mako
פרסומת

כך ויתרתי על קניות בסופר-פארם - וחסכתי מאות שקלים

רגע לפני שהשלמתי הזמנה בסך 1,000 שקל מאתר סופר-פארם, נזכרתי שיש חנויות פארם מקוונות נוספות. מהשוואה קצרה בין מוצרים זהים עלו פערים מטורפים: המחירים בסופר-פארם היו גבוהים בעשרות אחוזים. המסקנה: קחו זמן להשוות מחירים - ובדקו את כל האופציות

עדי דברת-מזריץ
TheMarker
פורסם:
סופר פארם
צילום: Moshe Shai/FLASH90, חדשות
הקישור הועתק

אני לא מפרסמת בדרך כלל טורים על חוויות אישיות, אבל הפעם הרגשתי שזה יהיה שירות לציבור. זה התחיל בכך שהתיישבתי לעשות הזמנה גדולה הביתה של מוצרי תינוקות מסופר-פארם - שהסתכמה בכ-1,000 שקל. רגע לפני שלחצתי על תשלום נזכרתי בכתבה שכתבתי לפני כמה חודשים ב-TheMarker עם הדר קנה, שכללה השוואת מחירים, וממנה עלה כי אתרי הפארם זולים יותר במקרים רבים מהחנויות הפיזיות של רשתות הפארם בכלל, וסופר-פארם בפרט. החלטתי שהפעם הסנדלר לא יילך יחף, נכנסתי לאחד האתרים שהציגו תוצאות טובות בכתבה (מדילינק) - ואני מודה שאפילו אני הופתעתי מעומק הפערים.

להלן כמה דוגמאות (מבין רבות) מטורפות לפערי המחירים: ויטמין פרנטל לנשים בהריון של אלטמן- המחיר בסופר-פארם: 97.9 שקל; המחיר במדילינק 54.9 שקל. סטרליזטור של טומי טיפי - סופר-פארם: 150 שקל; מדילינק: 120 שקל. מוצצים של מאם - סופר-פארם: 39.9 שקל לזוג, מדילינק: 32.9 שקל לזוג. שמן בלינאום לתינוק 500 מ"ל - סופר-פארם: 79.9 שקל או 54.9 שקל לאריזה קטנה של 200 מ"ל; מדילינק - 59.9 שקל לאריזה הגדולה או 29.9 שקל לקטנה. סבון מאמי קר לניקוי בקבוקים ומוצצים - סופר-פארם- 27.9 שקל ליחידה; מדילינק - 59.9 שקל לשלישייה.

בכל המקרים אלה אותם מוצרים של אותם מותגים ממש - עם פערים של עשרות אחוזים במחיר. אז מה הזמנתי מסופר-פארם בסוף, אחרי שצמצמתי את ההזמנה לפחות ממחצית ממה שהיא היתה בהתחלה? בעיקר מזון תינוקות, שלא מצאתי כמעט במדילינק, ומוצרים של המותג הפרטי לייף, כמו משטחי החתלה.

המסקנה: מומלץ לבזבז עוד חצי שעה על השוואת מחירים. לי זה חסך להערכתי 200-150 שקל, אולי אפילו יותר.

פרסומת

אגב, מדילינק הוא לא האתר הזול היחיד למוצרי פארם, יש עוד הרבה. אף שאתרי הפארם מציעים הרבה פעמים מחירים אטרקטיביים ביותר, הם עדיין חלק קטן מאוד מהמכירות בתחום (לפי חברת הייעוץ האסטרגי טאסק). השוק המקוון בתחומי הקוסמטיקה והטיפוח בישראל מגלגל כיום כמיליארד שקל - כ-10% מכלל ההכנסות בענף. כל זאת כאשר חנויות הפארם הפיזיות, ובראשן סופר-פארם, שולטות בשוק ללא עוררין. אבל אם כל מי שיקרא את הטור הזה יחליט שהפעם הוא בודק לפני שהוא משאיר את הכסף שלו בקופות של החנויות הפיזיות ובמונופול של סופר-פארם - לא תהיה להן ברירה אלא להוריד את המחירים.