אם ניסיתם כל דבר לכאבי שרירים ואתם על סף ייאוש, או אם סובלים מימים אקסטרה לחוצים שמציפים חרדה ומדירים שינה מעיניכם, אולי כדאי לכם לנסות אמבטיית מלחי אפסום. רבים מציינים כי הם מסייעים להם לכאבי שרירים, בעיות שינה ואף טחורים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

מחרדה, דרך כאבי מחזור ועד לכאבי שרירים

מלחי אפסום התגלו במאה ה-18 בעיירה אנגלית שנקראת גם היא אפסום. אנשים היו מגיעים מכל העולם לעיירה הזו כדי להתקלח במה שנחשבו למים מרפאים במעיין המקומי. למים שהכילו מלחי אפסום יוחסו תכונות ריפוי רבות, ביניהן ריפוי בעיות בעור, הפחתת זיהומים וריפוי בעיות עיכול. לאחר מכן הם גילו שכאשר מרתיחים את המים האלו, נוצרים מלחי מגנזיום גופרתי, שמאוחר יותר נקראו מלחי אפסום. מאז, מלחי אפסום נמצאים בשימוש בעיקר בקרב הרפואה האלטרנטיבית ורבים טוענים כי הם יעילים במיוחד להרגעת שרירים תפוסים.

מלחי אפסום (צילום:  marekuliasz, shutterstock)
לכאבי שרירים, כאבי מחזור וטחורים | צילום: marekuliasz, shutterstock

מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקודים שונים בגוף, כגון יצירת חלבונים, ויסות לחץ הדם, איזון הסוכר בדם ותפקוד השרירים. אולם נראה שאנשים רבים סובלים ממחסור במגנזיום בתזונה שלהם. אם אתם רוצים להוסיף לתפריט היומי שלכם מזונות עשירים במגנזיום, נסו עלים ירוקים, אגוזים ודגים שמנים כמו סלמון.

עוד ב-mako בריאות:
>> זה מה שהחיסונים באמת מכילים: התגובה שגרפה מעל אלף לייקים
>> זאת השיטה הכי מוזרה לדעת אם הצואה שלכם בריאה
>> מחקר חדש חושף תופעת לוואי מטרידה של גלולות 

דרך נוספת להשיג מגנזיום היא באמצעות אמבטיית מלחי אפסום, שהם כאמור מגנזיום גופרתי באבקה שמתמוסס במים וחודר לגוף דרך העור. ד"ר בינדיה גנדי, רופאה המתמחה ברפואה אינטגרטיבית, ממליצה על מלחי אפסום, בייחוד אם השרירים שלכם תפוסים. "אני ממליצה על מלחי אפסום לכאבי שרירים, לחרדה ולמטופלים עם בעיות שינה", הסבירה ל-mindbodygreen. נוסף לכך, היא הוסיפה כי היא ממליצה על אמבטיית מלחי אפסום למטופלות לאחר לידה או מטופלים הסובלים מטחורים. אחרות משתמשות במלחי אפסום להקל את כאבי המחזור.

אמנם יש המטילים ספק ביכולת ספיגת המגנזיום דרך העור, מאחר שהעור נועד בין היתר למנוע חדירת חומרים דרכו. אך רבים אומרים שלמרות זאת, הם הרגישו הקלה (בייחוד בכאבי שרירים) לאחר טבילה באמבטיית מלחי אפסום. חשוב לציין כי מאחר שעודף מגנזיום מופרש דרך השתן ואיזון המגנזיום בגוף נעשה על ידי הכליות, אם אתם סובלים מבעיות בכליות, כדאי להיוועץ ברופא לפני שאתם מנסים את מלחי האפסום.