למעשה מחמירים את המצב כי פעולת הצחצוח גורמת לכך שהחומצה שבקפה תגיע לכל חלל הפה ובכך עלולה להחמיר את הנזק לאמייל השן.

קפה (צילום: shutterstock By I love coffee)
קפה הוא משקה חומצי ולכן יכול לגרום לכתמים בשיניים | צילום: shutterstock By I love coffee

עוד ב-mako בריאות:
>> כי חבל: הטעות שאתם עושים אחרי אימון
>> השינוי הפשוט שיעזור להפחתת הצריכה הקלורית

>> מומחית לירידה במשקל: טיפ מנצח שיעזור לעיכול

אז מה הפתרון?

יש שני פתרונות עיקריים: לגרגר מים לאחר הקפה, או לצחצח שיניים לפני הקפה.

צחצוח שיניים לפני הקפה מסיר פלאק שהצטבר וכך מפחית את הסבירות לכתמים בשיניים, שכן הכתמים נוצרים כתוצאה מהצטברות של אוכל בשיניים, בשילוב עם החומצה של הקפה. דרך נוספת היא להשתמש במי פה לאחר הקפה או פשוט לחכות קצת יותר זמן בין כוס הקפה לצחצוח השיניים. זה מאפשר לאמייל להתאושש מהחומציות בקפה וכך כשתפנו למלאכת צחצוח השיניים, האמייל יחזור להיות חזק מספיק כדי להתמודד עם זה.