מארק ג'ייקובס עם ויקטוריה בקהם (צילום: רויטרס)
להתראות ויקטוריה, שלום נשים אמיתיות. מארק ג'ייקובס עומד לכבוש יעדים גדולים | צילום: רויטרס

אחרי שהפך את לואי ויטון לאחד המותגים הכי נחשקים בתעשייה, השיק ליין לילדים ועיצב אקססוריז לכלבים, המעצב מארק ג'ייקובס מתפנה לדבר הגדול בא: עיצוב קולקציה לנשים גדולות. כך לפחות צייצה השבוע בטוויטר ציפור קטנה בשם רוברט דאפי, שותפו העסקי של ג'ייקובס. אם אכן מדובר בכוונות אמיתיות ולא בעוד גימיק טוויטרי, הרי שהבשורה תהפוך את ג'ייקובס למותג הראשון באופנה עילית שמעצב לנשים במידה 44 ומעלה.

"אנחנו תמיד נתקעים עם מידות גדולות"

אבל ההסתייגויות כבר מגיעות. דאפי מטעם ג'ייקובס, שעדכן את הטוויטר, מיהר לומר כי עדיין לא מדובר בהצהרה רשמית ומסודרת, וכי אם הדבר ייצא לפועל, זה יקח לפחות שנה עד שנראה תוצאות בשטח. "אני רוצה לעשות קולקצייה לפלאס סייז", צייץ בטוויטר. "מדובר בהזדמנות מעולה. רק צריך לגרום ללקוחות להתעניין. כרגע הלקוחות לא קונים מידות 44-46 ואני תמיד נתקע איתם".

האם זה בגלל פרסום כושל, או שמא מכיוון שנשים עגלגלות לא מעזות להיכנס לחנויות שצועקות "מידה 36 ומטה"? אחרי הכל, יודעת כל בחורה עם אגן ירכיים מכובד שתדמית חזקה יותר מכל בגד בחלון ראווה, יפה ככל שיהיה. רק להיתפס בתוך חנות בגדים עם ערימה של קולביות דחליליות גורמת לנו לא פעם להימנע מלכתחילה מהחוויה המשפילה. זאת לפחות הסיבה העיקרית וההגיונית שהמידות הגדולות של ג'ייקובס לא נחטפות עד כה. סיבה נוספת אחרת היא העובדה ששמלה שעוצבה מלכתחילה לדקיקה במשקל 50 קילו פשוט לא יכולה להתאים לאישה ששוקלת פי שניים ממנה, אפילו אם היא במידה שלה. לשמחתנו, הדגיש דאפי כי הקולקציה העתידית לא תעתיק את הליין העכשווי, אלא תעצב ותתפור מחדש בגדים המיועדים מלכתחילה לאישה המלאה.

סוגייה נוספת שמציקה לדאפי היא הסמנטיקה. הוא לא מוצא שום דבר סקסי ומגרה בביטוי "מידות גדולות", ולכן הוא קורא לעוקביו להציע שמות אחרים וביטויים חדשים למותג הפוטנציאלי.

תצוגת אופנה- מארק ג'ייקובס קיץ 2009 (צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL)
מתוך קולקציית קיץ 2009 של מארק ג'ייקובס. ממש לא מתאים למידות גדולות | צילום: Andrew H. Walker, GettyImages IL

הפנייה לפיגורות העגלגלות אינה מגיעה משום מקום. בשנה שחלפה, מקומן של הבוטילישס גדל והתרחב וקיבל אסמכתא אופנתית מובהקת: בשבוע האופנה בניו יורק 2009, נערכה תצוגת אופנה לנשים שמלאות במקומות הנכונים, וויטני תומפסון, דוגמנית במידה 42 חטפה את תואר "הטופ מודל הבאה" של טיירה מדוגמניות הרבה יותר רזות ממנה, ווג איטליה הקדיש מיני אתר לטובת העגלגלות ומגזין גלאמור הציג לראווה את הדוגמנית ליזי מילר, מידה 42, בעירום מלא עם צמיגים פוטוגניים באיזור הבטן.

את הניצנים להתייחסות של ג'ייקובס עצמו לעולם הזה אפשר היה לראות בתצוגת האופנה של לואי ויטון בשבוע האופנה האחרון בפריז. ג'ייקובס העלה למסלול דוגמניות אמיתיות והסביר ש"הפעם החלטתי ללהק מגוון של נשים סקסיות – צעירות, מבוגרות, רזות, עסיסיות מכל מוצא אתני שהוא". כעת, נותר לראות האם בגדי הפטיט המרהיבים שלו יצליחו לסחוף גם את הנשים שאוהבות את ההמבורגרים שלהם מוגדל עם תוספות.

>>האם ישראל מספקת אלטרנטיבה למידות גדולות? לא ממש