ב-20 בינואר 2014 התבצעה הדברה בבית משפחת גרוס בירושלים. יום לאחר מכן, ב-21 בינואר, ארבעת ילדי המשפחה לא הפסיקו להקיא ונלקחו למרפאה. "קלקול קיבה או וירוס", אבחן הרופא. ב-22 בינואר נקבע מותן של יעל ואביגיל הקטנות, ובזמן הלוויות הבנים מיכאל ויצחק המשיכו להיאבק על חייהם בבית החולים וניצלו ברגע האחרון בזכות רופאה בעלת תושייה. היום, שנה ושלושה חודשים אחרי האסון הנורא, מנסים מיכל ושמעון גרוס להמשיך בחייהם, מתמודדים עם הגעגועים הקשים ועם שאלות של אמונה.

במסגרת ראיון טלוויזיוני ראשון לתכנית "אנשים" יחזרו השניים לבית החולי שערי צדק ויפגשו את ד"ר שרית-שחרור קרני, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים, שניהלה את כל האירוע. "קראו לנו להחייאה של ילדה אחת, של יעל, וכשירדנו היו עוד שלושה ילדים ששכבו בחדר אבל לא ידענו שהם שייכים לאותה משפחה", משחזרת ד"ר שחרור-קרני, "עבדנו על יעל הרבה זמן והיא הגיעה בלי דופק ובלי נשימה, ואז בשלב מסוים אמרו שאביגיל מדרדרת - הבנו שקורה פה משהו שאנחנו עוד לא לגמרי מבינים ויש פה קריסה מאוד מהירה. היו רופאים שנשברו, הייתה רופאה אחת שהתחילה לבכות".

>> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק

עבור הזוג גרוס כל היממה הזאת מאוד מעורפלת, ואפילו את בית החולים עצמו בו שהו שעות ארוכות הם בקושי זוכרים: "אני לא מזהה כל כך, אולי הם שינו קצת", אומר שמעון ומיכל מסכימה ומוסיפה: "אני זוכרת שישבנו ושקראו לי, אבל איפה ישבנו? אני לא זוכרת שום דבר, אני זוכרת שכל הזמן צעקתי 'תמשיכו'". בהמשך מספרת מיכל על השתלשלות האירועים ("ואז אמרו לנו שיעל נפטרה ונפרדנו ממנה, זה היה מאוד קשה"), אבל מהר מאוד נחנקת מהדמעות ולא מצליחה לדבר.

10 הכתבות הנצפות ביותר של "אנשים" מהשנה האחרונה - חלק א' חלק ב'

"אנשים"- ימים א'-ג', 18:50