בבית חולים בצפון הארץ נמצאת עכשיו ילדה בת שבע, מוקפת ברופאים, אחיות, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. האמיצים שבהם ניגשים אליה ומנסים לדובב, להרגיע, לשמח. אבל הם יודעים שאי אפשר. לא כתוב בשום ספר איך מספרים לילדה בת שבע שהיא איבדה את כל שמונת בני משפחתה בתאונת דרכים, אומרת מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בבית החולים רמב"ם.

לפני כמה שעות התחיל פרק חדש בחייה הקצרים. הפרק שבו היא נסמכת במאה אחוזים על משפחתה הרחוקה ועל מוסדות המדינה. אין רגע מכמיר לב יותר מזה, ולא משנה כרגע מי אשם ומה היו הנסיבות. המשימה היחידה היא התגייסות למען ילדה קטנה שנותרה לבד בעולם. 

תל אביב בעיניים זרות

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, הפך אתמול לכוכב בינלאומי בעקבות כתבת רשת CBS על תל אביב. העיתונאי בוב סימון תיאר מצד אחד עיר רגועה וכיפית, אולי כיפית מדי, בועה של התעלמות מהעתיד, אפילו התעלמות ממה שקורה עכשיו לא רחוק מגבולות העיר. "חיפשנו מקום רגוע, שלא נגוע באלימות ובחרדה, ומצאנו את תל אביב", אומר סימון, אבל לא בטוח שתושבי תל אביב יסכימו איתו – חלקם חוששים עכשיו ללכת בלילה לבד או להיכנס לחניונים. בעיניים ישראליות, חולדאי נראה קצת פחות רגוע ומרגיע.

השבוע של מרק צוקרברג

אם יעשו עוד סרט על מרק צוקרברג, הוא יתחיל ממאורעות השבוע. פייסבוק מונפקת, צוקרברג הופך למולטי מיליארדר, למחרת הוא מתחתן עם חברתו מזה תשע שנים פרסיליה – מעניין מה אומר הסכם הממון שם – וכעבור יומיים המנייה צונחת באחד עשר אחוזים וצוקרברג מפסיד יותר משני מיליארד דולר. הנדנדה הרגשית שעבר ערערה בטח גם את חיוך הפלסטיק הנצחי שלו, ומצד שני – יש מעט אנשים בעולם שלא מקנאים בו גם עכשיו.

אחרי ההנפקה הוא כבר לא באמת תלוי בחברת פייסבוק כדי להישאר עשיר מאוד. אבל עכשיו מתחילה הרכיבה האמיתית על גב השור הדוהר של הכלכלה. צוקרברג ופייסבוק עוד צריכים להוכיח את יכולתם להיות על זמניים וחזקים יותר מכל אופנה וטרנד. כמו שעשו ביל גייטס או וורן באפט. אבל בואו נודה על האמת, יהא גורלה של פייסבוק אשר יהא, צוקרברג כבר נכנס לכל פנתיאון אפשרי.

אנשים, ראשון-שלישי בשעה 18:50