אזעקות נשמעו הבוקר (שישי) בצפון הגולן ובאצבע הגליל, כאשר 19 רקטות שוגרו משטח לבנון לשטח ישראל. עשר מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, והשאר נפלו בשטחים פתוחים ללא נפגעים. חילופי האש תפסו את שר הביטחון בני גנץ בזמן ראיון לאופירה וברקוביץ', והוא הגיב בשידור על אירועי הירי לצפון.

"נכון לשעה שאנחנו מדברים בה, היו חילופי אש בגבול הצפון", אמר שר הביטחון. "הגבנו על האירועים האלה, אנחנו לא מתכוונים לתת לחיזבאללה לשחק איתנו וחיזבאללה יודע את זה. מצבה של לבנון רעוע, אנחנו יכולים להפוך אותו לעוד יותר רעוע".

"אנחנו ממליצים לחיזבאללה, לצבא לבנון ולממשלת לבנון, לא למתוח את החבל עם מדינת ישראל", המשיך גנץ. "אין לנו אינטרסים במדינת לבנון, חוץ משקט ביטחוני. יהיה שקט שם ויהיה שקט משם". 

ירי מלבנון לעבר רמת הגולן (צילום: מיכל שטרנברג)
הירי לעבר הצפון, הבוקר (שישי) | צילום: מיכל שטרנברג

בצה"ל אמרו היום כי "אין כוונה לדרדר את המצב", אך טענו שהם "לא הופתעו מהירי" של חיזבאללה, שלדברי הארגון בוצע בתגובה על התקיפות הישראליות בלבנון, לאחר הירי לקריית שמונה שלשום. עוד הם אמרו כי הם "מצפים מממשלת לבנון לגלות משילות בדרום לבנון". 

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר בתדרוך עם כתבים כי "בשעות הקרובות יוחלט לאן הולכים", והוסיף כי הרמטכ"ל נועד עם שר הביטחון, והדרג המדיני יחליט על המשך התגובה. "לא רוצים במלחמה עכשיו, אבל המצב בלתי נסבל. לא נאפשר ירי מלבנון לשטחנו, ולא מוכנים להיווצרות משוואת ירי חדשה בצפון", אמר תא"ל כוכב והוסיף כי בישראל מעריכים שגם חיזבאללה לא רוצה במלחמה.

תקרית מביכה עבור חיזבאללה קרתה בלבנון, כאשר תושבים "החרימו" את המשאית שממנה בוצע הירי והביעו זעם כלפי ארגון הטרור. בחיזבאללה נאלצו לפרסם הבהרה בעקבות התקרית, ובה נאמר כי הירי בא "לסגור חשבון" על מות שני פעילים בשנה האחרונה.