"יום אחרי שהוא נסע, אני, את כל החפצים שלו הכנסתי לחדר וסגרתי את הדלת, שאני לא אראה", מספרת שרון, "שבועיים – שלושה אחרי זה פירקתי את החדר, תרמתי את הכל". "לא השארת אפילו דבר אחד?" שאל רוני קובן, "השארתי שתי מכוניות קטנות ושני מוצצים" השיבה.

בפעם האחרונה שראינו את שרון בלוך, היא החזיקה חזק את בטנה בשדה התעופה ונפרדה מבנה רם, שעבר לגור עם סבתו באוסטרליה. רוני קובן, שתיעד את הפרידה העצובה ב"עובדה", לא הצליח להפסיק לחשוב על הסיפור המורכב הזה והחליט להצטרף לשרון כשהיא הודיעה שהחליטה לנסוע ולבקר את רם באוסטרליה.

חודשיים אחרי שעבר לאוסטרליה,רם מתגורר עם סבתא נינג'וק בביתה הגדול בפרת', בית אותו קיבלה כשנמלטה מהמלחמה בסודן יחד עם בעלה ושמונת ילדיה. "בחודש הראשון רם לא דיבר עם אף אחד" מספרת נינג'וק, "ואז הוא אמר לי 'איפה שרון?', אמרתי לו שהיא בישראל, הוא שאל אם אפשר ללכת אליה ואמרתי לו שכן, מחר". למרות הזמן הרב שעבר, רם מסרב לדבר עם שרון, בכל פעם שהיא מתקשרת הוא לוקח את הטלפון ומקשיב לה, ושותק.

אחרי ארבעה חודשים רם מתחיל להסתגל, הוא הולך לגן ומשחק עם אחיו בחצר. בינתיים, בצד השני של העולם, שרון מתלבטת האם לנסוע או לא. "אני לא רוצה להחזיר אותו אחורה", מספרת שרון, "אני לא רוצה להזיק לו, אבל גם יש לי ידיעה פנימית כזו שכדי שלא תיצרב בתודעה חוויה של נטישה לחיים ושרם יוכל לייצר אמון בעולם, אז הדבר הנכון לעשות זה לנסוע ובאמת להעביר לו את המסר שזאת לא הייתה נטישה, שזאת הייתה פרידה".

בתחילת חודש מרץ מחליטות שרון ובתה לנסוע לאוסטרליה. הן מסכמות עם נינג'וק שיתגוררו במקום סמוך לביתה, כך יוכלו להיפגש עם רם בכל יום מבלי לטלטל את שגרת חייו. כשלבסוף פגשו שרון ובתה את רם, הם ישבו ביחד במשך שעה ארוכה, ניסו להסדיר את הנשימה. "אני רוצה לקוות שהוא ישכב במיטה וירגיש שמח. שזה איפשהו בתוך הקושי שהוא חווה, של הפרידה שהייתה, שהמפגש היום וכמובן המפגשים שיבואו, יאפשרו איזשהו ריפוי והקלה, אוויר ייכנס שם".

כך, בצעדים קטנים ומדודים, רם התרגל למצב החדש. האימא שנעלמה חוזרת לחייו ולאט לאט שניהם מנסים לשקם את האמון. הם נפגשים כל יום כשרם חוזר מהגן ונפרדים שוב בערב. "הקושי הוא ההתמודדות עם הרצון לקחת אותו הביתה איתי" משתפת שרון, "וזה לא קשור לזה שאני חושבת שהוא בבית, זה קשור למשהו אנוכי שלי, זה הקושי".

לקראת סוף הביקור, שרון מתחילה לדבר עם רם על הפרידה. "כשיגיע הרגע ותצטרכי לעלות על המטוס בחזרה לישראל מה תלחשי לרם באוזן?" שואל רוני קובן. "שאני אחזור, שאנחנו שוב ניפגש. מתי אני לא יודעת אבל בטוח . ברור שבטוח. התחייבתי מולו בהרגשה, בהתחייבות של אימא".
כל השבט של נינג'וק ליווה את שרון ובתה לשדה התעופה, הרי שרון היא כבר לא רק האימא הקודמת של רם, היום היא חלק מהמשפחה. היום גם רם יודע שכל פרידה ביניהם היא זמנית.
"תזכור שיש לך שתי "אימא", אומרת שרון לרם בשער שדה התעופה, "אימא אחד בישראל ואימא אחת באוסטרליה, כי אתה בר מזל. ולפעמים אני צריכה ללכת, אבל אחזור בקרוב".

 "מחוברים לתמיד" - רוני קובן מספר על האיחוד באוסטרליה

עובדה, שני ב-21:00