פורד נגד פרארי

למי מיועד: חובבי ספורט מוטורי ודרמות מאצ'ואיסטיות

דרמת מרוצים שמבוססת על סיפור אמיתי ועוקבת אחרי מעצב הרכב המהפכני קרול שלבי (מאט דיימון), והנהג הבריטי המהולל, קן מיילס (כריסטיאן בייל). השניים מנסים יחד לבנות מכונית מרוץ מיוחדת עבור יצרנית הרכב פורד, במטרה לסיים את השליטה של ענקית הרכב האיטלקית פרארי במרוץ 24 השעות של לה מאן.

ג'יימס מנגולנד ("לוגאן", "הולך בדרכי") מביים דרמה מרתקת, שעושה הרבה כבוד לספורט המוטורי והמורכבות שבו, ומכילה כמה מסצנות המרוצים הטובות ביותר שנראו על המסך הגדול. מאט דיימון וכריסטיאן בייל מצטיינים בתפקידים ראשיים שונים לחלוטין, שמבליטים את הכישרון הגדול שלהם (המוחצנות של בייל מול המופנמות של דיימון). כך או כך, שווה לצפות בסרט המרתק הזה, שמכיל אמירות מעניינות על אגו, עבודת צוות ומלמד לא מעט על תושייה.

בשורות טובות

למי מיועד: למי שמחפש קולנוע ישראלי קליל שמצליח לדייק ולרגש

סרטו של ארז תדמור ("סיפור גדול", "ארץ פצועה") עוקב אחרי לירן (רועי אסף, שכתב את התסריט יחד עם תדמור) וטלי (נלי תגר), זוג המנסה להיכנס להיריון בעזרת טיפולי פוריות. הלחצים הנפשיים, הקשיים הפיזיים וכן המשפחה המנדנדת מעמידים במבחן את הזוגיות של השניים.

התסריט המחוכם ומלא האופטימיות בשילוב עם הבימוי החכם והנקי של תדמור, יוצרים דרמה קומית מצחיקה, קלילה ומרגשת. כשמוסיפים לזה את ההופעות המעולות של אסף ותגר, שניים מהשחקנים האהובים והטובים שפועלים בישראל כיום, התוצאה היא סרט מקסים ששובר את הסטיגמות על הקולנוע הישראלי כבד הראש.

דיוקן של נערה עולה באש

למי מיועד: חובבי קולנוע אירופאי וסיפורי אהבה איטיים

הדרמה הפמיניסטית של סלין סיאמה ("חבורת נערות") מתרחשת בצרפת של המאה ה-18. מריאן (נעמי מרלן), ציירת צעירה, נשכרת על מנת לצייר את דיוקנה של אלואיז (אדל האנל), בת המעמד הגבוה, לקראת חתונתה הקרבה. אלא שאלואיז, שלא רוצה להתחתן, מסרבת לשתף פעולה . כדי לצלוח את המשימה, מתחזה מריאן לבת לוויה במטרה לרכוש את אמונה של הכלה הסרבנית, ולצייר אותה ללא ידיעתה. הדברים כמובן, מסתבכים.

סרטה של סיאמה עוסק בצורה יוצאת דופן ביחסים בין האמן למושא האמנות, ומציג גם את אחת מהחוויות הוויזואליות הכי מהפנטות שתראו בקולנוע השנה. לרגעים, הסרט איטי מדי וגם מנסה להיות פילוסופי יתר על המידה, אבל המשחק הסוחף של מרלן, יחד עם נקודת המבט הפמיניסטית (הסרט נכתב, בוים וצולם על ידי נשים) הופכים אותו לכזה שבהחלט כדאי לראות על המסך הגדול.

נוכלות בלי חשבון

למי מיועד: מעריצי ג'יי לו (ובואו, זה כולנו בערך)

אם עוד לא ראיתם את סרטה המצליח של לורן סקרפיה, שמבוסס על מאמר שפורסם ב"בניו יורק מגזין" ב-2015 - זה הזמן. העלילה מתרחשת בשיאו של המשבר הכלכלי (2008) ומגוללת את סיפורן של עובדות במועדון חשפנות, אשר מחליטות לעשות מעשה נועז ולרוקן את הכיסים של לקוחותיהם מוול סטריט, כשהן בטוחות שאלה יעדיפו לא להתלונן מאשר להתמודד עם ההשלכות.

השם, ובמובן מסוים גם הטריילר, עשויים ליצור רושם של עוד קומדיה שטחית וסתמית, אבל "נוכלות בלי חשבון" הוא סרט חצוף ונועז מאוד, שלא מפחד להעביר ביקורת על החברה האמריקאית ובצע הכסף שכל כך מאפיין אותה. הקאסט של הסרט מתהדר בכוכבות כמו קארדי בי, ג'וליה סטיילס, הזמרת ליזו וכמובן ג'ניפר לופז, שמספקת כאן את תצוגת המשחק הכי מרשימה בקריירה שלה. זה עוד עשוי להסתיים במועמדות לאוסקר.

מי אתה חושב שאני?

למי מיועד: חובבי קולנוע צרפתי ונפגעי פייסבוק

קלייר (ז'ולייט בינוש) בת ה-50 מחליטה לפתוח פייסבוק פיקטיבי, במטרה לרגל אחרי המאהב שלה. אט אט, היא פותחת ברומן אינטרנטי עם חברו הטוב של המאהב, אלכס (פרנסואה סיוויל), שלא מודע לקשר בינה לבין חברו ולא לגילה. מהר מאוד, הפלירטוט הופך להתאהבות וקלייר מוצאת את עצמה מסובכת עד מעל הראש.

