כלה מבוהלת (צילום: Sharon Dominick, Istock)
אוי לא, החופה נפלה לאבא שלי על הראש | צילום: Sharon Dominick, Istock

במקרים האלה קשה לדעת אם לצחוק או לבכות. זוג צעיר ביום הכלולות שלו, זורח מאושר, לבוש טיפ-טופ ונרגש לקראת החופה מוצא את דרכו אל חדר המיון עקב פציעה מביכה, או במקרה הגרוע טראגית ממש. את הסיפורים הבאים אפשר לקרוא בזעזוע, למלמל "שלא נדע" וללכת לנקוש שלוש פעמים על עץ.

 תאונה רומנטית

בערב הכלולות שלהם עלו זיוה ויניבף זוג ממרכז הארץ, על הכרכרה שהוכנה עבורם, והחלו לעשות את דרכם אל אולם החתונה. על רקע השקיעה עוד הספיקו השניים לנופף למצלמה ולהתנשק, רגע לפני שהסוס שהוביל את הכרכרה חתך בפתאומיות הצידה, העגלון איבד שליטה והכרכרה התהפכה עם יושביה על צידה.
"אני וזיוה נפלנו על הריצפה מתחת לכרכרה. זיוה היתה מרוחה על הריצפה והסוס התחיל להתפרע בבהלה", מתאר יניב. הכלה המבוהלה פונתה מיד לקבלת טיפול רפואי, עם רגל שבורה ושמלה לבנה קרועה ומלוכלכת בדם. בבית החולים גובסה רגלה של זיוה, והיא שבה עם יניב אל החתונה. "החופה הייתה רק בשעה 22:00 והיינו צריכים לבטל את המנה הראשונה בגלל השינויים בלוח הזמנים", מספר יניב. "זיוה חגגה את המשך הערב עם הגבס - היא ישבה על כסא וכולם רקדו מסביבה. ניסיתי לשמח אותה כמה שאפשר", הוא נזכר. את ירח הדבש דחה הזוג הטרי, באופן מתבקש, למועד מאוחר יותר.

עד החתונה זה לא יעבור

נוגה מהצפון למדה על בשרה את חשיבות תשומת הלב לפרטים הקטנים, כאשר היא ובעלה הקימו את אתר החתונה שלהם מאפס. "החתונה שלי נערכה בשטח של מסעדה ישנה ולא פעילה על צלע הר, ואנחנו הכשרנו בעצמנו את המקום כדי לקיים בו את האירוע", היא מסבירה. "הייתה שם רצפת בטון שבחלק אחד שלה בלט מין זיז מתכת חלוד וקטן, שריד של משהו. בכל ימי ההכנות וההתרוצצות לפני החתונה חזרתי ואמרתי שיש שם נקודת תורפה בטיחותית, ואבא שלי התחייב שביום החתונה הוא ידאג לשים במקום עציץ, כדי למנוע מהאורחים להיתקל בשפיץ ולהיפצע".

אלא שיום לפני החתונה הפך אותו השפיץ למלכודת קטלנית, כשנוגה בעצמה נכנסה בו בשיא הכוח ופילחה לעצמה את הבוהן. "זה היה נגמר בסתם תחבושת מאוד שמנה ומכוערת בתוך העקבים, אלא שזנחתי אותם בשלב די מוקדם של הערב ועברתי לכפכפים", נזכרת נוגה בכאב. "בשלב החופה שכחתי לחזור לנעליים, ולמעשה התחתנתי עם כפכפים ועם תחבושת לבנה ומגוחכת על הבוהן".

אין תמונה
רגלי הכלה החגיגיות ברגע שבירת הכוס

 לשחות בים שמפניה

השתלשלות מקרים בגן אירועים בשרון גרמה לפני מספר שנים לפציעתו של החתן. בשלב הריקודים הובאה למרכז הרחבה פלטת שולחן עגולה, עליה העלו האורחים את החתן מאיר ואת כלתו, כאשר הם נושאים אותם אל על ורוקדים איתם בצהלה. כמה דקות קודם לכן, כפי שצולם בסרט הוידאו של החתונה, חלפה במקום אחת הרקדניות עם כוס שמפניה שנשמטה מידה ונשברה על רחבת הריקודים. השמפניה נשפכה על הרצפה המפולשת ממילא – כפי שנכתב בפסק הדין של התביעה שעוד תגיע – והפכה אותה למשטח החלקה אולימפי. "כשהשיר נגמר הורידו את הפלטה של השולחן עד לגובה של כמדרגה מעל הרצפה וירדתי", מספר מאיר ונזכר איך החליק ונפל על הרצפה, ניסה להתרומם ושוב החליק אל תוך שלולית השמפניה. החתן הצעיר פונה לבית החולים עם שבר ברגל - כעבור שנים ספורות יפסוק לזכותו בית המשפט פיצוי בגובה 100 אלף שקל.

 יריות של שמחה ושל מוות

חתונה שהחלה בשמחה גדולה בכפר בדרום טורקיה לפני כשנתיים הסתיימה באבל כבד. במהלך טקס החתונה נטל החתן את הקלאצ'ניקוב המשפחתי והחל לרסס יריות שמחה באוויר, על פי מיטב המסורת המוסלמית. לפתע איבד החתן שליטה על הנשק, והתת-מקלע החל להשתולל ולפזר צרורות לכל עבר. ללא שליטה על הרובה קצר החתן הטורקי רבים מבני משפחתו, הרג את אביו – התעלם מההוראה "להרוג טורקי ולנוח" – והמשיך לחסל בשוגג עוד שתיים מדודותיו.
במקרה דומה בסרביה נפצעו שני בני אדם קשה כאשר יריות השמחה באוויר הפילו מטוס: במהלך טקס הנישואין הרים אחד החוגגים את קנה הרובה לשמים וירה, בדיוק כאשר חלף למעלה מטוס קל. מטח היריות פגע בכנף המטוס שעלתה בלהבות, ואחר כך צלל המטוס ופגע בכבלי מתח גבוה שהיו באזור והתרסק.

 הכוס הקטלנית ונעלי הבד

תשבור רגל. אה, כוס (צילום: רונן טלקר, פוטוסינטזה)
על החיים ועל המוות, מה שיהיה יהיה | צילום: רונן טלקר, פוטוסינטזה

כל גבר שצפה בסצנת שבירת הכוס הטראומטית בסרט "חתונה קולומביאנית" לא יכול להישאר שליו במעמד החופה שלו, ולאייל מהדרום הסיוט הנורא הזה התגשם. אייל הניח  לרגליו את הכוס העטופה בנייר כסף שקיבל קודם לכן מבעל האולם, והוריד עליה בעוצמה את הרגל. הכוס לא נשברה, והניסיון השני של אייל לשבור אותה נגמר בחדר מיון עם תפרים וחבישה של כף הרגל, לאחר שזכוכית הכוס - שהפכה ל"מסמר הערב" - חדרה את סולית הנעל וננעצה בבשר החי. החתן חזר למסיבת החתונה רק לאחר שעתיים, אבל ישב פצוע על הספסל עד תום הערב. התביעה המשפטית של הזוג כנגד האולם לא איחרה לבוא: אייל וזוגתו טענו כי בעל האולם סיפק להם כוס עבה במיוחד ודרשו פיצויים. השופט פסק לא פיצויים ולא נעליים, כלומר, כן נעליים – השופט הסביר כי האחריות לפציעה מוטלת על החתן, שברוב חוכמתו ניסה לשבור את הכוס כשלרגליו נעליים עשויות בד.

>> אפשר ליפול גם עם האוכל: הקייטרינג הכי מוזרים