תוכנית הטלוויזיה "הכרישים" סוגרת כבר עשר עונות שידור בארצות הברית ולאחרונה, זכתה להצלחה גם בגרסתה הישראלית, ששודרה בקשת 12. אתר inc.com בדק עד כמה משתלמת ההופעה בכרישים והשורה התחתונה: משתלמת מאוד. באתר בדקו 250 חברות שהופיעו בתוכנית ומצאו עלייה ברווחים בסכומים של בין אלף למאה מיליון (!) דולר.

אחת החברות שהופיעה בעונה הרביעית של התוכנית לא הצליחה לסגור עסקה עם הכרישים, ועדיין רווחיה עלו בכ-2,000 אחוזים לאחר החשיפה בתוכנית. חברה נוספת הגדילה רווחים ממיליון ל-5.8 מיליון בתוך שנתיים מאז הופיעה בתוכנית.

באופן כללי, חברות שהופיעו בתוכנית הכפילו או שילשו את הרווחים שלהן בשנה שלאחר מכן. המשתתפים מספרים גם כי החשיפה היא "מתנה שלא מפסיקה לתת", כשכל שידור חוזר על המסך מקפיץ מחדש את המכירות.

גם בישראל יש מספר דוגמאות לחברות מצליחות שהופיעו בתוכנית ומאז לא עוצרות: חברת "פיק ספייק" שקיבלה השקעה מהכריש דובי פרנסס, הספיקה מאז להתרחב גם לניו יורק. ראשיה הקימו בתפוח הגדול חברה נוספת, ערכו כנס בישראלי עם משקיעי הון סיכון בכירים וממשיכים להרחיב את עסקיהם בתחום השכרת חללי עבודה משותפים ברחבי העולם. 

מיזם ה"חביתותים" של ליאור וקנין, עליו התחרו בתוכנית הכרישים זהר לבקוביץ ודובי פרנסס, מינף גם הוא את החשיפה מאז השידור, ומקיים מפגשי לקוחות, הדרכות ושיתופי פעולה עסקיים נוספים. חברת "אנימה" אותה ייצג בתוכנית בן זנטי, זכתה מאז השידור לחשיפה תקשורתית גדולה למיזם, בין היתר בתוכנית הטלוויזיה, "נקסט" ובמגזין "גיקטיים".

בקרוב יחלו צילומי העונה השנייה של "הכרישים" בקשת 12, וההרשמה ליזמים וסטארטאפיסטים שמעוניינים להציג בה את החברה שלהם בעיצומה. >>חושבים שיש לכם את מה שצריך כדי לעמוד מול הכרישים? הירשמו כאן.

"הכרישים" משודרת בקשת, ערוץ 12