כשלילי, בתו הקטנה של אסף הראל, ביקשה ממנו בוקר אחד שיעשה לה צמות, הוא לא ידע איך להתמודד עם זה. אחרי שורה של התחמקויות בתואנות שונות הראל נכנע - צמות לא יצאו מזה, ספר ילדים חדש דווקא כן. לחיים אתגר הוא מספר על אבהות, הזוגיות עם דפנה לוסטיג ומה הוא חושב על ביבי ואלי ישי.

מהאפסנאות למ"ק 22

לאסף זהו כבר ספר הילדים השלישי שהוא מוציא ב-14 השנים האחרונות, ומספר על אבא שלא מצליח לעשות צמות לבתו הקטנה לילי. הראל עצמו נולד בגבעתיים ב-1972, למד בתלמה ילין, ובצבא שירת בתיאטרון צה"ל, אך לפני זה הוצב כאפסנאי למשך כחצי שנה, תקופה מתסכלת שלימים הולידה את הסדרה מ"ק 22. עם השחרור הראל טס לניו יורק והנחה תכנית ראיונות בערוץ המקומי, עד שחזר לארץ והחל לעבוד כתסריטאי, אך שאף להופיע ולהנחות בעצמו. "המילה סטנד אפ מתקשרת בארץ להומור חיילים וערסים", אומר הראל. "אני רציתי לעשות משהו יותר מעודן וזה לא התאים", הוא משחזר את תחילת הדרך. בגיל 28 הגיעה הפריצה הגדולה עם "שוטטות" שיצר עם אורי גוטליב וארז בן הרוש, אבל דווקא אז, רגע לפני שהתכנית עלתה לאוויר, אביו נפטר. "בשבעה היתה הקרנה בראש פינה שלא הייתי בה. ישבתי עם הטלפון לשמוע אם צוחקים, וצחקו", הוא מספר. 

לא מהסס להתבטא בחריפות

אחרי "שוטטות" ו"מ"ק "22 הגיעה תכנית ראיונות בערוץ 10, משם זכור בעיקר העימות עם רוחמה אברהם שהביא לתביעת דיבה מצידה שנגמרה בפיצוי של 120 אלף שקלים. למרות החוויה הראל גם היום לא מהסס להתבטא בחריפות בנוגע לדעותיו. "אני מיואש" הוא מודה כשהוא מדבר על הפוליטקאים והאנשים שמנהיגים את המדינה. בהמשך יצר הראל גם את התכנית מסודרים, בשיתוף פעולה עם אסי כהן, ערן זרחוביץ' ומאור כהן שהוליד בהמשך את סדרת המערכונים "הפרלמנט", ששודרה ב"ארץ נהדרת", כשלחבורה המקורית מצטרפים גם מריאנו אידלמן ויובל סמו. הקבוצה פיתחה את "הפרלמנט" לסדרה בפני עצמה שתשודר בקרוב. "אני משתדל לאורך השנים לכוון לעצמי", מסביר הראל. "למוצר שאני הייתי רוצה לראות. לא תמיד הם מצליחים, אבל אני תמיד נורא אוהב אותם".

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50