כשתוקף אותנו ג'ט לג, אנחנו נוטים להרגיש חסרי ישע. שאין דבר שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את העובדה שהגוף שלנו לא רגיל לשעון המקומי החדש. אז נכון שזה בלתי נמנע, אבל אתם בהחלט יכולים לעשות כמה דברים כדי שהג'ט לג יעבור במהרה. בראש ובראשונה, להימנע מכמה טעויות נפוצות שרק מחמירות את זה.

 >> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

נשארים בחדר במלון

הטיסה עברה בשלום ועכשיו הגעתם למלון וכל מה שאתם רוצים זה לשכב במיטה להשלים שעות שינה? טעות. אם הגעתם ליעדכם כשעוד אור יום שם – אתם חייבים לצאת. אור השמש הוא התרופה הטובה ביותר לג'ט לג, מאחר שהשמש מסייעת לנו לווסת את השעון הביולוגי שלנו. ברגע שאתם נשכבים באור יום, אתם מרגישים מנומנמים שוב והג'ט לג רק יחמיר. צאו החוצה ולכו כמה שאתם יכולים, כדי להזרים את הדם שלכם בגוף ולהתעורר.

גבר עוזב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
נצלו את אור היום וצאו מהחדר | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

מתעמקים בבעיה

ג'ט לג יכול להיות מצב מאוד מסתכל ולכן קל לנו להיכנס למעגל קסמים של מחשבות בלתי פוסקות עליו ועל איך נצליח להתגבר על זה. אז במקום להתעמק בבעיה, נסו להשתחרר. דרך טובה לרפא ג'ט לג היא לשנות את אופן המחשבה. אל תשוו את הזמן המקומי במדינה שהגעתם אליה לזמן המקומי במדינה שבאתם ממנה. כשאתם מתעמקים במחשבות כמו "אני אוכל ארוחת ערב והחברים שלי בבית רק קמים לעבודה" אתם רק תשתגעו מזה. התמקדו בלהתרגל לזמנים החדשים שלכם ותשחררו את המחשבות.

אישה במיטה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
אל תתעמקו בבעיה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
עוד ב-mako בריאות:
>> 6 דברים מפתיעים שהמראה החיצוני אומר עליכם
>> סיוט שהתגשם: הובהלה למיון עם ג'וק בתוך האוזן
>> אכלה יותר ארוחות ביום - והשילה 30 ק"ג  

גולשים בטלפון

אם הג'ט לג עושה לכם אינסומניה, ייתכן שתתפתו לגלוש בינתיים באינטרנט בטלפון או לראות טלוויזיה בחדר. אך לפי מומחי שינה זה רק יחבל לכם יותר בשעון הביולוגי. אם הטיסה שלכם נופלת על שעות שינה, הימנעו מלצפות בסרט בזמן הטיסה. טכנולוגיה מגרה את המוח שלנו והתאורה הכחולה שבוקעת מהמסכים מחקה אור יום ובכך מבלבלת את הגוף שלנו ומשבשת את השעון הביולוגי.

שותים אלכוהול לפני השינה

חלקנו אוהבים לשתות כוס יין לפני השינה, במטרה שתסייע לנו לעצום עיניים מהר יותר – אבל למעשה זו טעות חמורה. מה שרבים לא יודעים זה שאלכוהול פוגם באיכות השינה. וכדי להתגבר על הג'ט לג, תזדקקו לשינה טובה. איגוד השינה האמריקאי ממליץ להימנע מאלכוהול ומקפאין לפחות שלוש שעות לפני שאתם נשכבים לישון, אם אתם סובלים מג'ט לג.