35 שנה אחרי הרצח הכפול במפעל בר בקר חושפים טוביה אושרי ורחמים אהרוני, המורשעים ברצח, את עומק הקשרים החשאיים בינם לבין האלוף רחבעם זאבי (גנדי), לימים שר התיירות. בראיון בלעדי לעמרי אסנהיים ב"עובדה", מגלים השניים שבעודו משמש יועץ מיוחד לשר המשטרה הגיע האלוף (מיל') זאבי לפגישה לילית חשאית איתם, יומיים לאחר הרצח הכפול. אושרי ואהרוני, הזעיקו את האלוף זאבי לפגישה הדחופה, לאחר שהתגלו גופותיהם של שני הנרצחים, עמוס אוריון ועזר כהן, בחולות בת ים. השניים הבינו שעליהם להימלט בדחיפות מהארץ, ורצו שזאבי יעזור להם לעלות כנוסעים סמויים על ספינת משא של חבריו ולהבריח כך את הגבול.

בחקירותיו במשטרה הכחיש גנדי בתוקף שהגיע לפגישה וטען כי לאחר שיחת הטלפון עם אושרי הוא אמנם יצא למפגש אבל טעה בכתובת וחזר הביתה. גם אושרי ואהרוני דבקו בגירסה זו לאורך השנים וטענו שאכן לא נפגשו עם זאבי. המשטרה לא הצליחה להשיג ראיות שהמפגש אכן התקיים, והחקירה נגד זאבי נסגרה. "זאת הפעם הראשונה בחיים שלי שאני מספר שגנדי הגיע לפגישה", אומר טוביה אושרי בראיון. השיחה שלך עם זאבי הוקלטה. הוא אומר לך שם: "אם צריך, אני בא". אבל כל השנים הוא הכחיש שהוא באמת הגיע אליך באותו הלילה הביתה. אושרי: "אבל הוא בא".

באותן שנים תועד זאבי באופן תדיר באירועים חברתיים ומשפחתיים של שני ראשי כנופיית הכרם, אושרי ואהרוני. "גנדי היה חבר, חבר אמיתי", מספר רחמים אהרוני. לדבריו, במסגרת החברות הזאת זאבי ביקש מהם אפילו לבצע בשליחותו עבירות פליליות חמורות. "הוא לא היה פונה אם הוא לא היה יודע שאפשר לבקש". בראיון מגלים אושרי ואהרוני כי הקשר בינם לבין האלוף זאבי לא הסתיים באותה פגישה לילית ערב בריחתם מהארץ. לדבריהם, בעוד המצוד אחריהם נמשך, הם מימנו לזאבי טיסה אל מקום המסתור שלהם באמסטרדם ושם סיפק להם פרטים מתוך החקירה המתנהלת נגדם.

>> כל מה שרציתם לדעת על "חבורת הכרם", עכשיו במתחם המלא

 

הסיפור המלא הערב (שני), 21:00, "עובדה"