סאפי נבו מביים סרט מחוכם ומפותל, שנהנה מאוד מתצוגת משחק טובה של בינוש, בתור אישה שנואשת להרגיש שוב נאהבת. לצד ההומור והרומנטיקה (ויש משניהם המון) "מי אתה חושב שאני?" מציע הסתכלות מעניינת מאוד על הרשתות החברתיות, הבדידות שהן מביאות איתן ולא פחות התקווה.

מחילה

למי מיועד: מי שמתגעגע לסרטי בורקס ורוצה לקחת אותם לשלב הבא

עלילת הסרט מתרחשת בזמן ימי תשובה, בעיירה בדרום הארץ, הנמצאת תחת איום בטחוני מתמיד. ניסן ושאול (גיא עמיר וחנן סביון מ"עספור", "מכתוב"), ביצעו יחד שוד שהסתבך, שהוביל לכך שניסן נאלץ לברוח לחו"ל ושאול נעצר ונשפט למאסר. ביום שחרורו של שאול, מופיע ניסן בעירם כחוזר בתשובה, ומבקש את סליחתו של שאול, שמצידו מבקש את מחילתה של אשתו על השנים בהם השאיר אותה לבד. השאיפה המשותפת והזדמנות חד פעמית, מובילים את השניים לעוד הרפתקה משותפת.

בדומה ל"מכתוב", גם "מחילה" מציע בעיקר הומור נגיש ורמת הפקה גבוהה ומרשימה בהרבה משל רוב הסרטים הישראלים. מי שהתחבר לעבודות הקודמות של עמיר וסביון ייהנה גם כאן ומי שלא, לא ימצא פה בשורה חדשה (אבל יפסיד את שובר הקופות הגדול של החודשים האחרונים).

ילדים טובים

למי מיועד: כל מי שאוהב לצחוק ועדיין אין לו ילד

שריד קיץ נוסף. קומדיית נעורים מופרעת, שמזכירה את "סופרבאד" עם הבדל אחד מהותי - מדובר בילדים בני 12 ולא בנערים בתיכון. סמים, גניבות, הסתבכות עם המשטרה ונערות מתבגרות הם רק חלק מהאתגרים שעומדים בפני אותם ילדים, שרק מנסים להגיע הביתה בזמן למסיבה.

הסרט, אותו הפיקו סת' רוגן ואוון גולדברג ("סופרבאד", "מסיבת נקניקיות") הוא קומדיה מטורללת לחלוטין, בטח כשלוקחים בחשבון במרכזה עומדים ילדים בני 12 (אחד מהם הוא ג'ייקוב טרמבלי, הזכור מ"חדר"). עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה הפשוטה שהסרט הזה פשוט קורע מצחוק. פסקול נפלא, דמויות בלתי נשכחות ודינמיקה כובשת של שלושת הילדים הופכים את "ילדים טובים" לא רק לסרט הכי מצחיק של 2019, אלא לקלאסיקה קומית בהתהוות.

האירי

למי מיועד: אנשים שמתגעגעים לקולנוע של שנות ה-70 וה-90

ולסיום, אחד מהאירועים הקולנועיים הגדולים של 2019 – סרטו החדש והמדובר של הבמאי המהולל מרטין סקורסזה. מבלי לפרט יותר מדי, הסרט מגולל את סיפורו של פרנק שירן (רוברט דה נירו) שפועל לצד דמויות מפוקפקות כמו ראסל בופאלינו (ג'ו פשי) וג'ימי הופה (אל פצ'ינו).

סקורסזה מביים בצורה מבריקה דרמת פשע מרתקת, שכוללת לא מעט מחוות לכמה מסרטי הפשע הגדולים אי פעם (מ-"הסנדק" ועד ל"החבר'ה הטובים") ונוגעת בצורה מרעננת בהזדקנות של פושעים והחרטות איתם הם נאלצים לחיות. פשי נותן כאן את תפקיד חייו כשגם רוברט דה נירו ואל פצ'ינו מזכירים מדוע הם נחשבים לשניים מהשחקנים הכי גדולים שידע הקולנוע. האורך (3 וחצי שעות) מרתיע מעט, אבל חובבי הקולנוע של סקורסזה ימצאו כאן בדיוק, אבל בדיוק את מה שהם מחפשים – דם, יזע והמון נוסטלגיה, שתגרום לכם להתגעגע לקולנוע של פעם.

 

 

וגם: אם עוד לא צפיתם ב"ג'וקר", ראשית, איך זה קרה? וגם נסו אותו ותבינו על מה כולם מדברים כבר חודש; "סקין" של גיא נתיב (שהסרט הקצר בבימויו, שמשיק לסרט הזה אך גם נבדל ממנו, זכה בתחילת השנה באוסקר) הוא חוויית צפייה לא פשוטה בכלל אבל גם סרט חכם ונוקב על כמה מהנושאים הכי מכוערים בעולם, ו"השורד" הוא סיפור הישרדות יעיל ומרהיב עם תצוגת משחק מעולה של מאדס מיקלסן בתפקיד הראשי.