1) מספר הפרויקטים שהוא משחק בהם בשנת 2017 בלבד: 19.

במילים אחרות, במרוצת השנה הנוכחית יצאו וייצאו 18 סרטים וסדרת טלוויזיה אחת - "The Deuce" של HBO (שגם בהפקתו) - שהוא מככב בהם, מופיע בהם בתפקיד משנה או תרם להם את קולו. בבתי היחידה אני לא רוצה להיתקל בתדירות כזאת.

2) בשנת 2006, עמוק בתוך קריירת המשחק שלו, הוא חזר ללימודים.

הלך והשלים תואר בספרות אנגלית ב-UCLA ככה סתם בשביל הכיף. שזה מעצבן בהגדרה, כמו אנשים ששותים את המיצים הירוקים האלה שלא בהוראת רופא.

3) הוא נולד כיהודי וגדל כיהודי, ובכל זאת מצא לנכון לחגוג בר מצווה בגיל 36.

ראשית, יש משהו מרגיז עקרונית באנשים שעורכים טקסים דתיים בגילים לא הולמים ("אתם מוזמנים לחגיגת הסוויט סיקסטין/ ברית מילה שלי"!). שנית, אירוע הבר מצווה העצום שפרנקו ארגן לעצמו ב"הוליווד פלדיום" – 4,000 אורחים פלוס הופעה של מיילי סיירוס – היה גם אירוע גאלה לארגון הצדקה שלו ושל סת' רוגן, "Hilarity for Charity". המטרה המוצהרת של הארגון היא "להעניק השראה ולעודד מודעות למחלת האלצהיימר בקרב דור ילידי המילניום", שזה כנראה יותר דחוף כרגע מלהעניק כסף ולעודד תרופה למחלת האלצהיימר בקרב דור ילידי הפורטיז.

4) כן, הוא גם חבר של סת' רוגן.

לא מפריע לי שהוא החבר הלא מצחיק של אדם מצחיק: מפריע לי שהוא החבר הלא מצחיק של אדם שקופסת הקססה שלו היא הטאג' מאהל של הגנג'ה.

5) בשנת 2011 הוא יצר מיצג מולטימדיה בשם "שלושה בדירה אחת: הדרמה".

פרנקו שילב בו קטעים מהסיטקום הנושן עם קטעי וידאו לא קשורים ויצירות אמנות, אבל האמת היא שיכולתי לעצור ב"הוא יצר מיצג מולטימדיה". בסעיפים הבאים לא אחזור על הטעות הזאת.

6) הוא הוציא ספר שירים.  

7) בשעות הפנאי הוא נהנה לצייר.

8) ופעם הוא העלה בניו יורק ערב בבימויו שכלל תיאטרון, מחול, מוזיקה והקראת שירה.

פרנקו קרא לו "קולאז'" והגדיר את זה "יצירה של מדיה מעורבת". מי שעדיין מתווכח עם הכותרת, שירים את ידו.

9) הוא פרסם ב"ניו יורק טיימס" כתב הגנה על שיה לבוף.

זה היה בתקופת ה"אני מצ'וגע" של האחרון, ופרנקו הביע שם תקווה שהקטע של לבוף עם להופיע בציבור כששקית נייר על ראשו הוא "רק מיצג שבו איש צעיר עם מקצוע פומבי מנסה לתבוע מחדש את הפרסונה הציבורית שלו". כזוכה בטוטו, אני מניח.

10) הוא התחיל עם בחורה בת 17.

כשהסיפור התפוצץ, פרנקו מצא לנכון לצייץ את המשפט "אני מקווה שהורים ירחיקו ממני את הילדים שלהם". איך אמר פורסט גאמפ? זה כל מה שיש לי להגיד על זה.

11) בנושא קשור, הזהות המינית שלו עדיין מעורפלת.

מצד אחד - השמועות הנצחיות על זה שהוא הומו, מצד שני - רשימה מוכחת של בנות זוג (אנה אוריילי, מרלה סוקולוף). בנאדם, אתה בן 38. תבחר קבוצה, תבחר שתיים, תבחר שלושה, רק תבחר.

12) והכישרון הבולט האחד שלו הוא היכולת להיראות מסריח.

ראיתי את פרנקו בעשרות תפקידים, והשניים היחידים שבאמת הרשימו אותי היו של סוחר הגראס ב"פיינאפל אקספרס" ושל הערס ב"ספרינג ברייקרס" - שתיים מהדמויות המטונפות בהיסטוריה. כאילו, אלה סרטים ואני תתרן, ועדיין יכולתי להריח את שני החבר'ה האלה. אומרים שזה אפילו יותר חריף ב"קינג קוברה", שבו פרנקו משחק מפיק פורנו, אבל עדיין לא אזרתי מספיק אומץ חוטם בשביל לצפות בו.

בבית של כל סבתא שמכבדת את עצמה יש כיור כל כך ישן ששום סנו ג'אוול לא יכול לגרום לו להיראות נקי; ג'יימס פרנקו הוא הכיור הזה, בין אם הוא משחק דמות שאמורה להצחין ואם לאו. השחקן היחיד לפניו שניחן ביכולת הזאת היה אלי וולך המנוח, אבל אצלו זה היה יותר בקטע החד-פעמי של טוקו מ"הטוב הרע והמכוער". על כל פנים, הנה עובדה אמיתית: בשנת 2008 נבחר פרנקו לככב בקמפיין. התקציב היה של Gucci pour Homme ופרנקו הוגדר "הפנים של הניחוח הגברי מבית גוצ'י".

mako תרבות בפייסבוק