סגמנט חדש נולד: משפחתיות עם גיר ידני ב-90 אלף שקלים
בעקבות ההצלחה המפתיעה של מכוניות המיני והסופר מיני הידניות, יבואני הרכב החליטו לבדוק האם גם בסגמנט המשפחתיות, המרכזי בשוק הישראלי, מחיר אטרקטיבי ישכנע לקוחות רבים לבחוש את ההילוכים בעצמם. אחרי הפיג'ו 301 והסיטרואן C אליזה, כעת מצטרפת לסגמנט המתהווה גם גרסה ידנית לקיה ריו סדאן במחיר של 90 אלף שקלים

היבואנים ראו כי טוב והחליטו בימי המחאה החברתית ששטפה את הארץ בקיץ 2011 להתחיל לייבא שוב מכוניות סופר מיני עם אבזור מעט פחות עשיר, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר זול משמעותית, בין 70-80 אלף שקלים, שאפשר לאנשים להצטייד במכונית חדשה כולל ניילונים על המושבים שלא מחייבת יותר מדי פשרות כמו המכוניות העירוניות הקטנטנות. ההצלחה הייתה מיידית ומכוניות כמו סקודה פאביה וסיאט איביזה נחטפו באלפים כמו לחמניות טריות.
אך למרות שנראה שגיר ידני הוא כבר לא מילה גסה בעבור חלק נכבד מהציבור הישראלי, עד היום היבואנים די פחדו לגעת במרכז השוק ולהפר את הטאבו של השילוש הקדוש הכולל מימדים משפחתיים, תצורת סדאן עם תא מטען נפרד ותיבת הילוכים אוטומטית.


ראשונה הייתה זו חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו-סיטרואן, שהצהירה לפני מספר שבועות כי בכוונתה לייבא בקרוב לארץ גם את גרסאות הכניסה של ה-301 וה-Cאליזה המצוידות במנוע 1.2, תיבת הילוכים ידנית ובצירוף תג מחיר של 92 אלף שקלים שהופך אותן למשפחתיות הזולות בישראל וכעת תת הסגמנט החדש מתחמם עם הודעתה של חברת טלקאר, יבואנית קיה בישראל, כי היא מתחילה בשיווק גרסה ידנית לריו סדאן שהוצעה עד כה בשילוב תיבה אוטומטית בלבד.

הריו הידנית תוצע ברמת האבזור LX הכוללת 6 כריות אוויר, מערכת בקרת אחיזה, 4 חלונות חשמליים, חיישני אורות אוטומטיים, מחשב דרך, מערכת שמע עם כניסה לנגנים ושליטה מההגה ותאורת יום.
מעניין יהיה לראות אם יבואנים נוספים יחליטו להציע גרסאות ידניות במחירים נמוכים מ-100 אלף שקלים למכוניות המשפחתיות שלהם והאם גם בסגמנט הזה הציבור יפתיע ויוכיח שעם תג המחיר הנכון גם הוא לא בוחל בלבחוש את ידית ההילוכים בעצמו.
