מזל טוב, אתם בעל ואישה (צילום: רונן טלקר, פוטוסינטזה)
מינון נכון בין צילום ספונטני למבוים | צילום: רונן טלקר, פוטוסינטזה

ההכנות לקראת האירוע, טקס החופה והמסיבה הגדולה - כל החוויות המרגשות מערב החתונה שלכם עתידות להפוך מהר מאוד לזכרונות מתוקים ולתמונות באלבום הזוגי. הצלחתן של תמונות החתונה תלויה מאוד בצלם שבחרתם למשימה. איך תוודאו שאיש המקצוע יוציא מכם את המיטב, לא יפספס את הרגעים הגדולים וישאיר לכם מזכרת בלתי נשכחת מערב הכלולות? קובי מהגר, הצלם הראשי של ד'פלוס, חוויות מדויקות באירועים, מגיש המלצות וטיפים לבחירת האיש שיתקתק לכם את ערב הכלולות.

 קבלו המלצות מחברים

מהגר מספר שהעבודות הטובות ביותר שלו נולדו עם זוגות שהגיעו אליו דרך חברים שהתחתנו. "זוג שמחפש צלם שיקלע לטעם שלו ולדרישות שלו, צריך פשוט להסתכל באלבומי חתונות של חברים ולמצוא משהו שהוא אוהב", הוא אומר. אם אהבתם סגנון מסוים, כדאי לברר עם בני הזוג איך הייתה החוויה שלהם עם הצלם: איך השירות, האם הוא עמד בלוחות הזמנים, האם היה פתוח לבקשות שלכם והאם גילה אדיבות וסבלנות אליכם ואל האורחים.

לא רק מוכשר, גם רגיש

קבעתם פגישה עם הצלם? כעת סמכו על האינטואיציה שלכם ועל הכימיה ביניכם. "בראש ובראשונה חשובה הדינמיקה ביניכם לבין הצלם", מבהיר מהגר. "בסך הכל החתן והכלה עתידים לבלות עם האדם הזה כמעט כל היום – ולכן חשוב מאוד שתהיה זרימה טובה ואווירה נעימה". מהגר מדגיש שחשוב מאוד שהצלם יהיה לא רק אמן מוכשר, אלא גם בעל טקט: "יש הרבה סיטואציות בהן הכלה לחוצה, וצריך שיהיה שם מישהו עם הרבה רגישות", הוא אומר.

מתחתנים (צילום: 1sxc, stock_xchng)
שיזרום עם האומנות שלו, אבל לא ישכח את הבקשות שלכם | צילום: 1sxc, stock_xchng
האם התמונה מספרת את הסיפור שלכם?

מהגר ממליץ לכם לבחור בצלם שלא רק יגרור אתכם לחוף הים, אלא יתעקש לצלם את שניכם במשך כל היום, במהלך ההתארגנות לאירוע ובסביבתכם הטבעית. "כדאי לחפש מישהו שיצליח לספר את הסיפור של התקופה הזו בחיים שלכם", הוא מפרט, "ולא יתמקד רק באירוע באולם. בבית שלכם יש משהו מאוד אותנטי, ויש בו הרבה פרטים שיכולים להוסיף לצילום; על המקרר, למשל, אפשר למצוא הרבה אזכורים לאירוע הקרב, כמו את ההזמנה, רשימות של משימות או כרטיס הביקור של הדי-ג'יי. הדברים האלה מוסיפים תוכן ועומק לסיטואציה, ולסיפור שהתמונה מספרת".

טרנד חדש: צילומי רווקות

מעבר לצילומי חתן-כלה ביום החתונה, מדווח מהגר על טרנד חדש בעולם המתחתנים: צילומי רווקים. לוקחים את הזוג כמה ימים לפני האירוע לאתר נבחר, ומצלמים אותם כמו שהם – לא בשמלה ובחליפה, אלא בבגדי היום-יום. האפקט המתקבל הוא של "הרגע שלפני", ואת התמונות אפשר להקרין בחתונה עצמה על מסכי ענק.

אין תמונה
והכי חשוב, תורידו לחץ. זה נראה בתמונות
מינון נכון בין צילומי אווירה לצילומים מבוימים

מהגר ממליץ לסכם מראש עם הצלם על מינון נכון של צילומי אווירה וצילומים מאורגנים. "היום מקובל לצלם באופן ספונטני, בלי העמדות", הוא אומר, "לביים תמונות זה מיושן. אבל למרות זאת, אסור לשכוח את התמונות המסורתיות של כל המשפחה, רגע לפני שהאירוע מתחיל". מהגר מספר על צלמי חתונה שלא מוכנים לשמוע על זה: "היו זוגות שהגיעו אלי אחרי שצלם אחר אמר להם שהוא לא מוכן לצלם משפחות, ושהוא עושה רק את האמנות שלו. הצלם האולטימטיבי יידע לשלב בין צילום אווירה של האירוע – הכוללים לכידה של רגעים בזווית אמנותית יותר, לבין צילומי המשפחה המקובלים, והוא מוכרח להעניק הרבה תשומת לב למשפחה, כי הם חלק מהעניין".

ומה הוא ממליץ לחתן ולכלה הנרגשים – איך עוברים את שעות הצילומים בכיף? "הכי חשוב לזרום עם הצלם", הוא אומר. "כשזוג משוחרר וזורם, זה ניכר בתמונות שלו".

>> אולמות אירועים, טבעות, שמלות כלה ומוזיקה לחתונה