העולם מתחלק לשני סוגי אנשים; אלו שמשרים את האורז במים לפני הבישול ואלו שלא. אם אתם לא משרים, ייתכן שבקרוב תתחילו. מתברר שלמי אורז יש כמה יתרונות בריאותיים שכדאי להכיר - בייחוד לעור ולשיער. 

  >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

מלבד היתרונות הבריאותיים שנפרט עליהם בהמשך, סיבה אחת טובה להתחיל להשרות אורז היא שזה קודם כל עוזר להיפטר מלכלוך ואבק שעלולים להיות באורז. יש הטוענים כי כדאי להשרות את האורז כמה פעמים, עד שהמים יוצאים נקיים ולא עכורים. סיבה נוספת היא שההשריה במים עוזרת להסיר עודף עמילן, מה שיכול למנוע מהאורז לצאת דביק אחרי הבישול.

אחרי שסיימתם להשרות את האורז, אל תשפכו את המים - הם יכולים להיות יעילים במיוחד לעור ולשיער. מומלץ להשתמש במי האורז מההשריה השנייה או השלישית. 

לבריאות העור

ממחקר שפורסם ב-2018 עלה כי מי אורז מכילים נוגדי חמצון שיכולים לעזור לשמור על העור מפני קמטים, כמו גם מפני נזקי השמש. לדברי החוקרים, נוגדי החמצון במי אורז הם חזקים כמו מוצרים המכילים ויטמין C, שנחשב גם הוא נוגד חמצון חזק שמגן מפני נזקי השמש וקמטים. מחקרים אחרים הראו שמי אורז יעילים עבור אנשים הסובלים מאקזמה כתוצאה משימוש במוצרים בעלי חומרים מזיקים כמו סולפטים. 

אתם יכולים לנסות בעצמכם ולראות: השרו אורז במים פעמיים, סננו והשאירו את המים מההשריה השנייה בחוץ, בטמפרטורת החדר בין 12 ל-24 שעות. לאחר מכן הכניסו למקרר והשאירו את מי האורז שם בין שימושים - עד לשבוע. קחו צמר גפן ומרחו קצת מי אורז על עור הפנים. השאירו במשך כחצי שעה ואז שטפו את הפנים במים. חשוב לפני כן לעשות בדיקה קטנה על העור בזרוע, כדי לוודא שאין לכם תגובה אלרגית. 

מנקה עם צמר גפן (צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, shutterstock)
אפשר למרוח בעזרת צמר גפן | צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, shutterstock

עוד ב-mako בריאות:
>> הטעות שאתם עושים בחדר השינה
>> חוששים כל הזמן שיש לכם ריח פה? אולי זו הסיבה
>> הדבר הזה יכול לגרום לכם לנפוח יותר

לשיער בריא וזוהר

מי אורז נחשבים למעין "תרופת סבתא" עתיקה לשיקום השיער ושיפור המראה שלו בקרב נשים אסיאתיות. אמנם אין מחקרים מדעיים שבהכרח מגבים את זה, אבל יש לא מעט סיפורים והמלצות של נשים רבות שניסו מי אורז לשיער ומספרות על שינוי מהותי במראה השיער. רק לאחרונה בקי ווספר, בלוגרית אוסטרלית שיתפה סרטון שבו הראתה כיצד מי אורז בשילוב עם חומץ תפוחים יכולים לעזור להשיב ברק לשיער ולחזק אותו. כמו מי האורז לעור הפנים, יש להשתמש במי אורז מההשריה השנייה או השלישית, עדיף אחרי 12-24 שעות שהמים היו בטמפרטורת החדר. 

ההמלצה הרווחת היא קודם לחפוף את השיער עם שמפו ומרכך ולאחר מכן להשתמש במי אורז, תוך התמקדות בקרקפת ואז בשאר השיער. אחרי 2-5 דקות, לשטוף במים. נשים שהתנסו במי אורז לשיער דיווחו על שיפור מיידי. אז למרות שמדובר ב"תרופת סבתא", אין ספק שהסיפורים משכנעים ואנחנו לגמרי היינו מנסים את מזלנו.