ביום שני הקרוב (10.11), חוזרת "עובדה" לעונתה ה-21, כשאת העונה הנוכחית יפתח סיפורו המסקרן של מוחמד דף במהלך מאורעות "צוק איתן". לכבוד חזרתה למסך של התכנית, חזרנו אחורה כדי לראות מהן עשר הכתבות שהכי עניינו אתכם, הגולשים.

1. שתי אמהות

במשך חצי שנה ליווה צוות "עובדה" את רם הקטן, תינוק סודני שאומץ לחיקה של שרון בלוך - שיותר מכל רצתה להפוך לו לאמא. אלא שאז, מהצד השני של העולם, הגיעה אישה אחרת שרצתה את אותו הדבר בדיוק. כתבתו המלאה של רוני קובן על המסע שגרם לו להגדיר מחדש את המילה "אמא".

>> לכתבה המלאה לחצו כאן

2. אורנה בנאי: "הגעתי לתובנה שזו מלחמה צודקת"

אחרי שספגה תגובות אלימות ברשת בעקבות הבעת דעתה על המצב, אורנה בנאי חוזרת בה ומצהירה: "עברתי התפכחות, הגעתי לתובנה שזאת מלחמה צודקת". רגע אחרי שהיא מתוודה על הצורך שלה באהדת הקהל, היא מבקשת להבהיר: "מותר להגיד הכל, אסור לסתום לאף אחד את הפה"

>> לכתבה המלאה לחצו כאן

3. "ואז היא שלפה את התמונה"

על ערש דווי ביקש יוסף שופאני מנכדתו האהובה חנאן אבו-נסאר, שתפתור את חידת חייו: מי היו הוריו, שנטשו אותו בשנת 1928 במנזר על הכרמל, ונעלמו מבלי להשאיר עקבות.

>> לכתבה המלאה לחצו כאן

4. כך נראה הארגון היהודי בצרפת שלוקח את החוק לידיים

צוות "עובדה" חושף את המחתרת היהודית שפועלת נגד גל האנטישמיות בצרפת ואת יוסי אייש, האיש שמפקד על הכל, מדירתו במרכז תל אביב.

>> לכתבה המלאה לחצו כאן

 5. ברוכים הבאים לגיהינום

אילנה דיין וגלעד טוקטלי ספרו 12 גופות תוך 72 שעות בעיר הפשע המסוכנת ביותר בעולם, ולמדו את הכלל מספר אחת: לעולם אל תגיעו לזירת הרצח לפני המשטרה. אחרת אתם עלולים להיות הקורבן הבא.

>> לכתבה המלאה לחצו כאן

6. לילה בחוף תוניס: מבצע חיסולו של אבו ג'יהאד

25 שנה לאחר חיסולו של אבו-ג'יהאד, ראש הזרוע הצבאית של פתח וסגנו של ערפאת, "עובדה" חושפת לראשונה את הסיפור המלא של מבצע החיסול, כולל הקלטות בלעדיות מרשת הקשר של המבצע וראיונות עם האנשים שהיו שם באותו לילה, משני צדי המתרס: לוחמי סיירת מטכ"ל ושייטת 13 מצד אחד, אשתו של אבו-ג'יהאד ועוזריו הקרובים מן הצד השני.

>> לכתבה המלאה לחצו כאן 

7. סיפורו של המנהיג הניאו נאצי שחזר בתשובה

ברגע אחד היה צריך צ'ונאד סגדי, האיש שביסס את כל הקריירה הפוליטית שלו על גזענות ושנאת זרים, לבחור אם להמשיך לשנוא או לצאת למסע בעקבות השורשים היהודיים והזהות שמעולם לא הייתה לו: "זה היה אסון לשמוע מסבתא שלי על אושוויץ, לא יכולתי להגיד יותר שזה לא קרה". 

>> לכתבה המלאה לחצו כאן 

8. "התחייבתי מולו בהרגשה, בהתחייבות של אמא שאחזור"

רוני קובן הצטרף לשרון בלוך במסעה לאוסטרליה, שם התאחדה עם בנה רם שעבר לגור עם סבתו נינג'וק ובני משפחתה. "אני רוצה שהוא ישכב במיטה וירגיש שמח". 

>> לכתבה המלאה לחצו כאן 

9. מסע הניצחון של מתי מילוא

ללא מיליגרם של פחד, להגדרתו, דקלם מתי מילוא את "הצהרת מוות מרצון" וניצח במלחמה של שנים: הוא זה שהחליט איך ומתי הוא יסיים את חייו אחרי שלרפואה כבר לא היה מה להציע לו. צוות "עובדה" תיעד אותו נפרד מהאנשים שקרובים לו ונוסע לשוויץ, המקום היחיד שמאפשר לו למות כמו שהוא רצה.

>> לכתבה המלאה לחצו כאן 

10. "שרה נתניהו מעורבת בכל דבר בלשכה. היא הדומיננטית"

א' ממשרד התחבורה נחשפת לראשונה בכתבת "עובדה", ומספרת על מסכת ההטרדות המיניות שעברה כשעבדה תחת משה קצב, ועל האופן שבו אשת ראש הממשלה מנהלת איתו את לשכתו: "הוא מאפשר לה מעורבות מוחלטת"

 

>> לכתבה המלאה לחצו כאן 

"עובדה" חוזרת, שני (10.11) ב-21:00 ערוץ 2