היא אומנם חברת כנסת טריה אבל אחד הפרצופים המוכרים ביותר במשכן הכנסת. הדוברת הרהוטה של הימין משכה הרבה תשומת לב כשהפכה למנהלת הלשכה של נתניהו ובהמשך לחילונית היחידה במפלגת "הבית היהודי". דרור גלוברמן הגיע אליה הביתה וניסה להכיר אותה יותר לעומק. קל זה לא היה.

איילת בן שאול נולדה ב-1976 בשכונת בבלי שבצפון תל אביב, לאראלה, מורה, ולמנשה, רואה חשבון. "בגיל צעיר הייתי עסוקה המון בצופים", היא מספרת, "זו הייתה משמעות חי. הישגים היו חשובים לי. היו לי דעות פוליטיות מוצקות. כבר אז הייתי בימין ומסביבי הרוב החזיקו בדעות שמאל. בצבא התחזקתי בדעותי כי הייתי בסביבה יותר ימנית ובערבים היינו יושבים ומדברים על זה הרבה. זו הייתה אחת התקופות הכי מאושרת בחיים שלי".

שקד מספרת על יחסיה עם אמה: "הייתי מאוד קשורה לאמי שהייתה חולה הרבה זמן. היא נפטרה כשהייתי בת 23. עשינו כמעט הכל ביחד – שרות, עבודות יד. היא גידלה אותי באופן שונה ממה שאני מגדלת את הילדים שלי. היא השקיעה בי הרבה יותר". נהיית יותר קרה מאז שהיא נפטרה? "יכול להיות. אתה מציע לי טיפול פסיכולוגי ואני מסרבת. ההתעסקות בזה לא תוביל אותי לשום מקום אז אני לא מתעסקת בזה. אני מנצלת את החיים כי יכול להיות שזה יגמר מחר. אנחנו מאוד בני חלוף ואני מבינה את זה היטב".

בשנת 1999 פוגשת שקד את א', טייס קרב, שאיתו תתחתן אחרי חמש שנים, מתפקדת לליכוד, וגם מסיימת לימודי הנדסת תוכנה ומתחילה לעבוד במתכנתת בחברת היי-טק גדולה. ב-2006, נתניהו שבור ומוכה באופוזיציה, שקד מגיעה לראיון עבודה והופכת למנהלת לשכתו. "הוא אמר שהוא במדבר הפוליטי", היא משחזרת,  "אבל שהוא עוד יחזור. אף אחד לא האמין שהוא יהיה ראש ממשלה ואני מאוד האמנתי בו. נתניהו הוא בית ספר לחיים, לתקשורת ולפוליטיקה. למדתי ממנו שהמסר צריך להיות פשוט וברור וצריך לחזור אליו. פוליטיקאי מיומן צריך לדעת להתחמק. איך היה לך עם שרה נתניהו, אומרים שבגללה עזבת את הלשכה? "לא דיברתי על זה אף פעם ואני לא מתכוונת להתחיל עכשיו", היא קובעת נחרצות.

"כשפרצה מלחמת לבנון השניה" נזכרת שקד, "היה ברור שהוא יהיה ראש הממשלה הבא והוא חיפש ראש מטה. חבר משותף הכיר לי את בנט, ראיינתי אותו ,העברתי אותו לראיון אצל נתניהו והוא עבר וככה התחלנו לעבוד יחד".

אין תמונה
"משהו בשביל מישהו". בני בשן
ב-2008 בנט ושקד מסתכסכים עם נתניהו, עם שרה נתניהו, ועוזבים את הלשכה. הוא למועצת יש"ע, היא בחזרה להיי-טק. הם מקימים את "ישראל שלי", ארגון הסברה אינטרנטי שנועד לרכז את מאמצי הציבור תומך הימין. עשרות אלפי התומכים תקפו בהוראתה את בנק לאומי כשניסה למכור חברת בנייה לערבי, את השחקן דביר בנדק כשהודיע שיחרים את אריאל, ואנשיה אפילו הקליטו הודעת תמיכה של בכיר חמאס בגלי צה"ל – כדי להמחיש עד כמה התחנה שמאלנית. "היום אני חושבת שהתקשורת קצת יותר זהירה", היא אומרת בסיפוק.

ב-2012 בנט כובש את הבית היהודי, שמאחדת את המפד"ל, תקומה ומולדת. היא מצטרפת והם הופכים ל"פאוור קאפל"  של המפלגה. הפנים הנעימות של בנט ושלה זוכים לפופולריות עצומה, והם גוררים מאחוריהם לכנסת רשימה של דמויות מהימין, שלחלקם היסטוריה של התבטאויות קיצוניות ובעייתיות. "הבית היהודי" גורפת 12 מנדטים בבחירות 2013, ושקד עושה את המהפך המושלם: ממתמודדת צעקנית לפוליטיקאית עמלנית. היא מטפלת בסוגיות רגישות כמו הרב הראשי, השיוויון בנטל ויקיר ליבה – חוק לאום, שנועד לחזק את אופייה היהודי של המדינה על פני זה הדמוקרטי. "ברמה הפרקטית והיומיומית ברור שהדגל וההמנון הם של הלאום היהודי. אבל כשאתה שואל את אחמד טיבי, הוא אומר לא המדינה לא צריכה להיות מדינת הלאום היהודי. החוק הזה נועד לעצור את הסחף"

היום זוכים הרב שמואל אליהו, שאסר על מכירת בתי לערבים, והרב דוד סתיו, שהשווה הומוסקסואלים למחוללי שבת ואוכלי חזיר, לתמיכה מח"כים בבית היהודי. "יש אמירות שמפריעות לי", היא מסבירה, "אבל אמירה אחת של בנאדם היא לא סיבה לפסול אותו".

מה יהיה בסוף? " אף אחד לא יודע. אני מבינה שאנשים חושבים שצריך מדינה פלסטינית. אני חושבת שבשלב הנוכחי נסיגות יביאו לקטסטרופה. פעם נתניהו אמר לי שצריך הופ אבל אני לא מוכרת אשליות. גם הילד שלי וגם הנכד שלי ילך לצבא כי זו הסיטואציה".

אנשים, ראשון-שלישי, 18:50