האם אתם מהאנשים שמורידים את מכסה האסלה אחרי שהורדתם את המים, או שאתם כלל לא מורידים את מכסה האסלה בשירותים? מתברר שאף אחת מהאופציות לא מועילה במיוחד ושתיהן אף עשויות להזיק לכם. הדרך הטובה והבריאה ביותר היא בכלל להוריד את מכסה האסלה לפני שאתם מורידים את המים. והסיבה לכך כנראה תגרום לכם לעשות את זה מעתה ועד עולם.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

כשאתם מורידים את המים באסלה בלי לכסות אותה לפני כן, זה למעשה מוביל לפיזור והפצה של חיידקים מהאסלה לחלל השירותים והאוויר שאתם נושמים בו. החיידקים הלא כל כך היגיינים הללו יכולים להגיע גם למברשת השיניים שלכם – לכן הזהרנו בעבר כי עדיף לייבש את מברשת השיניים בחלל פתוח (שהוא לא חדר השירותים או האמבטיה).

"כשהטיפות יוצאות מהאסלה, זה נראה כמו יום העצמאות"

צ'ארלס .פ. גרבה, מרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת אריזונה, סיפר לאתר Realtor.com כי בעת הורדת המים, המון טיפות זעירות מותזות ומרחפות באוויר, איתן גם חיידקים כמו חיידקי צואה או חיידקים אחרים ממערכת העיכול. "כשהטיפות יוצאות מהאסלה, זה נראה כמו יום העצמאות", מסביר גרבה.

עוד ב-mako בריאות:
>> עשתה פדיקור דגים - ואז קרה הדבר המחריד הזה
>> אתר בחו"ל מוכר ערכות התאבדות והישראלים קונים
>> הדיאטה שמאפשרת לכם לאכול מה שאתם רוצים

האדם הממוצע מוריד את המים באסלה בין חמש לשש פעמים ביום – אלפיים פעמים בשנה. בעוד שאנשים רבים מאמינים שכל החיידקים נשטפים באסלה, במרבית המקרים זה לא באמת המצב. חיידקים רבים נשארים בתוך האסלה. ממחקר שנעשה על ידי בית חולים בעיר לידס, עולה כי חיידקים יכולים להגיע לגובה של עד 25 בס"מ כשהם מותזים בעת הורדת המים באסלה.

המחשבה של צחצוח השיניים כשעלולים להיות חיידקי צואה על מברשת השיניים שלכם היא אכן מזעזעת, אך החדשות הטובות הן שניתן למנוע את זה בקלות, אתם רק צריכים לזכור להוריד את מכסה האסלה לפני שאתם מורידים את המים. וכאמור גם להרחיק את מברשת השיניים כמה שיותר מהאסלה בשירותים.

>> להתפנות בלי לחלות: ממה צריך להיזהר בשירותים ציבוריים?