אלין כהן עוד לא בת 20 אבל כבר אשת עסקים, משפיענית רשת ובעלת מותג איפור וקוסמטיקה הנושא את שמה. בשנת 2020 נבחרה לרשימת "30 הצעירים המבטיחים של השנה מתחת לגיל 30" של מגזין "פורבס" ונראה שהיד עוד נטויה. בשיחה עם גליה תורן, היא מדברת על החיים כילדה-אישה בעולם עסקים לא פשוט ועל היעדים שהיא עוד רוצה להשיג.

את כל כך הרבה דברים - איך אלין כהן מגדירה את עצמה בין שלל תחומי העיסוק שלה?
"אני אף פעם לא צריכה להגדיר את עצמי כי אני מרגישה שאני עוסקת בכל כך הרבה תחומים. אני מתאימה את עצמי למקום ולסיטואציה. יש לי כמה כובעים ובכל פעם שולפת כובע אחר.

על החיים בעולם העסקים, היא מספרת: "המותג שלי כבר שנתיים ברשתBE  וזה אחד ההישגים הגדולים בעיניי. אני אדם שעובד מהלב ומהבטן ואני חייבת להרגיש ולאהוב. אני מרגישה שזה עסקים אבל מלאים באהבה, עם אנשים שכיף לי לעבוד איתם וזו משפחה שלי, כמו משפחת כהן. בעולם העסקים מתנהלים בגישה ישירה וקרה ומאוד עסקית וככה חשבתי שהעולם הזה נראה. במקום הזה (BE) הבנתי כמה אנושי וחם ואוהב זה יכול להיות. עוטפים אותי אבל יודעים גם לתת בראש וללמד אותי".

תני טיפ השראה למאזינות בכל הגילים שרוצות גם להקים עסק בעצמן
"יש משפט שמוביל אותי מגיל קטן 'עדיף כישלון מפואר מאשר חלומות במגירה'. למדתי כמה להתבייש ולהיות סגורה ולא להגשים את עצמי לא עושה טוב לנפש. אני מעדיפה לטעות וליפול ולקום שוב. מגיל קטן למדתי שזה לא המקום שלי לא לוותר על החלומות שלי. למדתי להגשים, כמובן בדרך ארץ, אבל לא לעצור. הטיפ הכי חשוב שלי זה התמדה. אם את חושבת שאת יכולה להיות טובה במשהו אבל כרגע זה לא מספיק טוב, עשי הכל להתמקצע במה שאת רוצה לעסוק בו. וזה מה שהיה חשוב לי בכל תחום שבחרתי. רציתי ללמוד כל מה שאני יכולה כדי להיות הכי טובה".

את מאוד בוגרת לגילך.

"הגיל הצעיר היה פקטור אצלי.... כשאת צריכה לשבת מול אנשי עסקים. את צריכה להיות חדה וטובה. את צריכה לדעת מה את רוצה להגיד, איך ומה להגיד ולהיות מספיק פלפלית וחצופה.. בעולם הזה, יש הרבה סטיגמות שאישה לא מספיק טובה וחזקה וגבר יכול יותר טוב. אני גם אישה וגם ילדה. אנשים חושבים שההורים שלי עושים הכול ואני סתם בובה. ככה זה היה בתחילת דרכי. חשבו שאני בובה על חוט, רק 'הפנים'. חובת ההוכחה עליי גדולה מתמיד. ההורים שלי כאן כי הם תומכים בי והם לצדי אבל היה לי חשוב להוכיח לכולם שזו אני".

אחד הדברים שכהן מדברת עליו הוא הרצון להעניק מענה לכל לקוחה פוטנציאלית. "איפור הוא דבר שבער בי מגיל קטן אבל אני אשת עסקים בעורקים. כל דבר שמענין אותי אני אוהבת להפוך לעסק. מבגדי הים ולהציע מגוון מידות לכולן. גם באיפור היה לי חשוב להוציא ליין במגוון גוונים לכמה שיותר נשים. אם עושים משהו, חייבים לדעת שיש אוכלוסייה שלמה שצריך לתת לה מענה. זה סיכון שצריך לקחת. אם אני מובילת דעת קהל היום, יש לי אחריות גדולה ואני רוצה שכל בחורה תמצא את עצמה במותג שלי.

מה הדבר הכי נשי בעינייך?
"אישה שהיא בוסית. שמוכיחה שלהיות אישה זה להיות חזקה, עוצמתית שלא צריכה אף גבר שיכתיב לה מה לעשות".

על מה את לא מוותרת?
"למדתי בתעשייה הזו, שאם אתה קצת בורח מהמקום האישי שלך ומהבית שלך – אתה כבר לא עם רגליים על הקרקע. חשוב לי לשמור על הבית ועל המשפחתיות. חשוב לי להיות עם אמא ולעשות איתה הפרשת חלה, לשבת עם אבא וללמוד דברים חדשים. העולם הזה מאוד שואב וכמה שהוא נותן – ככה הוא פוגע. וחשוב להישאר שפוי".

מה לא יודעים עלייך?
"אני חשופה מאוד. זה המקצוע שבחרתי. להיות גלויה זה עד הסוף ואני מקבלת את זה היום באהבה גדולה. אני חולת ניקיון אבל רק כשאני לבד. אם יהיו אנשים לידי, אני לא אנקה. אבל כשאני צריכה להתאפס על עצמי – אני אנקה וזה גם מנקה לי את הראש. אבל אני שונאת לסדר".

מה עוד לא השגת?
"אני כל כך צעירה ויש לי הרבה יעדים להשיג. ראשית להיות בריאה ולהישאר משפחה מאוחדת. אני מרגישה שהמטרה העיקרית שאני רעבה להשיג זה לסיים צבא וללמוד עריכת דין, בעקבות אבא. כבר כילדה הייתי יושבת בפגישות עם אבא במבט מעריץ".

עם איזו דמות נשית היסטורית היית רוצה להיפגש?
"פרידה קאלו. היא כל כך מדהימה מהסיבה הפשוטה שלפעמים הרושם הראשוני של היופי בעיני אנשים – זה הכול. היא דוגמה שיופי פנימי מתעלה על כל יופי חיצוני. כריזמתית, מוכשרת ומחוללת מהפכות – בעיני זה מדהים".

 

לצפייה בוידאוקסטים נוספים: נטלי דדון, מיכל צפיר, מהרטה ברוך, נעם חורב, מיה אלחלל, מירה מינס, אוריאן ספיבק, הילה קניסטר, מיכל אלבז, חני ויינברגר, מירי כהן, רנין בולוס, דפנה קינקס