השעה רק 14:00 ואין לכם מושג איך תשרדו את המשך היום בעבודה? אל תתייאשו עדיין, יש מה לעשות לגבי זה. הנה כמה שיטות קלות ומהירות להחזרת האנרגיה לגוף שלכם.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

קחו הפסקה ממסכים

כשהעיניים שלכם מתמקדות בדבר אחד במשך זמן רב, הן מתעייפות ויכול להיגרם להן נזק. כ-95 אחוז מהאמריקאים נמצאים בסיכון גבוה לתסמונת ראיית מחשב. אם אתם עובדים במשרד או בעבודה שדורשת מכם לבלות זמן רב מול מסך המחשב, גם אתם נמצאים בסיכון לתסמונת ראיית המחשב. מדובר במצב שגורם לגירוי בעיניים, יובש, ראייה כפולה, כאבי ראש, כאבי כתפיים וכאבי גב. אתם יכולים להפחית את הסיכון על ידי הפחתת בהירות המסך, שימוש במסך LCD, מצמוץ תכוף, הקפדה על יציבה נכונה. כמו כן, השתדלו כל 20 דקות להפנות מבטכם מהמסך והביטו אל עבר חפץ מרוחק במשך כמה שניות.

>> בלי לשפשף: כך תטפלו בתסמונת העין היבשה

שתו מים

התייבשות יכולה לגרום לירידה משמעותית באנרגיה, עייפות, בלבול, דפיקות לב (פלפיטציות) ואף עילפון. הגוף האנושי מורכב מכ-60 אחוז מים ובהתאם לכך, תפקוד הגוף תלוי במידה רבה במים. מחזור הדם משתמש במים כדי להעביר חומרים מזינים כמו חמצן ופחמימות לאיברי גוף שונים, כולל המוח. מחקר משנת 2009 שנעשה באוניברסיטת טאפטס הראה כי גם בהתייבשות קלה (אובדן של 1-2 אחוזי מים מהגוף) נקשרה לתשישות ובלבול.

גבר שותה מים (צילום: Happy monkey, Shutterstock)
התייבשות גורמת לעייפות | צילום: Happy monkey, Shutterstock

ללעוס מסטיק

איך לעיסת מסטיק קשורה לעייפות? ובכן, מחקרים מסוימים הראו שדווקא יש קשר. על פי מחקרים, לעיסת מסטיק יעילה בהפחתת עייפות במהלך היום, ככל הנראה כיוון שפעולת הלעיסה ממריצה את הדם ומפעילה אזורים מסוימים במוח. מחקרים אחרים גילו שלעיסת מסטיק יכולה לסייע לאנשים להתרכז במבחנים, להפחית חרדה ולשפר את הבנת הנקרא. רק נסו לא ללעוס חזק מדי ליד הקולגות לעבודה והקפידו לזרוק את המסטיק לאחר 15 דקות, שכן מעבר לכך זה עלול לפגוע לכם בלסת.

אישה לועסת מסטיק  (צילום: thought catalog-unsplash)
עוזר להתרכז | צילום: thought catalog-unsplash

צאו החוצה

אם אתם מרגישים מנומנמים באמצע משמרת, צאו לכמה רגעים החוצה לשמש. מחקרים מראים שחשיפה לאור כחול במהלך היום (אור טבעי שנפלט מהשמש וממקורות מלאכותיים כמו טלוויזיות וסמארטפונים) משפרת את הערנות והתפקוד שלכם. כיוון שאור מלאכותי אינו מספיק כדי לעורר אתכם, חשוב שתצאו החוצה ותספגו קצת מאור השמש.

עוד ב-mako בריאות:
>> השינוי הקטן במקרר שיעזור לכם לרדת במשקל
>> בואו לבדוק: מה תנוחת השינה אומרת על אישיותכם
>> מתברר שקפה בריא רק אם שותים אותו בדרך מסוימת

רקדו או צאו להליכה

דרך מצוינת לשמור על רמות אנרגיה גבוהות היא לצאת להליכה קצרה. מחקר חשף כי משתתפים שהתאמנו בזמן שהם הרגישו עייפים – רמת העייפות שלהם פחתה. גם ריקודים יכולים לתת לכם בוסט לאנרגיה, בעיקר בעקבות האנדורפינים שמשתחררים בזמן שאתם רוקדים. האנדורפינים עוזרים להפחית סטרס ועייפות ומגבירים תחושת אופוריה.

הפסקת אוכל בריאה

רמות נמוכות של סוכר בדם יכולות לגרום לכם להרגיש מנומנמים. לארוחות גדולות וכבדות יש אותה השפעה, כיוון שפעולת העיכול דורשת אנרגיה מהגוף. אם אתם מנסים להתגבר על העייפות הזו עם מאכלים שמכילים סוכר וקפאין, רק תעזרו לעצמכם זמנית ומהר מאוד תרגישו "דאון" ותהיו עייפים שוב. נשנושים קטנים שמלאים בערכים תזונתיים הם הדרך הטובה ביותר להתמודד עם עייפות שנובעת מרמה נמוכה של סוכר בדם. צנים עם אבוקדו וגזרים עם חומוס יכולים לעשות את העבודה.

טוסט אבוקדו (צילום: Elena Shashkina, shutterstock)
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם רמת סוכר נמוכה בדם | צילום: Elena Shashkina, shutterstock

נשימות עמוקות

עייפים באמצע יום עבודה ואין לכם זמן לצאת להליכה? נשימות עמוקות יסייעו לכם להחדיר יותר חמצן לגוף ולאיברים שונים בגוף ובכך ישפרו את האנרגיה שלכם. נוסף על כך, נשימות עמוקות מפחיתות לחץ וחרדה, מה שעוזר לכם לשמור על מערכת חיסונית בריאה וחזקה. ווין-ווין.

האזינו למוזיקה

ממחקר משנת 2011 עלה כי בעת שאנשים האזינו למוזיקה שגרמה להם לצמרמורת במשך 15 דקות, המוח שלהם התמלא בדופמין, תרכובת כימית שקשורה במערכת החיזוק והעונג במוח. מוזיקה שאתם אוהבים גורמת גם לשחרור תרכובות כימיות שמשפרות את מצב הרוח, כמו סרוטונין ואוקסיטוצין.

האופציה האחרונה: שנ"צ

אם כל שאר השיטות לא עבדו, אופציה נוספת היא לישון שנ"צ – כל עוד זה לא קרוב לשעת השינה שלכם. שנ"צ של 5 עד 25 דקות (הידועה בכינויה באנגלית "פאוור נאפ") כשש או שבע שעות לפני שאתם הולכים לישון זו דרך מצוינת להשיב אנרגיות. אם תחרגו מעבר לטווח הזמן הזה ותישנו יותר מ-25 דקות, אתם עלולים להישאר ב-Sleep Ineria, מצב שהוא בין שינה לערות המתאפיין בתחושת עייפות. מחקר שנעשה ב-2008 הראה ששנת צהריים טובה יותר מאקסטרה שעות שינה בלילה ומשימוש בקפאין כדי להתמודד עם עייפות של אמצע היום.